logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Aflofarm największym reklamodawcą w TV w 2015 r.

  PR 21.04.2016, przeczytano 1131 razy
ilustracja

Jak wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia, największym reklamodawcą telewizyjnym w minionym roku była firma farmaceutyczna Aflofarm, która zdecydowanie wyprzedziła pozostałe firmy. Aflofarm utrzymał pierwszą pozycję z 2014 roku, zwiększając ilość wygenerowanych GRP aż o 58% i osiągając wynik 244 772 punkty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aflofarm-najwiekszym-reklamodawca-w-tv-w-2015-r.,28262,artykul.html

Pierwsza dziesiątka największych reklamodawców telewizyjnych ma dokładnie taki sam skład jak w 2014 roku, zmieniły się jednak pozycje poszczególnych firm. Za Aflofarmem na podium znalazły się Orange Polska, z wynikiem ponad 70 tys. GRP i niewielkim spadkiem (-9%, przy zachowaniu drugiego miejsca) w porównaniu do 2014 roku oraz Ferrero (prawie 50 tys. GRP), które wspięło się o trzy pozycje do góry. Zestawienie zamyka firma Procter&Gamble, z wynikiem nieco ponad 45 tys. GRP i spadkiem o trzy miejsca (-19%).

Listę największych reklamodawców TV 2015 roku zdominowała branża farmaceutyczna, FMCG i telekomy. Poza zestawieniem znalazła się branża finansowa. Co ciekawe, na 10 firm znajdujących się w zestawieniu, marki tylko czterech z nich, znalazły się także na szczycie listy największych marek w telewizji. Z wyjątkiem sieci handlowej Lidl, były to same telekomy – Orange Polska (marka Orange), Polkomtel (Plus) oraz P4 (Play).

Uderzająca w tym zestawieniu jest siła dużych korporacji. Fakt, że tylko Lidl i telekomy znalazły się w obu naszych zestawieniach (Top reklamodawców w TV i Top marek w TV) oraz udział grupy top 10 reklamodawców w całości wygenerowanych GRP reklamowych tylko umacnia przekonanie o tym, kto dyktuje warunki na tym rynku. Dlatego w dzisiejszych czasach tak kluczowe jest precyzyjne podejście do planowaniu i zakupie mediów, właśnie dla tych mniejszych graczy, którzy nie mogą sobie pozwolić na „wymianę ciosów” i walkę na SOV z rynkowymi gigantami – komentuje Bartosz Zientek, Group Account Director Codemedia SA.
 
W porównaniu do 2014 roku reklamodawcy, z wyłączeniem Aflofarmu, zmniejszyli swoją aktywność o 3,8%. W przygotowanym przez Codemedia zestawieniu są tylko duże firmy, a całość wygenerowanych GRP to aż 23,5%. Łączna liczba reklamodawców aktywnych w TV wyniosła w 2015 roku 1283 firmy. Dla porównania, TOP 10 największych reklamodawców tv w 2014 roku wygenerował 22,3% całości punktów GRP, a łączna liczba reklamodawców tv wyniosła 1367.

Analiza została przeprowadzona na grupie wszystkich odbiorców powyżej 4 roku życia.

Źródło: Codemedia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa oferta programowa stacji TVN
Wraz z wiosną nadchodzi nowa oferta programowa stacji TVN, której przyświeca idea dostarczania widzom wielowymiarowej rozrywki. Obecna ramówka jest odpowiedzią na potrzeby publiczności oraz dynamiczne zmiany rynku, a także realizacją obietnicy kontentu na najwyższym poziomie. Na antenie TVN pojawią się nowości, ale nie zabraknie również kontynuacji znanych i...
TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska nawiązują współpracę partnerską przy projekcie Bazy Ekspertek #nieczekam107lat. Projekt wspiera wyrównywanie głosu kobiet i mężczyzn w mediach oferując bezpłatny dostęp do ekspertek w ponad 30 branżach. Połączenie sił TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska ma wzmocnić tempo zmian w...
Nowa odsłona serwisu Horecatrends.pl
Nowy rok, nowa odsłona – autorski portal Grupy PTWP – horecatrends.pl odświeżył swoją stronę, aby jeszcze lepiej dopasować się do oczekiwań swoich użytkowników. Dodatkowa zakładka – HoReCa b2b to odpowiedź portalu na zmieniające się potrzeby rynku. Poszerzenie witryny o tematykę ściśle biznesową pozwoli dostarczyć zainteresowanym kanałem...
20 stycznia 2022 r. w warszawskiej siedzibie “Gazety Wyborczej” odbyła się gala podsumowująca akcję “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne”. Podczas wydarzenia poznaliśmy zwycięzców konkursu na przyjazne człowiekowi przestrzenie miejskie.
Grupa mediowo-społecznościowa Iberion wygrała w sądzie I instancji z Telewizją Polską. Spór dotyczy materiału dziennikarskiego o wypadku samochodu byłego prezesa TVP, Jacka Kurskiego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764