logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agencja Euro RSCG Warsaw wspiera kampanię społeczną „Zwolnij. Szkoda życia”

  PR 17.07.2006, przeczytano 2182 razy

Agencja reklamowa Euro RSCG Warsaw przygotowała kreację kampanii społecznej „Zwolnij. Szkoda życia.”, której celem jest zwiększenie wrażliwości użytkowników dróg na podstawowe zasady bezpieczeństwa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agencja-euro-rscg-warsaw-wspiera-kampanie-spoleczna-zwolnij.-szkoda-zycia,4224,artykul.html

Agencja zaangażowała się w realizację głównych elementów kampanii: spotu telewizyjnego, emitowanego na antenie TV oraz kampanii outdorowej obejmującej całą Polskę.

„Zwolnij. Szkoda życia.” to ogólnopolska kampania medialna organizowana przez Program 1 TVP oraz Stowarzyszenie Misie Ratują Dzieci skierowana do kierowców. Jej celem jest zwiększenie wrażliwości użytkowników dróg na podstawowe zasady bezpieczeństwa, których nieprzestrzeganie naraża pieszych - w tym zwłaszcza dzieci - oraz kierowców na poważne konsekwencje utraty zdrowia czy nawet życia. Kampania ruszyła w lipcu i trwać będzie przez całe wakacje oraz wrzesień, okres, kiedy wypadki samochodowe to prawdziwa plaga na polskich drogach.

Autor kampanii „Zwolnij. Szkoda życia.” Tomasz Kammel do udziału w projekcie zaprosił ludzi znanych z ekranów telewizyjnych i kinowych, dziennikarzy i artystów, a także firmy. Jedną z nich jest agencja Euro RSCG Warsaw, która zaangażowała się w realizację głównych elementów kampanii, spotu telewizyjnego, emitowanego na antenie TV oraz kampanii outdorowej obejmującej całą Polskę.

Ze strony agencji Euro RSCG Warsaw przygotowaniem kampanii zajął się zespół pod opieką Jacka Szuleckiego (Chief Creative Officer) oraz Jacka Maciejewskiego (Creative Director) w składzie: Sylwia Rękawek – Senior Art Director, Justyna Nakielska – Senior Copywriter, Wojciech Zmysłowski - Copywriter i Gilliane Cowie – Creative Group Head.

Ile trwa błąd, który popełniasz za kierownicą przy prędkości 140 km/h? Trwa tak krótko, że możesz go nie zauważyć. Przy takiej prędkości możesz nawet nie zdążyć zauważyć, że ten błąd kosztował Cię życie – o tym mówi spot telewizyjny przygotowany przez Euro RSCG Warsaw, a wyreżyserowany przez Michała Bulika. Spot powstał przy współpracy Mikołaja Łebkowskiego, studia filmowego Tango Production i studia postprodukcyjnego Orka. Muzykę do filmu napisał Janusz Borysiak, a udźwiękowieniem zajęło się Cafe Ole.

Outdoor kampanii przewrotnie piętnuje bezmyślne dodawanie gazu. Hasło „Jedziesz szybciej niż myślisz” ma w sobie kilka podtekstów, które rozszyfrowane mają poruszyć wyobraźnię kierowców i obudzić ich zdrowy rozsądek. Zdjęcie do plakatu wykonał Łukasz Murgrabia przy współpracy Yellow Studio. Zwiększanie bezpieczeństwa na drogach jest istotnym aspektem społecznym, mogącym przyczynić się do ograniczenia liczby wypadków, kolizji, a poprzez to uratowania życia wielu ludzi.

- Angażujemy się w realizację kampanii społecznych, biorąc pod uwagę wysoce istotne cele, jakim przyświecają. W czasach, kiedy międzynarodowe korporacje mają tak duży wpływ na świat, propagowanie odpowiedzialności społecznej to nasz obowiązek. Dlatego dajemy z siebie to, co mamy najcenniejsze - nasze pomysły kreatywne, które pomagają budować odpowiedzialność społeczną w dziedzinach, w których służymy ekspertyzą – mówi Piotr Badowski, Managing Director Euro RSCG Warsaw.

Wszyscy zaangażowani przy kampanii „Zwolnij. Szkoda życia” pracowali pro bono.
Czas trwania kampanii: 03.07 - 15.09 2006r.

Euro RSCG Warsaw stale wspiera kampanie społeczne i akcje charytatywne, w które zaangażowane są zespoły kreatywne i strategiczne agencji. A są wśród nich: cykl - „Włącz myślenie” – obejmujący zeszłoroczną kampanię „Ostatni wyskok”, poświęconą zapinaniu pasów bezpieczeństwa oraz tegoroczną akcję „Piłeś – nie prowadź!” poświęconą wykształceniu wśród Polaków nawyku nie prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu. Od kilku lat agencja współtworzy kampanie dla WWF Polska. Aktualnie realizowane są działania w ramach projektu „Detox” organizacji WWF, mającego na celu zmianę przepisów Unii Europejskiej, dotyczących kontroli nad produkcją i wykorzystaniem syntetycznych związków chemicznych. Jedną z najgłośniejszych kampanii agencji, za którą zdobyła nagrodę efektywności EFFIE, jest kampania „Nie kupuj zwierząt z przemytu” dla WWF w 2004 roku. Jak wynika z badań SMG/KRC, dzięki tej kampanii prawie połowa Polaków dowiedziała się o problemie, a polski parlament wprowadził nowe przepisy, które pozwolą na znacznie skuteczniejszą walkę z tym zjawiskiem.

Źródło: Euro RSCG

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764