logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa Graphics podsumowuje targi Poligrafia

  PR 12.04.2007, przeczytano 1230 razy
ilustracjastrzałka

Niewymagające wywoływania płyty offsetowe :Amigo, najnowszej generacji systemy CtP i oprogramowanie dla firm poligraficznych to najważniejsze produkty promowane przez polski oddział Agfa Graphics podczas targów Poligrafia odbywających się w dniach 27-30 marca w Poznaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa-graphics-podsumowuje-targi-poligrafia,5397,artykul.html

Firma wzięła też aktywny udział w Konferencji Poligraficznej zorganizowanej przez Polską Izbę Druku, zaś jej stoisko uhonorowane zostało nagrodą Acanthus Aureus jako najlepiej realizujące strategię marketingową przedsiębiorstwa.

W zakresie rozwiązań CtP na stoisku Agfa Graphics prezentowane były dwa systemy termiczne. Pierwszy z nich, półformatowy :Acento II, połączono on-line z wywoływarką i – wykorzystując specjalny roztwór wymywający :Amigo Clean-Out Solution – produkowano w nim płyty :Amigo. Znajdują one coraz więcej zwolenników także w naszym kraju. Już dziś z ich zalet korzysta około 30 rodzimych firm poligraficznych i – jak wynika z zapowiedzi przedstawicieli Agfa Graphics – liczba ta już wkrótce się zwiększy.

Drugi z pokazywanych na stoisku systemów termicznych to model :Avalon LF, wyposażony w najnowszej generacji głowicę naświetlającą GLV II. Głowica, wykorzystywana zarówno w termicznych jak i fioletowych naświetlarkach Agfy, była jednocześnie eksponowana w specjalnej gablocie znajdującej się na stoisku.

Warto dodać, że podczas targów została zakontraktowana przez poznańską firmę Edica, wielkoformatowa naświetlarka :Avalon VLF 60S. Dostawa urządzenia nastąpi wkrótce po targach, podobnie jak pięciu innych systemów CtP, których zakup klienci Agfy sfinalizowali na Poligrafii.

Niewymagająca wywoływania płyta :Amigo, jak również bezodczynnikowa :Azura, były jednym z najważniejszych akcentów stoiska Agfa Graphics na Poligrafii. Warto wspomnieć, że druga z nich przed dwoma laty została uhonorowana Złotym Medalem tych targów.

Poza nimi Agfa prezentowała też zalety płyty termoczułej :Energy Elite, która pojawiła się w ofercie firmy na targach Ipex.

Kolejnym ważnym obszarem promowanym na Poligrafii przez Agfa Graphics było oprogramowanie – system workflow :ApogeeX 3.5, system produkcyjny dla środowisk gazetowych :Arkitex oraz portal sieciowy :Delano, pozwalający na zarządzanie produkcją poligraficzną przy aktywnym włączeniu zleceniodawców do całego procesu. Przez cały okres trwania targów na stoisku firmy odbywały się praktyczne pokazy, podczas których zainteresowani mogli szczegółowo zapoznać się z pracą wszystkich ww. programów. Automatyzacja produkcji była też głównym tematem Konferencji Poligraficznej zorganizowanej w drugim dniu targów przez Polską Izbę Druku. Agfa Graphics była jednym z jej sponsorów, wsparła też całe wydarzenie od strony merytorycznej. W konferencji wzięło udział około 180 uczestników. Część z nich odwiedziła stoisko Agfy w ramach specjalnych warsztatów prezentujących rozwiązania firmy.

W zakresie wielkoformatowego druku cyfrowego najważniejszą informacją Agfy z targów Poligrafia jest podpisanie umowy dystrybucyjnej z firmą Jet Media, na podstawie której stała się ona autoryzowanym dystrybutorem urządzeń z rodziny :Anapurna na polskim rynku. Umowa została uroczyście sygnowana w pierwszym dniu targów przez Wojciecha Pawłowskiego, prezesa zarządu Agfa Sp. z o.o., Marka Szumskiego, prezesa firmy Jet Media, i Harrego Hoppe z niemieckiego oddziału Agfa Graphics. Z zaletami urządzenia :Anapurna L, pracującego na opatentowanych przez Agfę atramentach :Aldura, można było zapoznać się na stoisku firmy Jet Media, zlokalizowanym w ramach Salonu Druku Cyfrowego i Wielkoformatowego targów Poligrafia.

Podsumowując udział firmy w tegorocznej Poligrafii, Stefan Piotrowski, dyrektor handlowy w polskim dziale Agfa Graphics, powiedział: Tegoroczną edycję targów uważamy za bardzo udaną, na co wpłynęła m.in. większa liczba wystawców niż przed dwoma laty i spora frekwencja. Odbyliśmy bardzo dużo spotkań zarówno z obecnymi jak i potencjalnymi klientami, którzy najbardziej interesowali się oferowanymi przez Agfę płytami bezprocesowymi, zwłaszcza :Amigo, oraz najnowszymi pół- i pełnoformatowymi systemami CtP pracującymi w technologiach fioletowej i termicznej. Wszystkie urządzenia pokazywane na naszym stoisku zostały zakontraktowane, liczymy też na realizację kolejnych dostaw będących owocem spotkań przeprowadzonych podczas targów. Choć trzeba podkreślić, że w wielu przypadkach proces decyzyjny w firmach jest wstrzymywany z uwagi na składane przez nie wnioski o dotacje unijne.

Cieszymy się też z podpisania umowy z Jet Media, na podstawie której firma ta – przy wsparciu naszym i belgijskiej centrali Agfa Graphics – zajmie się sprzedażą ploterów UV z rodziny :Anapurna. Mamy nadzieję, że dzięki temu udziały Agfy w rynku cyfrowych systemów wielkoformatowych w Polsce już niebawem będą na poziomie zbliżonym do europejskiego.

Warto dodać, że ekspozycja Agfa Graphics została uhonorowana nagrodą Acanthus Aureus, przyznawaną dla stoisk w najlepszy sposób realizujących strategię marketingową firmy. Nagrody były wręczane podczas uroczystego Wieczoru Wystawców.

Źródło: Agfa

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs na okładkę w technologii 3D Touch: wyniki
21 grudnia 2020 r. drukarnia Totem.com.pl oraz firma Konica Minolta ogłosiły wyniki Konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch. Spośród setki nadesłanych projektów wybrano 8, ich autorzy otrzymali nagrody w łącznej kwocie 15 tys. złotych.
Canon: 2021 rokiem personalizacji, dekoracji wnętrz i digitalizacji dokumentów
Zmiana systemu pracy, postępująca personalizacja druku i coraz większy nacisk na intuicyjność urządzeń. To według ekspertów Canon Polska trendy i wyzwania, jakich w 2021 roku należy spodziewać się w branży druku. W prognozach mówi się też o dobrej sytuacji rynku dekoracji wnętrz, która będzie miała spory wpływ na kondycję polskiej poligrafii.
Ricoh Pro VC60000 w Creative DM Factory
Atramentowy system produkcyjny na papier ciągły Ricoh Pro VC60000 został wybrany przez duńską firmę Creative DM Factory. Na maszynie będą realizowane wydruki mailingów bezkopertowych (self-mailer) i insertów. Tego typu materiały muszą przyciągać uwagę dlatego przy ich produkcji szczególne znaczenie ma wysoka jakość druku oraz możliwość korzystania z szerokiej gamy...
Polski oddział Sun Chemical otrzymał prestiżową nagrodę „Gazele Biznesu”, w 21. edycji rankingu o tej samej nazwie. Jak podkreśla jego twórca i organizator – dziennik Puls Biznesu –  wyróżnienie to jest przyznawane najbardziej dynamicznym polskim przedsiębiorstwom z sektora MŚP. Polski oddział Sun Chemical uzyskał je już po raz...
Konica Minolta Accuriopress C12000 „wprawiła w ruch” Machinę Druku
Machina Druku z Torunia zainwestowała niedawno w cyfrową maszynę do wielokolorowej produkcji wysokonakładowej - AccurioPress C12000 firmy Konica Minolta. To jedna z pierwszych instalacji w Polsce tego urządzenia i jednocześnie pierwsza tak rozbudowana o szereg funkcji automatyzujących jej działanie. Zakup maszyny – w bardzo trudnym okresie związanym z pandemią – pozwolił...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764