logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Aflofarm największym reklamodawcą w TV w 2015 r.

  PR 21.04.2016, przeczytano 1184 razy
ilustracja

Jak wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia, największym reklamodawcą telewizyjnym w minionym roku była firma farmaceutyczna Aflofarm, która zdecydowanie wyprzedziła pozostałe firmy. Aflofarm utrzymał pierwszą pozycję z 2014 roku, zwiększając ilość wygenerowanych GRP aż o 58% i osiągając wynik 244 772 punkty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aflofarm-najwiekszym-reklamodawca-w-tv-w-2015-r.,28262,artykul.html

Pierwsza dziesiątka największych reklamodawców telewizyjnych ma dokładnie taki sam skład jak w 2014 roku, zmieniły się jednak pozycje poszczególnych firm. Za Aflofarmem na podium znalazły się Orange Polska, z wynikiem ponad 70 tys. GRP i niewielkim spadkiem (-9%, przy zachowaniu drugiego miejsca) w porównaniu do 2014 roku oraz Ferrero (prawie 50 tys. GRP), które wspięło się o trzy pozycje do góry. Zestawienie zamyka firma Procter&Gamble, z wynikiem nieco ponad 45 tys. GRP i spadkiem o trzy miejsca (-19%).

Listę największych reklamodawców TV 2015 roku zdominowała branża farmaceutyczna, FMCG i telekomy. Poza zestawieniem znalazła się branża finansowa. Co ciekawe, na 10 firm znajdujących się w zestawieniu, marki tylko czterech z nich, znalazły się także na szczycie listy największych marek w telewizji. Z wyjątkiem sieci handlowej Lidl, były to same telekomy – Orange Polska (marka Orange), Polkomtel (Plus) oraz P4 (Play).

Uderzająca w tym zestawieniu jest siła dużych korporacji. Fakt, że tylko Lidl i telekomy znalazły się w obu naszych zestawieniach (Top reklamodawców w TV i Top marek w TV) oraz udział grupy top 10 reklamodawców w całości wygenerowanych GRP reklamowych tylko umacnia przekonanie o tym, kto dyktuje warunki na tym rynku. Dlatego w dzisiejszych czasach tak kluczowe jest precyzyjne podejście do planowaniu i zakupie mediów, właśnie dla tych mniejszych graczy, którzy nie mogą sobie pozwolić na „wymianę ciosów” i walkę na SOV z rynkowymi gigantami – komentuje Bartosz Zientek, Group Account Director Codemedia SA.
 
W porównaniu do 2014 roku reklamodawcy, z wyłączeniem Aflofarmu, zmniejszyli swoją aktywność o 3,8%. W przygotowanym przez Codemedia zestawieniu są tylko duże firmy, a całość wygenerowanych GRP to aż 23,5%. Łączna liczba reklamodawców aktywnych w TV wyniosła w 2015 roku 1283 firmy. Dla porównania, TOP 10 największych reklamodawców tv w 2014 roku wygenerował 22,3% całości punktów GRP, a łączna liczba reklamodawców tv wyniosła 1367.

Analiza została przeprowadzona na grupie wszystkich odbiorców powyżej 4 roku życia.

Źródło: Codemedia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764