logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agencja mediowa PKN Orlen i PZU realizuje pierwsze projekty

  PR 10.02.2020, przeczytano 575 razy

Sigma BIS S.A. realizuje już projekty komunikacji marketingowej. Pozyskała również zleceniodawców zewnętrznych. Duże zlecenie dla Narodowego Banku Polskiego zostało wykonane jeszcze w grudniu 2019 r. Agencja jest w trakcie przygotowywania kolejnych projektów dla innych partnerów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agencja-mediowa-pkn-orlen-i-pzu-realizuje-pierwsze-projekty,385626,artykul.html

Własna agencja mediowa umożliwi Grupie ORLEN i PZU zwiększenie efektywności wydatków reklamowych i skuteczną komunikację. Do zadań agencji należą m.in. planowanie strategii mediowych, zakup czasu i przestrzeni reklamowej w Polsce i zagranicą oraz analiza skuteczności działań promocyjnych.

- Nasza globalna działalność i obecność w ponad 100 krajach na całym świecie determinuje podejście do działań komunikacyjnych. Musimy skutecznie budować przekaz i spójnie pozycjonować naszą markę na wszystkich rynkach, dlatego zdecydowaliśmy o przesunięciu budżetów komunikacyjnych i marketingowych do własnego podmiotu. Wpisujemy się w ten sposób w globalny trend budowania kompetencji marketingowych wewnątrz firmy, zwiększając tym samym efektywność wydatków i generując konkretne oszczędności – podkreśla Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu, który współtworzył  strukturę i strategię Agencji mediowej w PKN ORLEN.

Sigmą BIS kierują menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem mediowym, reklamowym, marketingowym i zarządczym. Artur Muszkiet jest odpowiedzialny za obszar digital, technologię i content marketing, natomiast Tomasz Jakubiak za badania rynkowe. Anna Milewska jest ekspertem w zakresie planowania i zakupu mediów, a także strategii, negocjacji i zarządzania.

- Zwiększenie efektywności inwestycji w obszarze komunikacji i marketingu, będzie miało bezpośrednie przełożenie na realizację celów biznesowych naszych akcjonariuszy. Środki, które dotąd zasilały budżety domów mediowych, teraz pozostaną w Grupie ORLEN i PZU. Osiągnęliśmy już pełną zdolność operacyjną. Działamy na zasadach komercyjnych, co oznacza, że jesteśmy otwarci na współpracę także z firmami z rynku. Z powodzeniem udało nam się już zrealizować pierwszy projekt dla NBP - kampanię informacyjno-edukacyjną „Historie polskiego złota”– mówi Anna Milewska, Dyrektor Nadzorujący Sigmy BIS.

Posiadanie własnej agencji mediowej wpisuje się w światowe trendy. Z szacunków ANA (Association of National Advertisers) wynika, że obecnie 78% marek tworzy własne wewnętrzne struktury do obsługi mediowej, podczas gdy jeszcze w 2013 r. odsetek ten wynosił 58%. Przykładem firmy podążającej za trendami jest Bayer, mocno stawiający od ubiegłego roku na budowanie kompetencji zakupu mediów we własnym zakresie, tak by od 2020 r. kupować je już samodzielnie. Podobnie działają inni światowi giganci, np. amerykańska platforma cars.com, czy Electrolux.

Według szacunków Starcom w 2018 r. polski rynek reklamy wart był 9,5 mld PLN, co oznaczało wzrost o 7,8% w porównaniu do roku poprzedniego. To bardzo duży wzrost biorąc pod uwagę, że dynamika wydatków pomiędzy 2016, a 2017 r. zwiększyła się o niecałe 3%.

Źródło: PKN ORLEN

www.orlen.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764