Weber Shandwick zdobył srebrną statuetkę Stevie Awards w międzynarodowym konkursie The World’s Premier Business Award za projekt zrealizowany dla Monopoly Polska. Wcześniej projekt ten otrzymał Digital Communication Award 2011 oraz nominacje do European Excellence Awards i Sabre Awards.
Agencja Weber Shandwick, przygotowała niestandardową koncepcję realizacji ogólnopolskiego głosowania internetowego, w wyniku którego powstała narodowa plansza Monopoly. Agencja skupiła się przede wszystkim na pozyskaniu adwokatów projektu, którzy chcąc „umieścić” własne miasto na planszy, aktywnie propagowali ideę projektu i zachęcali innych do głosowania.
Plebiscyt rozpoczął się 20 lutego 2011 roku i trwał miesiąc. Przed rozpoczęciem głosowania, władze samorządowe otrzymały od agencji narzędzia umożliwiające im prowadzenie własnych, lokalnych kampanii. Dodatkowo, raz w tygodniu do urzędów i dziennikarzy trafiały newslettery podsumowujące poszczególne etapy głosowania.
Zaangażowane w projekt władze, mobilizowały mieszkańców na różne sposoby: powstawały banery na stronach internetowych, specjalne ulotki i plakaty z instrukcjami jak oddać głos, a nawet billboardy, tablice świetlne, czy też filmy video. Osobiście do wsparcia swojego miasta zachęcali burmistrzowie i prezydenci.
Także sami mieszkańcy włączyli się w namawianie lokalnej społeczności do głosowania. Nagrywali własne filmy, projektowali grafiki, animacje, które umieszczali na profilu Monpoly na Facebook’u. Internauci tworzyli także własne fanpage’e projektu, umieszczali informacje o nim na swoich prywatnych wallach. Dzięki skutecznym działaniom Weber Shandwick dziennikarze, władze samorządowe i mieszkańcy stali się spontanicznymi adwokatami projektu.
Zainteresowanie znalezieniem się na planszy kultowej gry przekroczyło wszelkie prognozy. Początkowo biuro projektu nawiązało kontakt z 200 dużymi i mniejszymi miastami, tymczasem w ciągu miesiąca trwania akcji, lista pretendentów do miejsc na planszy wzrosła do 2 260! Łącznie w plebiscycie oddano 2 mln 300 tys. głosów. Oznacza to, że w głosowaniu wziął udział, co dziesiąty Polak korzystający z Internetu. Na zwycięzcę w rankingu – Białystok – oddano 7 proc. wszystkich głosów. W ciągu niespełna 30 dni fan page akcji na Facebook’u polubiło prawie 40 tysięcy Polaków. O kampanii ukazało się ok. 1800 publikacji.
Źródło: Weber Shandwick