logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa Graphics rozszerza rodzinę ploterów :Anapurna

  PR 04.05.2007, przeczytano 1278 razy
ilustracjastrzałka

W połowie kwietnia w ofercie firmy Agfa Graphics pojawiły się dwa nowe wielkoformatowe plotery UV z rodziny :Anapurna. Oba przeznaczone dla rynku graficznego, mają być atrakcyjną alternatywą dla drukarń cyfrowych i sitodrukowych, wykonujących takie zlecenia jak plakaty, stendy czy systemy oznaczeń. Firma ogłosiła też nową strategię dla swoich działań na rynku przemysłowego druku wielkoformatowego pod nazwą C³.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa-graphics-rozszerza-rodzine-ploterow-%3Aanapurna,5515,artykul.html

Pierwsze z nowych urządzeń to model :Anapurna M o szerokości 160 cm, wyposażony w nowoczesne 14-pikolitrowe głowice drukujące i wykorzystujący produkowane przez Agfa Graphics atramenty UV. Dzięki temu urządzenie, jak zapewnia producent, pozwala na uzyskanie fotograficznej jakości, będąc atrakcyjnym rozwiązaniem dla drukarń sitodrukowych czy firm działających na rynku oznaczeń, poszukujących niedrogiego sprzętu o wysokiej jakości. :Anapurna M pozwala na drukowanie zarówno na podłożach sztywnych, jak i miękkich z rozdzielczością do 1440 dpi i prędkością maksymalną 15 m2/h.

Ploter ten posiada system druku sześciokolorowego, zaś zastosowane tu wysokiej jakości głowice, bardzo mały rozmiar nanoszonych kropli i znakomite atramenty pozwalają uzyskać niezwykle intensywne kolory i wyraźne odwzorowanie detali – podkreśla Willy Van Dromme, dyrektor ds. marketingu systemów wielkoformatowych Agfa Graphics. – Drukowane przy jego pomocy teksty pozostają czytelne nawet przy foncie o wielkości 4 pkt.

:Anapurna M obsługuje podłoża o maksymalnej szerokości 160 cm i – podobnie jak pozostałe urządzenia z tej rodziny – umożliwia druk z roli na rolę oraz druk płaski na podłożach sztywnych. Ploter wejdzie do sprzedaży w drugim kwartale br. W skład pakietu, oferowanego przez Agfa Graphics wraz z urządzeniem, wchodzą: tabele ze specyfikacją sztywnych mediów mogących znaleźć w nim zastosowanie, odpowiednia ilość atramentu :Anapurna, RIP oraz roczna gwarancja.

Druga nowość w rodzinie :Anapurna to model :Anapurna XL², przeznaczony do produkcji wysokiej jakości grafiki zewnętrznej i wewnętrznej. Urządzenie pozwala na zadrukowywanie mediów o szerokości do 250 cm i oferuje – jak zapewnia Agfa – wysoką jakość obrazu, znakomitą reprodukcję tekstów, gładkość tint i odpowiednią intensywność kolorów. Ploter drukuje na wielu miękkich i sztywnych podłożach, pozwala uzyskać rozdzielczość do 727 x 800 dpi i jest dedykowany dla drukarń sitodrukowych, firm wykonujących systemy oznaczeń oraz punktów fotograficznych.

W urządzeniu tym zastosowano system druku podwójnego (możliwość produkcji dwóch obrazów w tym samym czasie), co znacznie zwiększa jego wydajność. System sześciokolorowego druku opiera się na głowicach produkujących krople o rozmiarze 28 pikolitrów. :Anapurna XL² może pracować w czterech trybach prędkości.

W standardzie ploter jest oferowany z dwiema tabelami specyfikacji sztywnych mediów, jakie można w nim zastosować, oraz RIPem Agfa Edition Wasatch SoftRIP. Na urządzenie producent daje 12-miesięczną gwarancję.

Urządzenia :Anapurna XL² i :Anapurna M uzupełniają rodzinę wcześniej dostępnych ploterów Agfy w formatach L i XL, czyniąc jej ofertę atrakcyjną dla firm działających we wszystkich segmentach przemysłowego druku wielkoformatowego. Mówi Hans Gerinckx, dyrektor ds. sprzedaży Agfa Graphics: Wprowadzenie do naszej oferty dwóch nowych urządzeń stanowi potwierdzenie zaangażowania Agfy na rynku przemysłowego druku wielkoformatowego. Wierzymy, że nasza technologia idealnie nadaje się do tego rodzaju zastosowań i w dalszym ciągu zamierzamy wzmacniać znajomość marki Agfa w tym segmencie. Badania rynkowe wskazują, że rynek ten bardzo szybko się rozwija, a nasza oferta już dziś obejmuje technologie znajdujące zastosowanie we wszystkich obszarach druku wielkoformatowego.

Jak wynika z zapowiedzi firmy, Agfa Graphics w niedługim czasie zamierza na rynku wielkoformatowym osiągnąć pozycję podobną do tej posiadanej w segmencie prepress. Strategia działania również ma być podobna i będzie się opierać na zaoferowaniu możliwie najszerszego portfolio zintegrowanych systemów i usług, jak również na bliskiej współpracy z klientami. Od targów Fespa 2005 belgijski producent wprowadza do swojej oferty kolejne innowacyjne rozwiązania, przeznaczone dla różnego rodzaju odbiorców. Pojawienie się kolejnych ploterów z rodziny :Anapurna jest tego najlepszym dowodem.
Dzięki hybrydowym maszynom inkjetowym Agfa wypełnia lukę technologiczną, jaka dotychczas istniała między tradycyjnymi technikami offsetu i sitodruku oraz technologią cyfrową – mówi Jan Vangeel, wiceprezes Agfa Graphics ds. przemysłowych rozwiązań inkjetowych. – W tym względzie od początku postawiliśmy na technologię UV, która zapewnia najwyższą wydajność, elastyczność i przyjazność dla środowiska. Naszą intencją zaś jest dostarczanie na rynek rozwiązań, które pomogą naszym klientom w maksymalizacji zysków i zapewnią możliwie najwyższy zwrot z inwestycji.

Z myślą o rynku wielkoformatowym Agfa opracowała strategię pod nazwą C³ („C do potęgi trzeciej”), której podstawą są następujące działania:

  • Complete Intergation (Pełna integracja) – dalszy rozwój i wzbogacanie atramentów UV, głowic drukujących, oprogramowania workflow oraz systemów i maszyn inkjetowych;
  • Complete Services (Pełna obsługa) – instalowanie i konserwacja urządzeń wykonywane przez zespół serwisowy Agfa Graphics działający w skali całego świata, części zamienne, szkolenia dla klientów oraz narzędzia finansowania inwestycji;
  • Complete Benefits (Pełnia korzyści) – wyraziste kolory, wytrzymałe i stabilne wydruki, plotery o zwiększonej wydajności.

    Nasza strategia to kompletność do potęgi trzeciej – mówi Willy Van Dromme. – Naszym celem nie jest bowiem wyłącznie sprzedaż plotera czy maszyny drukującej, ale oferowanie rozwiązań spełniających wszystkie potrzeby użytkownika. Aby temu sprostać, w ramach strategii C³ oferujemy urządzenia przeznaczone do wszystkich możliwych zastosowań technologii UV, takich jak produkcja systemów oznaczeń, stendów, fotografii, etykiet, opakowań, druków typu direct mailing, bilboardów, druków transakcyjnych i wielu innych produktów poligraficznych. Poza wieloma propozycjami w zakresie zwiększenia możliwości produkcyjnych, Agfa Graphics oferuje też odpowiedni pakiet usług, który pozwoli na wydajne i przynoszące zyski wykorzystanie urządzeń.

    Integralną częścią strategii C³ są narzędzia finansowe oferowane pod nazwą Complete Cost of Ownwership („kompletnych kosztów inwestycji”). Zakładają one dopasowanie odpowiednich rozwiązań do aktualnych potrzeb klienta oraz obliczenie największego w danym przypadku zwrotu z inwestycji.
    Więcej informacji na temat strategii C³ można znaleźć na stronach internetowych www.switchtoC3.com.

    Warto dodać, że na podstawie umowy zawartej w czasie niedawnych targów Poligrafia 2007 w Poznaniu, dystrybutorem urządzeń z rodziny Agfa :Anapurna na obszarze Polski jest warszawska firma Jet Media.

    Źródło: Agfa

  • PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
    Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
    Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
    PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
    „Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
    Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
    Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
    Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
    Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
    Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764