logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Afera billboardowa: agencje reklamowe pozywają Kurskiego

   11.02.2007, przeczytano 2215 razy

Jak podała PAP, Jacek Kurski doczekał się reakcji na oskarżenia skierowane przeciw agencjom reklamowym, uczestniczącym wg niego w spisku zwanym „aferą billboardową”. Agencja Just i dom medialny Media Concept wystąpiły do sądu z pozwami przeciwko politykowi PiS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/afera-billboardowa%3A-agencje-reklamowe-pozywaja-kurskiego,5106,artykul.html

Przypomnijmy: w czerwcu zeszłego roku Kurski niespodziewanie połączył wydarzenia związane z kampanią reklamową PZU „Stop wariatom drogowym” w całość, mającą charakter spisku uknutego przez „Układ”. Według Kurskiego kampania reklamowa była elementem przedwyborczej rozgrywki Platformy Obywatelskiej i Donalda Tuska. Sprzyjający mu, odwołany poprzednik prezesa PZU Netzela, Cezary Stypułkowski miał być mózgiem operacji, dzięki której PO wykupiło przed ostatnimi wyborami olbrzymią ilość przestrzeni reklamowej na bilboardach za 3% jej prawdziwej wartości.

Wg Kurskiego w spisku uczestniczyły także firmy reklamowe i agencje PR, zwłaszcza te związane z dziećmi współzałożyciela PO, Andrzeja Olechowskiego (wymienił Doug Faber Family i Just) oraz przekupieni przez „Układ” dziennikarze i media.

Gdy w grudniu Prokuratura Okręgowa w Warszawie nie dopatrzyła się przestępstwa w tzw. „aferze billboardowej” i umorzyła śledztwo, Kurski stwierdził iż jest decyzją trochę rozczarowany oraz że przyjmuje ją z czystym sumieniem. Swoje postępowanie nazwał „szczególną formą obrony", uzasadniając je atakami na własne ugrupowanie. Przed warszawskim sądem trwają nadal procesy wytoczone Kurskiemu przez PO oraz przez byłą szefową marketingu w PZU, Iwonę Ryniewicz.

Just i Media Concept stwierdzają w swych pozwach, że nie miały nic wspólnego ze sprzedażą billboardów i domagają się przeprosin za stwierdzenia o wyprowadzeniu z PZU wielomilionowych kwot. Dodatkowo firmy żądają po 50 i 25 tys. zł zadośćuczynienia na na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy za to, że "ukazane zostały w cieniu afery, której nie ma".

Źródło: PAP / inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Piłkarki. Dziewczyny z boiska” jesienną nowością TTV
"Piłkarki. Dziewczyny z boiska" to serial dokumentalny, który śledzi rozrywki piłkarskie oraz pokazuje codzienne życie 8 kobiecych amatorskich drużyn z całej Polski. Bohaterkami programu są matki, urzędniczki, nauczycielki, kosmetyczki, studentki, kierowniczki małych i średnich firm, instagramerki - na co dzień pełnią wiele różnych ról i funkcji,...
Lidl promuje czytelnictwo prasy
W dobie digitalizacji prasa drukowana ma mocną konkurencję w treściach dostępnych online. Nie każdy jednak chce lub ma możliwość czytania e-wydań ulubionych tytułów. Lidl Polska, chcąc ułatwić Polakom dostęp do nich, sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Dodatkowym udogodnieniem jest stałe usytuowanie ekspozytorów z czasopismami w większości sklepów...
Zmiany w strukturze serwisów Iberionu
Grupa Iberion wprowadza zmiany w swoim portfolio. Iberion jest wydawcą 11 serwisów i kanałów video, w tym Gońca, Świata Gwiazd, Biznes Info i Pacjentów. Planowane zmiany przewidują wzmocnienie kluczowych produktów grupy, co wpłynie na funkcjonowanie poszczególnych redakcji.
Paryż 2024: 8 dodatkowych kanałów Eurosport w Netia TV
Netia (część Grupy Polsat Plus) i Warner Bros. Discovery w Polsce nawiązały współpracę, dzięki której abonenci usług TV Netii otrzymają bez dodatkowych opłat dostęp do 8 okazjonalnych kanałów Eurosport (7 w jakości HD i 1 w jakości 4K) w całości poświęconych transmisjom wydarzeń z XXXIII Letnich Igrzysk Olimpijskich. Dodatkowo, do końca września, główne kanały...
GRY-OnLine przekształciły się w Webedia Polska SA
W lipcu zakończył się proces kluczowych zmian w spółce GRY-OnLine SA. Od teraz spółka funkcjonuje pod nazwą Webedia Polska SA. Zarządzanie przejmuje nowy zarząd. Z pozycji dotychczasowego prezesa, po ponad dwóch dekadach, ustępuje Mariusz Klamra. Stery polskiego oddziału Webedii przejmują Przemysław Bartula i Michał Bobrowski w równoległych rolach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764