logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agencja Unmute szuka talentów ze środowiska OzN

  PR 28.10.2023, przeczytano 417 razy
ilustracja

Branża mediów i reklamy w większości prezentuje wyidealizowany obraz świata, w którym osoby z niepełnosprawnościami są pomijane. Wciąż zmagają się one nie tylko z brakiem dostępności do informacji, produktów, kultury, rozrywki czy usług, ale również z brakiem swojej reprezentacji w mainstreamie. To jednak się zmieni! Agencja UNMUTE powstała m.in. po to, by OzN mogły odkryć i pokazać swoje talenty. W niecały miesiąc od startu agencja przeprowadziła pierwszy casting, dzięki któremu przedstawiciele tych środowisk mają szansę podbić branżę reklamową jako aktorzy, modele czy statyści. Nabór talentów do agencji nadal trwa i otwarty jest także dla fotografów, operatorów, reżyserów, designerów i innych twórców branży kreatywnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agencja-unmute-szuka-talentow-ze-srodowiska-ozn,401887,artykul.html

Reprezentacja OzN w mediach jest nieproporcjonalna do ich reprezentacji w społeczeństwie. Czas na zmiany, które w życie wprowadza wspólne przedsięwzięcie biznesowe Polskiego Związku Głuchych i grupy marketingowo-technologicznej Group One — agencja UNMUTE. Jej celem i obszarem działalności jest skuteczna walka ze wszelkimi formami wykluczenia poprzez angażowanie osób z niepełnosprawnościami do współpracy z firmami i markami m.in. w obszarze reklamy. Jednym z trzech filarów działalności firmy jest angażowanie OzN w projekty biznesowe poprzez agencję talentów, która rozpoczęła już poszukiwania aktorów i modeli, a w przyszłości reprezentować będzie także fotografów, operatorów, designerów i innych przedstawicieli środowisk kreatywnych. Osoby z niepełnosprawnościami będą również angażowane do projektów biznesowych w roli ekspertów oraz podwykonawców.

Chcemy naszą wiedzę i doświadczenie przekuć w realne działania na rzecz tworzenia społeczeństwa świadomego problemów osób z niepełnosprawnościami. UNMUTE to przedsięwzięcie biznesowe, w którym będziemy nie tylko edukować i dbać o dostępność, ale również tworzyć możliwości uczestniczenia w biznesie osobom z niepełnosprawnościami

Krzysztof Kotyniewicz, prezes zarządu Polskiego Związku Głuchych

Casting, który rozpoczął realne zmiany w branży reklamowej

W pierwszym miesiącu istnienia agencji tj. w październiku zrealizowany został casting UNMUTE Talents i sesja fotograficzna, dzięki której pierwsze talenty dołączyły do bazy aktorów i modeli z niepełnosprawnościami. Celem zespołu UNMUTE jest ich angażowanie do współpracy z firmami i markami m.in. w obszarze reklamy. To pierwsza tego typu inicjatywa na rynku komunikacji marketingowej łącząca biznes i NGO. Dąży ona do zwiększenia widoczności OzN w mediach, czyli m.in. w materiałach promocyjnych, spotach wideo czy na kreacjach reklamowych podmiotów komercyjnych. Sesję zrealizował Tomasz Grabowski, grafik i fotograf znany ze swojej serii "Portrety Głuchych / Deaf Portraits".

Będziemy ułatwiać osobom z niepełnosprawnościami możliwość rozwijania kariery w branży mediowej i reklamowej. Do UNMUTE Talents zapraszamy wszystkie osoby z niepełnosprawnościami, które chciałyby spróbować swoich sił przed kamerą lub aparatem albo współpracować z nami jako twórcy treści.

Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE

Jak dołączyć do UNMUTE Talents?

Każda osoba z niepełnosprawnością, która chciałaby dołączyć do UNMUTE Talents i mieć wpływ na zwiększenie reprezentacji OzN w mediach i reklamie, może to zrobić poprzez zgłoszenie się za pomocą specjalnie przygotowanego formularza dostępnego na stronie internetowej agencji. Zgłoszenia przyjmowane są również w polskim języku migowym. Inicjatywa ma na celu ułatwienie osobom z niepełnosprawnościami rozwoju swojej kariery w branży mediowej, niezależnie od doświadczenia. Agencja UNMUTE do współpracy zaprasza również twórców treści takich jak: fotografowie, operatorzy, designerzy.

Tomasz Kot miga w reklamie BLIKA

Agencja UNMUTE jest skupiona na szerokich działaniach inkluzywnych dla OzN, takich jak likwidowanie barier w komunikacji, ułatwianie procesu zakupowego, angażowanie w projekty biznesowe, edukacja i promowanie filozofii oraz dobrych praktyk w obszarze inkluzywności. Oprócz agencji talentów zapewnia też dostępności poprzez udogodnienia, takie jak napisy, audiodeskrypcja, tłumaczenia na polski język migowy oraz specjalistyczna produkcja treści. Agencja zajmie się także audytami i wdrożeniamidostępnościowych rozwiązań w biznesie jak i edukacją w obszarze inkluzywności, obejmującą szkolenia dla firm, kursy online,badania oraz kampanie społeczne, które wspierają rozwijanie świadomości i praktyk inkluzywnych.

Pierwszym klientem UNMUTE został BLIK. Agencja we współpracy z Change Serviceplan (również Group One) zrealizowała pięć krótkich filmów, w których Tomasz Kot w żartobliwy sposób przypomina o zwracaniu pożyczonych pieniędzy. “Strofki”, to pięć piosenek zaśpiewanych przez aktora w różnych stylach muzycznych: disco polo, rock, opera, rap oraz techno. W strofce Techno Tomasz Kot słowa piosenki wykonuje wpolskim języku migowym. BLIK chce w ten sposób podkreślić, że dostrzega potrzebętego, żeby treści marketingowe były dostępne dla wszystkich. Wszystkie przygotowane materiały są dostępne w wersji z napisami, audiodeskrypcją oraz tłumaczeniem na polski język migowy.

Chcemy przekonywać naszych klientów, że stawianie na inkluzywność jest korzystne dla nich i ich biznesów. Jest to również doskonała szansa na poszerzenie grupy odbiorców, zwiększenie zaangażowania wśród osób ceniących sobie działania marek w tym obszarze. Ponadto inkluzywne podejście pozwala budować wizerunek organizacji zaangażowanej społecznie.

Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE

Źródło: UNMUTE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Coca-Cola HBC w Warszawie projektu Bit Creative
Biuro firmy Coca-Cola HBC w warszawskim budynku Business Garden rozlokowane zostało na 3 piętrach o łącznej powierzchni 5,5 tys. mkw. Inwestorowi zależało by było ono nie tylko funkcjonalne i dopasowane do stylu pracy korporacji, ale też zaprojektowane zgodnie z brandbookiem firmy. Do współpracy przy projekcie wnętrza zaprosili więc architektów...
Projekt „Fokus na Allure” w kampanii Peugeot E-3008
Agencja Leo Burnett Warszawa na zlecenie marki Peugeot zrealizowała projekt wokół kampanii wprowadzającej na rynek nowego elektrycznego SUV-a typu fastback „Next-Level” – Peugeot E-3008. Innowacyjny model promuje wirtualna galeria, prezentująca wynik współpracy marki Peugeot z wybitnymi fotografami.
Marka Tygryski stawia na multibranding
W poszukiwaniu jeszcze bardziej atrakcyjnych rozwiązań dla swoich Klientów, marka Tygryski specjalnie dla sieci sklepów Lidl przygotowała coś wyjątkowego! W ramach akcji multibrandingu razem z Grupą JuraPark, Tygryski o smaku toffi i miód malina pojawiły się na sklepowych półkach w nowych, większych opakowaniach. Lecz to nie wszystko… W...
Warszawski Maraton Fotograficzny. Ruszyły zapisy do 5. edycji
Kolejna odsłona Warszawskiego Maratonu Fotograficznego organizowanego przez Green Caffè Nero odbędzie się 14 września 2024 roku. Uczestnicy będą mieli do wykonania 8 zdjęć w 8 godzin, a tematykę tegorocznego konkursu poznają dopiero podczas startu. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich pasjonatów fotografii – zarówno amatorów i debiutantów,...
FoodCare na dłużej z Betclic 1 Liga
Foodcare przedłuża współpracę z Betclic 1 Liga. W ramach współpracy piłkarze pierwszoligowych klubów będą korzystać z wody Ostromecko oraz napojów izotonicznych 4MOVE. Marki z portfolio firmy będą obecne na stadionach oraz w kanałach digitalowych rozgrywek.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764