Trouw Nutrition to światowy lider w dziedzinie żywności dla zwierząt i w doradztwie żywieniowym. Od prawie 90 lat produkuje i dostarcza premiksy witaminowe i dodatki paszowe do tysięcy gospodarstw na kilku kontynentach. W ramach ciągłego rozwoju i dopasowywania swojej oferty do potrzeb rynku, podjęto decyzję o opracowaniu nowej strategii sprzedażowej oraz odświeżeniu wizerunku trzech najbardziej rozpoznawalnych produktów z portfolio Trouw Nutrition – Lidermix, Hendrix i Polfamix. Do wykonania tego zadania wybrano agencję kreatywną Lotna.
Każdy produkt można rozróżnić na trzech płaszczyznach – marka (Hendrix, Lidermix, Polfamix), kategoria (zwykły lub premium) oraz przeznaczenie (dla drobiu, bydła, trzody chlewnej itp.).
- Na jednym opakowaniu musieliśmy pokazać 3 różne elementy identyfikujące produkt i dodatkowo nawiązać do producenta. Ta liczba cech wymagała od nas zastosowania takich rozwiązań, dzięki którym będzie on nie tylko dobrze widoczny, ale też łatwo rozpoznawalny – czy to w gospodarstwie rolniczym, czy w hurtowni – mówi Piotr Flis współwłaściciel agencji Lotna, odpowiedzialny za koordynację techniczną projektu. – Niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajduje się opakowanie, pracownik sklepowy czy klient musi na pierwszy rzut oka rozpoznać dany produkt i jego zastosowanie – dodaje.
Aby identyfikacja produktu była łatwiejsza, stworzono trzy grupy kodów kolorystycznych widoczne na każdej stronie opakowania:
- Czerwony lub zielony, które wraz z logo określają markę produktu.
- Czarny lub niebiesko-zielony wyznaczają kategorię - standard lub premium.
- Żółty, różowy, niebieski, zielony oraz brązowy pokazują przeznaczenie produktu - dla drobiu, bydła, trzody lub innych zwierząt.
Dodatkowo w projekty wkomponowane zostały kolory korporacyjne Trouw Nutriton – granatowy i zielony – znane z logo firmy i rozpoznawane przez grupę docelową produktów.
W oparciu o znak istniejącej już na wielu międzynarodowych rynkach linii Hendrix, opracowane zostały znaki dla marek Polfamix i Lidermix. Wszystkie produkty miały tworzyć jedną, spójną linię graficzną, zgodną z nową strategią komunikacji Trouw Nutrition.
Lotna zaprojektowała łącznie po 6 wersji opakowań dla linii Lidermix i Hendrix oraz ponad 20 dla serii Polfamix. Zanim rozpoczęto prace, agencja w ramach warsztatów rozpoznała potrzeby Klienta, poznała proces produkcyjny w zakładach Trouw Nutrition oraz określiła kluczowe dla produkcji czynniki, które musiały być uwzględnione w procesie projektowym. Koncepcja została stworzona przez Katarzynę Łobodę-Karki – graphic designera Lotnej. Za koordynację i kontakt z klientem odpowiadała Anita Kamila Sochacka – managing director agencji, a koordynację techniczną pełnił cytowany wcześniej Piotr Flis – executive director.
Źródło: Lotna