logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Afera billboardowa: sąd odrzuca apelację Kurskiego

   13.10.2011, przeczytano 2616 razy
ilustracjastrzałka
Jacek Kurski fot. Piotr VaGla Waglowski

Warszawski Sąd Apelacyjny oddalił apelację Jacka Kurskiego i utrzymał ubiegłoroczny wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie pozwu Cezarego Stypułkowskiego przeciw Kurskiemu, zgodnie z którym europoseł PiS ma przeprosić b. prezesa PZU za pośrednictwem billboardów oraz w TVN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/afera-billboardowa%3A-sad-odrzuca-apelacje-kurskiego,13686,artykul.html

Są Apelacyjny zmienił tylko z miesiąca na dwa tygodnie okres, w jakim jego oświadczenie ma się pojawić na billboardach. Zgodnie z wyrokiem, Kurski ma wynająć pięć billboardów (dwa w Gdańsku, dwa w Warszawie i jeden w Olsztynie), na których znajdą się przeprosiny złożone odpowiednio dużym liternictwem.

Kurski ma też przeprosić na antenie TVN za zarzucenie Stypułkowskiemu, że w 2002 r. zawinił śmierci trzech osób w wypadku drogowym. Ma także wpłacić 10 tys. zł na cele społeczne.

Reprezentująca Stypułkowskiego mec. Barbara Kardynia-Bednarska podkreśliła, że wyrok stał się prawomocny i Kurski musi go wykonać. Tymczasem sam Kurski zapowiedział, że „zachowa się tak jak mu sumienie nakazuje”.

Po poprzednim wyroku Sądu Okręgowego Kurski mówił, że wyrok zgodny jest z ''linią orzecznictwa niszczącą ludzi PiS'', i że wszyscy świadkowie (w tym ''wysocy akcjonariusze PZU'') potwierdzili, że przekazali mu pochodzące od informacje o udziale Stypułkowskiego w aferze. Dodał też, że decyzją sądu ''skazano go po raz drugi za to samo'', nawiązując do wcześniejszego orzeczenia, nakazującego przeproszenie Platformy Obywatelskiej. W sądzie powoływał się na "obronę społecznie uzasadnionego interesu".

Spisek "Układu"

Ówczesny poseł PiS przedstawił w czerwcu 2006 r. w programie Andrzeja Morozowskiego i Tomasza Sekielskiego „Teraz My” sensacyjną teorię, wg której głośna kampania reklamowa PZU „Stop wariatom drogowym” była misternie uknutą intrygą mającą pozwolić na wykupienie za bezcen billboardów na użytek kampanii Donalda Tuska.

Sprawa posłużyła wówczas Kurskiemu do ogłoszenia teorii o spisku powiązanych z "Układem" mediów, w którym miały uczestniczyć także firmy reklamowe i agencje PR, zwłaszcza te związane z dziećmi współzałożyciela PO, Andrzeja Olechowskiego (wymienił Doug Faber Family i Just).

Tusk wytoczył Kurskiemu proces cywilny przed Sądem Okręgowym w Warszawie, uzyskując sądowy nakaz przeprosin.

Źródło: PAP / inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Prezes piratem drogowym
16 sie 06, 16:39
Gazeta Polska
Śmierć poniosło trzech młodych chłopców. Prezes nawet nie próbował zwolnić. Dotarliśmy do dokumentu, w którym biegły sądowy ocenia, że winnym śmierci trzech osób jest były prezes PZU. (ciach)

avatar użytkownika
,

Musieliśmy wyciąć treść tego wpisu, ponieważ zawierał pełną treść artykułu, na którego publikowanie tutaj nie masz jak się domyślamy zgody Gazety Polskiej. Zainteresowanych odsyłamy do pełnej wersji na Onecie: http://wiadomosci.onet.pl/kiosk/kraj/prezes-piratem-drogowym,1,3332557,wiadomosc.html  

Najnowsze w tym dziale

Feeders Agency z kampanią Old Spice na trzech rynkach
Agencja Feeders ruszyła z nową kampanią influencerską dla Old Spice na rynku polskim, czeskim i węgierskim. Pod hasłem “Żele Old Spice – świeżość, o której śnisz”, angażując popularnych influencerów, marka chce trafić z produktami pod prysznic do młodych mężczyzn.
UM wygrywa przetarg Vinted
Vinted, platforma C2C służąca do sprzedaży i zakupu odzieży i akcesoriów modowych z drugiej ręki, wybrała w przetargu mediowym ofertę UM (IPG Mediabrands).
Polygon Streaming - technologia HTC usprawni integrację modeli 3D
VIVERSE, platforma do przetwarzania przestrzennego firmy HTC, uruchamia nową samodzielną usługę dla swojej autorskiej technologii Polygon Streaming, udostępniając ją po raz pierwszy poza VIVERSE. Dzięki temu twórcy będą mogli elastycznie integrować interaktywne modele 3D na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach, tabletach, laptopach/komputerach PC lub zestawach XR.
MullenLowe Warsaw z kolejną odsłoną kampanii Provident
Agencja MullenLowe Warsaw przygotowała nową, odświeżoną odsłonę kampanii „Mam plan” firmy pożyczkowej Provident. Działania reklamowe wystartowały 14 lipca i obejmują szerokie spektrum mediów, w tym telewizję oraz intensywne działania w internecie.
Nowy standard sponsoringu Kompanii Piwowarskiej
Szacunek dla środowiska naturalnego, pozytywne i inkluzywne doświadczenia uczestników wydarzeń, promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu i zachowanie umiaru – takie mają być aktywacje współorganizowane i sponsorowane przez Kompanię Piwowarską. Firma skupia się na zapewnieniu wyjątkowych doświadczeń festiwalowych, które idą w parze z wartościami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764