Artur, w którego wciela się aktor Łukasz Simlat, jako pracownik korporacji przeżywa codzienne dylematy osób pracujących zdalnie. W postaci Artura każdy z nas może znaleźć siebie. Dlatego w poszukiwaniu rozwiązań pozornie błahych trudności, bohater zachęca do znalezienia w sobie wewnętrznego szefa i stania się lepszą wersją siebie na miarę dzisiejszych realiów. Jak to zrobić? Odpowiada najnowsza kampania Dell Technologies, w której firma zdradza, jak technologia i dobre nawyki mogą pomóc w byciu dla siebie lepszym szefem.
Jaka idea stoi za kampanią i jak długo potrwają działania?
Dell Technologies wystartował z kampanią społeczną, w której zachęca wszystkich do stania się lepszą wersją siebie. „Bądź dla siebie lepszym szefem” to cykl przydatnych porad dla osób pracujących na home office. W ramach kampanii powstały trzy spoty wideo z udziałem Łukasza Simlata wcielającego się w rolę pracownika korporacji zmagającego się z codziennymi wyborami podczas pracy zdalnej. Spoty będą promowane w Internecie, odwołując widzów do bazy wiedzy na dedykowanym landing page’u lepszyszef.pl.
Kampania potrwa do końca marca 2022 roku. Do działań dołączyło kilkanaście redakcji ogólnokrajowych, biznesowych, branżowych i IT, m.in. Onet, Puls Biznesu, money.pl i CRN. Na stronie poświęconej kampanii znajdą się rozmowy z ekspertami, którzy wezmą także udział w podcastach Voice House „Case study: Praca Hybrydowa”, prowadzonych przez Tinę Sobocińską i Jarosława Kuźniara.
Działania opierają się na trzech filarach komunikacyjnych: zdrowie fizyczne – obejmuje porady na temat m.in. właściwej postawy czy diety, dobrostan psychiczny – jak zadbać o wewnętrzną motywację i zachować równowagę oraz technologie – narzędzia, urządzenia i rozwiązania, które pomogą w poprawie warunków pracy.
Kto odpowiada za kampanię?
Za koncepcję i prowadzenie kampanii odpowiada dział brand&corporate z agencji monday comms. Wiedzę merytoryczną na potrzeby komunikacji opracowali: Adam Pawelec, osteopata, absolwent prestiżowego Sutherland Collage of Osteopathic Medicine w Namure oraz Paulina Sobiczewska, psycholog społeczna Uniwersytetu SWPS, zajmująca się zagadnieniami związanymi z motywacją. Informacje o technologiach dostarczyli liczni eksperci Dell Technologies oraz Intel.
Na czym oparła się idea kampanii?
Nowa normalność
Praca z dowolnego miejsca na świecie czy wykorzystanie modelu mieszanego to nie krótki trend, ale realna zmiana w organizacji codziennych obowiązków. Jak wynika z badania CBRE i Grafton Recruitment: Polacy przyzwyczaili się do home office, a za najbardziej optymalne rozwiązanie uznają model hybrydowy (64% osób). Pracę wyłącznie z biura deklaruje jedynie 10% pytanych. Co więcej, jak zauważa Personnel Service: aż 8 na 10 pracowników chce, by praca zdalna była zagwarantowana prawnie.
W takiej rzeczywistości oddzielenie życia zawodowego od prywatnego i zadbanie o swój dobrostan staje się coraz trudniejsze. W pierwszym z przywołanych badań zwraca na to uwagę co trzeci badany. Wyzwaniem jest nie tylko brak odpowiednich warunków czy sprzętu. Aż 86% osób pracujących z domu częściej skarży się na bóle kręgosłupa – donosi sondaż Benefit Systems. Na pogorszenie zdrowia fizycznego wpływa także nieodpowiednia dieta. 44% Polaków w badaniu Dailyfruits przyznało, że przytyło w okresie pracy zdalnej średnio o 6 kg, a blisko połowa zadeklarowała, że odżywiała się gorzej niż wcześniej.
Kampania #LepszySzef
W ramach godzenia życia zawodowego z prywatnym gotujemy ze słuchawkami w uszach, by nie przegapić ważnych spotkań i obiadu, rozmawiamy o projektach przez telefon w trakcie spacerów z psem. Dodatkowo przez cały dzień towarzyszy nam stresująca wątpliwość, czy pracujemy wystarczająco efektywnie w home office, które kiedyś było (a w niektórych miejscach wciąż jest) traktowane jako przywilej. W efekcie zaniedbujemy siebie samych.
Co o kampanii mówi przedstawiciel Dell Technologies?
- Gdy lokalizacja nie ma znaczenia, a technologia pozwala skutecznie pracować z każdego miejsca, możemy spodziewać się daleko idących zmian społecznych. Czy zakwestionujemy standardowy czas pracy 9-17? Jak zaadaptujemy się do nowej sytuacji? Poprzez kampanię #LepszySzef chcemy rozpocząć rozmowę o długofalowych przeobrażeniach, które zaczęły się prawie dwa lata temu i wciąż postępują – mówi Ewa Jarzemska, Dell Technologies.
Podsumowanie:
Dlatego kampania „Bądź dla siebie lepszym szefem” zwraca uwagę na „wewnętrznego szefa”, który każdego dnia podejmuje za nas decyzje. To on może być najcenniejszym sojusznikiem lub zmieniać nasze życie w koszmar. Dlatego warto uświadomić sobie, że „lepszy wewnętrzny szef to lepszy Ty!”. Główną ideą kampanii jest poszerzenie wiedzy na temat wpływu codziennych pozornie błahych decyzji na efektywność, samopoczucie, zdrowie i kondycję psychiczną, tak by zdalna praca przynosiła jak najwięcej korzyści.
- Tytuł: LEPSZY SZEF | Dieta
- Klient: Dell Technologies
- Agencja: monday comms
- Creative Director: Tomasz Chojnacki
- Creative Consultant: Magdalena Gołębiewska
- Reżyseria i zdjęcia: Bartosz Bobkowski, Grzegorz Gospodarek
- Scenariusz: Tomasz Chojnacki
- Dom produkcyjny: Panato
- Kierownik produkcji: Weronika Wyrzykowska
- Aktor: Łukasz Simlat
- Scenografia: Weronika Filipek
- Kostiumy: Agnieszka Toczek
- Mistrz oświetlenia: Artur Karbowski
- Postprodukcja dźwięku: Przemysław Jóźwik / StudioCompany Pro
- Kolor korekcja: Coloroffon
- Communication/Project Manager: Paweł Paszkowski
- Supervisor: Aleksandra Bobkowska
- Team Dell Technologies: Ewa Jarzemska
Źródło: monday comms