W celu osiągania najlepszych rezultatów performance, agencja FormUp wypracowała własne podejście do analityki mediowej polegające na operowaniu dużo większymi zbiorami danych niż w przypadku standardowej kampanii reklamowej. Metoda ta zaowocowała autorskim systemem monitorowania ROI o nazwie FormUp Data.
Wykorzystując BigQuery jako bazodanowe zaplecze, system wyszukuje, pobiera, gromadzi i przetwarza skomplikowane zbiory danych (Big Data) pochodzące z różnych kanałów digital. Następnie w sposób automatyczny integruje je z realnym przychodem firmy pobranym z wewnętrznych systemów typu CRM. Tak uzyskane dane pozwalają optymalizować działania marketingowe pod realną sprzedaż, a nie wyłącznie pod transakcje zliczane przez panele zakupowe. Brane są pod uwagę zwroty i transakcje odrzucone w przypadku e-commerce oraz faza w cyklu domykania sprzedaży w przypadku sprzedaży kilkuetapowej przechodzącej z online (złożenie leada) do offline (Call Center).
Integracja danych mediowych z rzeczywistym przychodem firmy nie jest jedyną funkcjonalnością FormUp Data. System umożliwia również analizę Customer Lifetime Value (CLV), czyli wartości przyszłych zysków generowanych przez klienta. W praktyce daje to zupełnie nowe spojrzenie na efektywność kampanii. Wskaźnikiem sukcesu nie jest już potencjał sprzedażowy, czy efektywność kosztowa, ale jakość pozyskanych klientów, czyli wartość przepływów gotówkowych, które generują w okresie korzystania z usług danej firmy. Jest to kluczowe zarówno dla firm opierających swój biznes na modelu abonamentowym, jak i dla sklepów, którym zależy na powracalności klientów.
Źródło: FormUp