logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agencja Weber Shandwick nagrodzona Stevie Awards

  PR 13.09.2012, przeczytano 901 razy

Weber Shandwick zdobył srebrną statuetkę Stevie Awards w międzynarodowym konkursie The World’s Premier Business Award za projekt zrealizowany dla Monopoly Polska. Wcześniej projekt ten otrzymał Digital Communication Award 2011 oraz nominacje do European Excellence Awards i Sabre Awards. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agencja-weber-shandwick-nagrodzona-stevie-awards,16597,artykul.html

Agencja Weber Shandwick, przygotowała niestandardową koncepcję realizacji ogólnopolskiego głosowania internetowego, w wyniku którego powstała narodowa plansza Monopoly. Agencja skupiła się przede wszystkim na pozyskaniu adwokatów projektu, którzy chcąc „umieścić” własne miasto na planszy, aktywnie propagowali ideę projektu i zachęcali innych do głosowania.

Plebiscyt rozpoczął się 20 lutego 2011 roku i trwał miesiąc. Przed rozpoczęciem głosowania, władze samorządowe otrzymały od agencji narzędzia umożliwiające im prowadzenie własnych, lokalnych kampanii. Dodatkowo, raz w tygodniu do urzędów i dziennikarzy trafiały newslettery podsumowujące poszczególne etapy głosowania.

Zaangażowane w projekt władze, mobilizowały mieszkańców na różne sposoby: powstawały banery na stronach internetowych, specjalne ulotki i plakaty z instrukcjami jak oddać głos, a nawet billboardy, tablice świetlne, czy też filmy video.  Osobiście do wsparcia swojego miasta zachęcali burmistrzowie i prezydenci.

Także sami mieszkańcy włączyli się w namawianie lokalnej społeczności do głosowania. Nagrywali własne filmy, projektowali grafiki, animacje, które umieszczali na profilu Monpoly na Facebook’u. Internauci tworzyli także własne fanpage’e projektu, umieszczali informacje o nim na swoich prywatnych wallach. Dzięki skutecznym działaniom Weber Shandwick dziennikarze, władze samorządowe i mieszkańcy stali się spontanicznymi adwokatami projektu.

Zainteresowanie znalezieniem się na planszy kultowej gry przekroczyło wszelkie prognozy. Początkowo biuro projektu nawiązało kontakt z 200 dużymi i mniejszymi miastami, tymczasem w ciągu miesiąca trwania akcji, lista pretendentów do miejsc na planszy wzrosła do 2 260! Łącznie w plebiscycie oddano 2 mln 300 tys. głosów. Oznacza to, że w głosowaniu wziął udział, co dziesiąty Polak korzystający z Internetu. Na zwycięzcę w rankingu – Białystok – oddano 7 proc. wszystkich głosów. W ciągu niespełna 30 dni fan page akcji na Facebook’u polubiło prawie 40 tysięcy Polaków. O kampanii ukazało się ok. 1800 publikacji.

Źródło: Weber Shandwick

www.webershandwick.pl

Dodatkowe informacje:

Stevie Award to jedna z najbardziej prestiżowych nagród w biznesie, przyznawana w czterech programach: The American Business Awards, The International Business Awards, the Stevie Awards for Women in Business oraz the Stevie Awards for Sales&Customer Service.

Weber Shandwick jest jedną z największych firm public relations na świecie. Ma 83 biur w 41 krajach, a wliczając podmioty partnerskie i afiliowane - 127 biur w 81 krajach. Agencja specjalizuje się w przygotowywaniu strategii komunikacji produktowej, korporacyjnej CSR i kryzysowej, między innymi w takich branżach jak finanse, FMCG i nowe technologie. Agencja świadczy też wyspecjalizowane usługi w zakresie social media, reklamy społecznej, badań rynku i komunikacji wizualnej. Polskie biuro Weber Shandwick powstało w 2006 r. Agencja działa w strukturze McCann WorldGroup. Obsługuje m.in. MasterCard, The Walt Disney Company, Exxon Mobil, Nespresso, Bank DnB Nord, Mattel czy Program Odpowiedzialnej Sprzedaży „STOP18”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764