logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Afera billboardowa: Kurski ma przeprosić Tuska i PO

   03.04.2007, przeczytano 2123 razy

Jak podaje PAP, Jacek Kurski ma przeprosić Donalda Tuska za oskarżenia o pośrednie finansowanie kampanii prezydenckiej ze środków PZU. W sprawie tzw. „afery bilbordowej” warszawski sąd okręgowy. zobowiązał także Kurskiego do wpłaty 15 tys. zł na Caritas Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/afera-billboardowa%3A-kurski-ma-przeprosic-tuska-i-po,5363,artykul.html

Wyrok jest nieprawomocny. Oświadczenia zawierające przeprosiny Kurskiego mają zostać zamieszczone w "Rzeczpospolitej" i "Gazecie Wyborczej" oraz w telewizjach TVN i TVP.

Zawiadomienie o rzekomym finansowaniu przez PZU wyborczych billboardów Donalda Tuska złożył do prokuratury poseł Jacek Kurski (PiS), który oskarżył przy okazji o udział w spisku agencje reklamowe i marketingowe oraz media. Według Kurskiego kampania reklamowa była elementem przedwyborczej rozgrywki Platformy Obywatelskiej i Donalda Tuska. Sprzyjający mu, odwołany poprzednik prezesa PZU Netzela, Cezary Stypułkowski miał być mózgiem operacji, dzięki której PO wykupiło przed ostatnimi wyborami olbrzymią ilość przestrzeni reklamowej na bilboardach za 3% jej prawdziwej wartości.

Po wystąpieniach Kurskiego, Tusk wytoczył mu proces cywilny przed Sądem Okręgowym w Warszawie, żądając przeprosin w mediach i wpłaty 100 tys. zł zadośćuczynienia na Caritas. W lutym br wymienione przez Kurskiego agencja Just i dom medialny Media Concept wystąpiły do sądu z kolejnymi pozwami przeciwko politykowi PiS.

Gdy w grudniu Prokuratura Okręgowa w Warszawie nie dopatrzyła się przestępstwa i umorzyła śledztwo, Kurski stwierdził iż jest decyzją trochę rozczarowany oraz że przyjmuje ją z czystym sumieniem. Swoje postępowanie nazwał „szczególną formą obrony", uzasadniając je atakami na własne ugrupowanie.

Źródło: PAP / IAR / inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764