logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa Graphics na 10 Akademii Zarządzania Barwą

  PR 13.12.2016, przeczytano 843 razy
ilustracjastrzałka
Mirosław Opolski podczas prelekcji

W dniach 24-25 listopada br. w hotelu Magellan w Bronisławowie odbywała się jubileuszowa 10. edycja konferencji Akademia Zarządzania Barwą, której organizatorem jest wydawnictwo Polski Drukarz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa-graphics-na-10-akademii-zarzadzania-barwa,30823,artykul.html

Wzięło w niej udział ponad 160 osób zainteresowanych tematyką color managementu, w tym przedstawiciele zakładów poligraficznych, przygotowalni CtP oraz dostawców rozwiązań dedykowanych na ten rynek. Wśród tych ostatnich – jak co roku – znalazła się firma Agfa Graphics. Mirosław Opolski – specjalista ds. płyt offsetowych w jej polskim oddziale, wystąpił na konferencji z referatem zatytułowanym „Standaryzacja w drukarni od strony praktycznej”.

Głównym przesłaniem jego prezentacji był nacisk na konieczność przestrzegania podstawowych reguł kalibracji systemów CtP oraz użytkowania maszyn offsetowych. Jak podkreślał, przez wielu użytkowników nie są one uwzględniane, co wynika z różnych względów, m.in. braku wiedzy. To zaś wpływa na znikome efekty wprowadzanej w firmach poligraficznych standaryzacji, która – zdaniem prelegenta – bez zachowania podstawowych zasad związanych z instalacją, kalibracją i eksploatacją systemów jest często bezcelowa.

Mirosław Opolski przedstawił główne zasady kalibracji systemów CtP, wymieniając m.in. prawidłowe ustawienie naświetlarki i wywoływarki, ustawienie parametrów obróbki płyt oraz kalibrację parametrów ekspozycji. Wskazał też na przykładowe narzędzia, jakie temu służą, m.in. w kontekście kontroli wizualnej realizowanego procesu. Następnie wymienił poszczególne etapy standaryzacji: linearyzację płyt (w dziale CtP) oraz wykonanie krzywych kalibracyjnych przyrostów punktów (w hali maszyn), a następnie przypisanie uzyskanych rezultatów do różnych modułów systemu workflow. Prelegent podał normy dla płyt offsetowych: tolerancję grubości i wymiarową.

Następnie przeszedł do praktycznych aspektów związanych z prawidłowym przebiegiem procesów kalibracji i standaryzacji w zakładach poligraficznych, przytaczając liczne, z życia wzięte przykłady, które napotkał podczas licznych wizyt w drukarniach. Mirosław Opolski wymienił najczęstsze przyczyny występowania problemów w dziale CtP, wskazując m.in. na: niewłaściwą instalację sprzętu, dużą zmienność kadry kierowniczej (co wpływa na brak kwalifikacji u personelu), brak wiedzy na temat obsługiwanego systemu (brak kontroli jakości procesów, wprowadzanie zmian parametrów ekspozycji i wywoływania), brak czasu na przeprowadzanie gruntownych konserwacji sprzętu, brak przeglądów wykonywanych przez autoryzowane serwisy, duży stopień zużycia sprzętu oraz wprowadzanie wątpliwej – biorąc pod uwagę powyższe aspekty – automatyzacji.

- Bez właściwego przygotowania wdrażanie „automatycznych” zachowań u personelu obsługującego urządzenia może przynieść odwrotny skutek – przekonywał Mirosław Opolski. – Dlatego najpierw potrzebna jest solidna praca u podstaw, a dopiero później – próby usprawnienia procesów poprzez automatyzację działań.

Podobnie długą listę błędów i zaniechań prelegent stworzył w kontekście obsługi maszyn drukujących. Tu wśród najczęstszych przyczyn problemów Mirosław Opolski wymienił: niezgodność wskazań parametrów roztworów zwilżających, brak przyrządów kontrolno-pomiarowych, brak czasu na konserwacje, częstą wymianę materiałów eksploatacyjnych (farb, dodatków do buforów, obciągów), niewłaściwą jakość wody używanej w mieszalnikach roztworów zwilżających oraz rutynę maszynistów offsetowych.

- Bardzo często spotykam się ze stwierdzeniem, że drukarz wie wszystko najlepiej i żadne doradztwo ani pomoc nie są mu potrzebne – mówił Mirosław Opolski. O tym, że w rzeczywistości jest inaczej, świadczą liczne problemy, jakich dotykam na co dzień. Swoją prezentację zakończył zaś słowami: Na bazie wieloletnich doświadczeń mogę stwierdzić krótko: automatyzacja bardzo często wiąże się z bezmyślnym użytkowaniem systemu. Natomiast standaryzacja to synonim wiedzy i świadomej jego eksploatacji.

Źródło: Agfa Graphics NV

www.agfa-polska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764