logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Agencja reklamowa a firma reklamowa?

Strona 1/5  1 2 3 ... 5

| 01.05.2012 12:05

Witam!

Być może banalne pytanie ale jednak nie mogę znaleźć odpowiedzi na nie. Czy na agencję reklamową trzeba mieć jakieś zezwolenie agencyjne? Coś w stylu agencji nieruchomości, czy to tylko specyficzna nazwa? Czy agencja rekamowa jest równoznaczna z firmą reklamową, czy to po prostu to samo tylko, że pod inną nazwą?

W jakich obszarach działa agencja reklamowa, w jakich firma reklamowa,a w jakich już drukarnia?

Z tego co zaobserwowałem to granica jest bardzo niewyraźna, wiec się już w tym zaczynam gubić.

Pozdrawiam

brak ikonki
+

wiadomości: 10
w Signs.pl od 17.04.2012
IP: 83.151.41.XXX

| 01.05.2012 16:05

Każdy Ziutek z 20 letnią Astrą na której wozi drabinę może być Agencją Reklamową.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

RVK
wiadomości: 964
w Signs.pl od 05.10.2006
IP: 84.38.31.XXX

| 01.05.2012 18:05

Dawno, dawno temu, agencją reklamową można było nazwać firmę (oczywiście branżową), która w swej strukturze miała wyodrębniony dział kreacji. Niektórzy dodawali jeszcze dział planowania mediów albo bardziej ogólnie - dział strategii reklamowych. Potocznie i tak do tego worka wrzucało się firmy, które tworzyły (kreowały) kampanie reklamowe, i były w stanie samodzielnie je tworzyć.
Nigdy jednak nie bylo to obwarowane jakimikolwiek przepisami.
Efektem tego jest m.in. sytuacja, o której napisał juz Harry

(Wiadomość zmodyfikowana przez: jerzyk dnia 01.05.2012 16:08)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

wiadomości: 2424
w Signs.pl od 27.08.2002
IP: 87.101.35.XXX

| 02.05.2012 10:05

Abstrahując już od tego że przeważnie
Studio reklamy,
Agencja Reklamy,
Producent reklam,
Studio poligrafii
Agencja poligraficzna
Studio reklamy i druku
Centrum reklamy, poligrafi i druku

To bardzo często różne nazwy określające tą samą dziedzinę tego szerokiego rynku.

Sam przy zakładaniu działalności dumnie wciskałem gdzie się dało Studio Reklamy, ładnie brzmi.

Skończyło się ostatecznie na Drukarnia Reklamy

pozdrawiam

-----------------
Specjalizujemy się w druku JAKOŚCIOWYM na MIMAKI JV33 dla agencji. Zapraszam

avatar użytkownika
+ + +

Wrocław
wiadomości: 116
w Signs.pl od 26.04.2009
IP: 80.55.243.XXX

| 02.05.2012 16:05

powinna też być kategoria wyróżniająca cwaniaków z branży którzy, będą posiadać przy numerze NIP wykrzyknik (karny qutas) informujący że zapominają o płatnościach i nie znają terminów płatności

-----------------
Jeśli ktoś nazwie cie koniem, daj mu w twarz, jeśli zrobi to drugi raz powiedz, że jest głupi, jeśli zrobi to trzeci raz, może pora kupić siodło?

avatar użytkownika
+ + + +

po prostu K-LIN
wiadomości: 235
w Signs.pl od 08.10.2006
IP: 79.186.187.XXX

Diplodoc Diplodoc | 02.05.2012 16:05

Generalnie rzecz ujmując.
Agencja reklamowa kreuje, firma reklamowa wykonuje.

-----------------

Diplodoc

| 02.05.2012 21:05

Harry_Ploter, 2012-05-01 16:56
Każdy Ziutek z 20 letnią Astrą na której wozi drabinę może być Agencją Reklamową.


A przepraszam bardzo, co Ci się nie podoba w moim opelku?
To że trochę podrapany?
A jak tu na nowego jaguara wrzucić blachę i drabinę?
A opla - nie szkoda.
Odpowiedź więc winna brzmieć tak:
Agencją Reklamową może zostać Ziutek, jeżeli posiada 20-letniego opla.

brak ikonki
+ + +

Łódź
wiadomości: 87
w Signs.pl od 24.07.2011
IP: 83.10.252.XXX

| 02.05.2012 23:05

Diplodoc, 2012-05-02 16:27
Generalnie rzecz ujmując.
Agencja reklamowa kreuje, firma reklamowa wykonuje.


Trudno byłoby się zgodzić z takim rozróżnieniem. Jeżeli za reklamę uznać działania promocyjne prowadzone w oparciu o wynajętą powierzchnię/przestrzeń reklamową, to za agencję reklamową należałoby uznać firmę uczestniczącą w organizowaniu lub prowadzeniu kampanii w mediach. Niekoniecznie musi to oznaczać full-service, bo dziś coraz częściej np. za zakup mediów odpowiadają wyspecjalizowane domy mediowe itd. Ale dla mnie "agencja reklamowa" to raczej ATL advertising.

"Firma reklamowa" to raczej BTL, najczęściej coś, co można ochrzcić z angielska mianem "signmaking", może to być specjalizacja typu dtp/poligrafia, webdesign, wystawiennictwo, nawet studio designerskie ulokowałbym zdecydowanie bardziej wśród "firm"niż "agencji" reklamowych. Co ma projektant specjalizujący się w identyfikacji wizualnej wspólnego z kampaniami w mediach? To co robi nie należy nawet nazywać reklamą, to rodzaj PR raczej niż reklama.

Jak spojrzeć na to w ten sposób, to widać że obecność kreacji nie jest czynnikiem rozróżniającym - kreacją zajmują się i na jednym i na drugim biegunie tak zarysowanej osi.

Ale - to tylko moje prywatne opinie, nie poparte studiowaniem słowników i materiałów źródłowych.

pozdrowienia
Łukasz

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8375
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.29.135.XXX

| 03.05.2012 11:05

Czyli rozumiem, że jedynym wyznacznikiem specyfikacji prowadzonej działalności jest odpowiedni wpis w PKD, a nie jakakolwiek licencja agencyjna?

Druga sprawa odnośnie kwestii, którą wspomniałem na początku jest taka, że duże firmy typu "full service" mają działy i kreacji i produkcji, czyli mogą tworzyć kampanie + mają maszyny (możliwości) do jej wyprodukowania.

W takim przypadku jest to już firma agencyjno - produkcyjna?

Sporo firm działa też na zasadzie "full service" zlecając wszystko na zewnątrz.

Myślę, że w takim przypadku nazwa spada na dalszy plan, chociaż agencja brzmi bardziej atrakcyjnie to w wielu przypadkach nie wiadomo czy to agencja czy zakład produkcyjny

brak ikonki
+

wiadomości: 10
w Signs.pl od 17.04.2012
IP: 83.151.41.XXX

| 03.05.2012 23:05

W moim odczuciu "agencja" ma za zadanie wymyślić, zorganizować i dopilnować realizacji jakiegoś przedsięwzięcia reklamowego. Nie musi mieć jakichkolwiek zdolności produkcyjnych - musi mieć pomysł i zdolności organizacyjne. Tutaj raczej zgadzam się z Diplodoc'iem. Definicja agencji czyli pośrednictwo nie narzuca wprawdzie koniecznośći kreowania czegokolwiek ale subiektywnie również to tak odbieram.
Na mnie, "agencja", "studio", "atelier" czy tam inna nazwa nie robi większego wrażenia bo może być zarówno zimną kalkulacją "bo to będzie lepiej widziane" jak i wyrazem, pewnego rodzaju nadęcia bez pokrycia. "Agencja" w przypadku wspomnianego Ziutka z 20-letnią Astrą, drabiną, narzędziami do montażu i niczym więcej, nie wydaje mi się adekwatna.
Żeby nie było... określenia "pracownia", "warsztat" itp. sugerujące, że ktoś zajmuje się głownie wykonawstwem, nie uważam za uwłaczające. Sam jestem prostym rzemieślnikiem ale nie widzę w tym nic złego. Przecież agencje by nie istniały bez takiego wsparcia techniczno-produkcyjnego



(Wiadomość zmodyfikowana przez: rs3d dnia 03.05.2012 22:24)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + +

Częstochowa
wiadomości: 1865
w Signs.pl od 02.02.2012
IP: 178.37.23.XXX
Strona 1/5  1 2 3 ... 5
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764