logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agencja Unmute szuka talentów ze środowiska OzN

  PR 28.10.2023, przeczytano 499 razy
ilustracja

Branża mediów i reklamy w większości prezentuje wyidealizowany obraz świata, w którym osoby z niepełnosprawnościami są pomijane. Wciąż zmagają się one nie tylko z brakiem dostępności do informacji, produktów, kultury, rozrywki czy usług, ale również z brakiem swojej reprezentacji w mainstreamie. To jednak się zmieni! Agencja UNMUTE powstała m.in. po to, by OzN mogły odkryć i pokazać swoje talenty. W niecały miesiąc od startu agencja przeprowadziła pierwszy casting, dzięki któremu przedstawiciele tych środowisk mają szansę podbić branżę reklamową jako aktorzy, modele czy statyści. Nabór talentów do agencji nadal trwa i otwarty jest także dla fotografów, operatorów, reżyserów, designerów i innych twórców branży kreatywnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agencja-unmute-szuka-talentow-ze-srodowiska-ozn,401887,artykul.html

Reprezentacja OzN w mediach jest nieproporcjonalna do ich reprezentacji w społeczeństwie. Czas na zmiany, które w życie wprowadza wspólne przedsięwzięcie biznesowe Polskiego Związku Głuchych i grupy marketingowo-technologicznej Group One — agencja UNMUTE. Jej celem i obszarem działalności jest skuteczna walka ze wszelkimi formami wykluczenia poprzez angażowanie osób z niepełnosprawnościami do współpracy z firmami i markami m.in. w obszarze reklamy. Jednym z trzech filarów działalności firmy jest angażowanie OzN w projekty biznesowe poprzez agencję talentów, która rozpoczęła już poszukiwania aktorów i modeli, a w przyszłości reprezentować będzie także fotografów, operatorów, designerów i innych przedstawicieli środowisk kreatywnych. Osoby z niepełnosprawnościami będą również angażowane do projektów biznesowych w roli ekspertów oraz podwykonawców.

Chcemy naszą wiedzę i doświadczenie przekuć w realne działania na rzecz tworzenia społeczeństwa świadomego problemów osób z niepełnosprawnościami. UNMUTE to przedsięwzięcie biznesowe, w którym będziemy nie tylko edukować i dbać o dostępność, ale również tworzyć możliwości uczestniczenia w biznesie osobom z niepełnosprawnościami

Krzysztof Kotyniewicz, prezes zarządu Polskiego Związku Głuchych

Casting, który rozpoczął realne zmiany w branży reklamowej

W pierwszym miesiącu istnienia agencji tj. w październiku zrealizowany został casting UNMUTE Talents i sesja fotograficzna, dzięki której pierwsze talenty dołączyły do bazy aktorów i modeli z niepełnosprawnościami. Celem zespołu UNMUTE jest ich angażowanie do współpracy z firmami i markami m.in. w obszarze reklamy. To pierwsza tego typu inicjatywa na rynku komunikacji marketingowej łącząca biznes i NGO. Dąży ona do zwiększenia widoczności OzN w mediach, czyli m.in. w materiałach promocyjnych, spotach wideo czy na kreacjach reklamowych podmiotów komercyjnych. Sesję zrealizował Tomasz Grabowski, grafik i fotograf znany ze swojej serii "Portrety Głuchych / Deaf Portraits".

Będziemy ułatwiać osobom z niepełnosprawnościami możliwość rozwijania kariery w branży mediowej i reklamowej. Do UNMUTE Talents zapraszamy wszystkie osoby z niepełnosprawnościami, które chciałyby spróbować swoich sił przed kamerą lub aparatem albo współpracować z nami jako twórcy treści.

Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE

Jak dołączyć do UNMUTE Talents?

Każda osoba z niepełnosprawnością, która chciałaby dołączyć do UNMUTE Talents i mieć wpływ na zwiększenie reprezentacji OzN w mediach i reklamie, może to zrobić poprzez zgłoszenie się za pomocą specjalnie przygotowanego formularza dostępnego na stronie internetowej agencji. Zgłoszenia przyjmowane są również w polskim języku migowym. Inicjatywa ma na celu ułatwienie osobom z niepełnosprawnościami rozwoju swojej kariery w branży mediowej, niezależnie od doświadczenia. Agencja UNMUTE do współpracy zaprasza również twórców treści takich jak: fotografowie, operatorzy, designerzy.

Tomasz Kot miga w reklamie BLIKA

Agencja UNMUTE jest skupiona na szerokich działaniach inkluzywnych dla OzN, takich jak likwidowanie barier w komunikacji, ułatwianie procesu zakupowego, angażowanie w projekty biznesowe, edukacja i promowanie filozofii oraz dobrych praktyk w obszarze inkluzywności. Oprócz agencji talentów zapewnia też dostępności poprzez udogodnienia, takie jak napisy, audiodeskrypcja, tłumaczenia na polski język migowy oraz specjalistyczna produkcja treści. Agencja zajmie się także audytami i wdrożeniamidostępnościowych rozwiązań w biznesie jak i edukacją w obszarze inkluzywności, obejmującą szkolenia dla firm, kursy online,badania oraz kampanie społeczne, które wspierają rozwijanie świadomości i praktyk inkluzywnych.

Pierwszym klientem UNMUTE został BLIK. Agencja we współpracy z Change Serviceplan (również Group One) zrealizowała pięć krótkich filmów, w których Tomasz Kot w żartobliwy sposób przypomina o zwracaniu pożyczonych pieniędzy. “Strofki”, to pięć piosenek zaśpiewanych przez aktora w różnych stylach muzycznych: disco polo, rock, opera, rap oraz techno. W strofce Techno Tomasz Kot słowa piosenki wykonuje wpolskim języku migowym. BLIK chce w ten sposób podkreślić, że dostrzega potrzebętego, żeby treści marketingowe były dostępne dla wszystkich. Wszystkie przygotowane materiały są dostępne w wersji z napisami, audiodeskrypcją oraz tłumaczeniem na polski język migowy.

Chcemy przekonywać naszych klientów, że stawianie na inkluzywność jest korzystne dla nich i ich biznesów. Jest to również doskonała szansa na poszerzenie grupy odbiorców, zwiększenie zaangażowania wśród osób ceniących sobie działania marek w tym obszarze. Ponadto inkluzywne podejście pozwala budować wizerunek organizacji zaangażowanej społecznie.

Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE

Źródło: UNMUTE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tędy po Trendy - kampania modowa Wola Parku
Centrum handlowe Wola Park, cenione miejsce spotkań lokalnych społeczności, podkreśla zakupową ofertę z nową kampanią wyróżniającą je jako źródło modowych trendów. Centrum wychodzi naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom klientów z kampanią „Tędy po Trendy”, inspirując odwiedzających do odświeżenia letniej szafy. Kampania została...
MHC Mobility powierza Euvic Digital przygotowanie kampanii
Agencja Euvic Digital (Euvic Performance) na zlecenie firmy MHC Mobility (Mitsubishi HC Capital Group), specjalizującej się wynajmie i finansowaniu pojazdów, przygotowała kampanię marketingową, związaną z długoterminowym wynajmem samochodów. Jej celem jest dotarcie do nowego segmentu klientów firmy: małych i średnich przedsiębiorstw (SME) oraz jednoosobowych...
DoubleVerify i Internet Watch Foundation rozpoczynają współpracę
DoubleVerify nawiązuje współpracę z Internet Watch Foundation (IWF) w celu zwiększenia bezpieczeństwa ekosystemu reklamowego i wzmocnienia inicjatyw przeciwko materiałom online związanym z wykorzystywaniem seksualnym dzieci. Partnerstwo umożliwi DoubleVerify dostęp do wiodących na świecie narzędzi i zbiorów danych IWF, wzmacniając ochronę i pomagając uniknąć emisji reklam...
Nowe logo, nowa strategia: rebranding PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio, znane z pracy dla największych polskich marek.
Reklamy z wizerunkami polityków - broń w rękach cyberprzestępców
Gorączka kampanii prezydenckiej trwa w najlepsze i rozgrzewa emocje wielu wyborców do czerwoności. Niestety, cyberprzestępcy doskonale o tym wiedzą i bez skrupułów to wykorzystują. Nie tylko publikują w Internecie fake newsy i sieją dezinformację, ale także często ich celem są pieniądze Polaków. W ubiegłym roku aż 26 proc. oszustw inwestycyjnych dotyczyło fałszywych reklam...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764