logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Afera zegarkowa i brudne kontrakty reklamowe: wszyscy donoszą na wszystkich

   15.06.2013, przeczytano 2177 razy
ilustracja

Mamy kolejne odpryski "afery zegarkowej". Po oskarżeniach wydawcy tygodnika Wprost o pozyskiwanie kontraktów reklamowych finansowanych z funduszy publicznych przez kolegów min. Nowaka, Gazeta Finansowa odwraca kierunek ataku publikując artykuł sugerujący, że wydawca Wprost szantażował państwowe spółki aby wymusić na nich zamówienia na reklamę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/afera-zegarkowa-i-brudne-kontrakty-reklamowe%3A-wszyscy-donosza-na-wszystkich,19003,artykul.html

We czwartek w Gazecie Finansowej ukazał się artykuł z którego wynika, że Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group będącej wydawcą Wprost i Do rzeczy miał składać PKP i Totalizatorowi Sportowemu m.in. oferty wykupu reklam, grożąc publikacją tekstów przedstawiających państwowe spółki w niekorzystnym świetle. Wartość tych "ofert" miała sięgnąć niemal 4 mln zł. W trakcie negocjacji dziennikarze należących do PMPG tytułów mieli szukać nieprawidłowości w obu spółkach.

Jak podkreślają komentatorzy, w artykule nie pojawiają się jednak żadne dowody na poparcie tych tez ani szczegóły, które pomogłyby je zweryfikować, zaś sam fakt spotkania szefów firm przy okazji negocjacji handlowych jest w biznesie codziennością. Okazuje się również, że PKP SA złożyła w tej sprawie zawiadomienie do CBA. Zbiegło się to w czasie z publikacją Wprost na temat kontaktów biznesowych ministra Nowaka - szefa resortu transportu, reprezentującego w PKP jedynego akcjonariusza jakim jest Skarb Państwa.

Według wydawcy Wprost wpisuje się to w działania mające naruszyć wiarygodność PMPG i zainspirować publikację artykułów oczerniających spółkę. - "W ocenie Zarządu Spółki, działania te wpisują się w trwające od kilku tygodni naciski na wydawcę WPROST, aby wymienił kierownictwo redakcji w związku z publikacją na łamach tygodnika materiałów śledczych poświęconych znanym uczestnikom polskiego życia publicznego. Rozpowszechnianie fałszywych informacji na temat wydawcy Zarząd PMPG traktuje jako zemstę za te niewygodne publikacje." - czytamy w oświadczeniu opublikowanym przez PMPG.

W oświadczeniu spółka informuje, iż złożyła w Sądzie Okręgowym w Warszawie pozew o ochronę dóbr osobistych wraz z wnioskiem o zabezpieczenie roszczeń niepieniężnych przeciwko prezesowi Totalizatora Sportowego Wojciechowi Szpilowi "w związku z dokonaną przez niego manipulacją i pomówieniem, polegającym na rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji na temat prezesa Zarządu PMPG oraz kierowanych przez niego spółek Platforma Mediowa Point Group S.A. i Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost” Sp. z o.o. ". Sąd wyznaczył datę rozprawy w tej sprawie na wrzesień 2013 r.

Dzisiaj PMPG poinformowała natomiast, że złożyła zawiadomienie do prokuratury o popełnienie przestępstwa przez Jakuba Karnowskiego, prezesa  PKP, zarzucając mu fałszywe oskarżenie prezesa Lisieckiego przed CBA.

Przypomnijmy, że informacja o związkach łączących ministra Sławomira Nowaka z szefami Cam Media pojawiła się w kwietniu w tygodniku Wprost. Według dziennikarzy Cam Media otrzymywała kontrakty reklamowe z ministerstw, spółek skarbu państwa i od Platformy Obywatelskiej, rewanżując się m.in. podejmowaniem ministra Nowaka w klubie Prive. Po wybuchu skandalu zarówno wiceprezes Cam Media Adam Michalewicz jak i minister Nowak zaprzeczyli zarzutom.

Źródło: Signs.pl, Gazeta Finansowa, PMGM

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764