logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa: Ucieleśniamy druk. Kalendarz VIP na rok 2018

  PR 22.12.2017, przeczytano 1349 razy
ilustracjastrzałka

Tradycyjnie już z myślą swoich klientach i partnerach biznesowych Agfa przygotowała ekskluzywny kalendarz VIP na nadchodzący rok. Jego tematem przewodnim jest przyświecające działalności firmy hasło „We Embody Print” („Ucieleśniamy druk”). Jak co roku, kalendarz stanowi połączenie ambitnej grafiki, niebanalnych rozwiązań działających na zmysły wzroku i dotyku oraz zastosowania wysokiej jakości technik poligraficznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa%3A-ucielesniamy-druk.-kalendarz-vip-na-rok-2018,34939,artykul.html

Uniwersalny projekt: na dziś i jutro

Przygotowane przez firmę Agfa wydawnictwo wychodzi poza ramy klasycznego kalendarza. Dzięki uniwersalnemu projektowi graficznemu, może on być wykorzystywany na różne sposoby: jako ozdoba stolika na kawę, dekoracja wzbogacająca wnętrze (dzięki odpowiednim złamom) bądź też wiszący na ścianie, praktyczny informator. Na przednich stronicach kalendarza znajdują się wydrukowane w żywych barwach sylwetki ludzi o różnym wieku, płci i kolorze skóry, odzwierciedlające hasło „We Embody Print”. Na tylnej stronie z kolei umieszczono każdy z 365 dni roku wraz z przypisanymi im „polami wyboru”.

Bogactwo efektów – potęga druku

Podobnie jak w latach poprzednich, również kalendarz firmy Agfa na 2018 rok stanowi przykład zastosowania licznych, różnorodnych technik drukarskich, będąc jednocześnie pokazem możliwości, jakie oferuje współczesna poligrafia. Znalazły tu zastosowanie zaawansowane rozwiązania z bogatej oferty belgijskiego producenta, m.in. oprogramowanie workflow Apogee, płyty offsetowe Energy Elite Eco czy naświetlarka CtP Avalon.

Najwyższa jakość druku została osiągnięta również dzięki wykorzystaniu proekologicznych papierów o zróżnicowanej teksturze oraz dodatkowych efektów uszlachetniania uzyskanych z udziałem folii tłoczonej na gorąco czy lakierów. Połączenie wszystkich tych elementów sprawiło, że publikacja ma unikalny charakter, i – zdaniem firmy Agfa – stanowi wartość samą w sobie.

Kreacja i pomysł

Za koncepcję i projekt kalendarza odpowiedzialna była firma RegularSwitch – wielokulturowa agencja designerska, działająca na dwóch kontynentach – w São Paulo w Brazylii oraz w Paryżu i Lyonie we Francji. Jej założycielem jest pochodzący z Francji dyrektor artystyczny i inżynier ds. oprogramowania. Projekt kalendarza, przygotowany na zlecenie firmy Agfa, miał w zamyśle twórców stanowić połączenie technik analogowych i cyfrowych, gdzie tradycyjny design spotyka się z nowoczesnymi, multimedialnymi kanałami komunikacji.

Druk i uszlachetnianie

Kalendarz został wyprodukowany przez paryską drukarnię STIPA, oferującą swoim klientom liczne, innowacyjne produkty i usługi poligraficzne. Park sprzętowy firmy obejmuje m.in. maszyny offsetowe wyposażone w system utrwalania H-UV.

Proces produkcji

Przy wszystkich działaniach prepress, zrealizowanych podczas powstawania kalendarza, wykorzystano oprogramowanie workflow Apogee stworzone przez firmę Agfa. Zastosowane tu płyty Energy Elite Eco zostały uprzednio naświetlone w systemie CtP Avalon N8, wyposażonym w technologię rastrowania CristalRaster. Kalendarz wydrukowano w maszynie Komori H-UV LED przy użyciu specjalnie wybranych, proekologicznych papierów i kartonów posiadających certyfikaty środowiskowe ECF i FSC, dostarczonych przez firmę Fedrigoni.

Źródło: Agfa NV

www.agfa-polska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sun Chemical o zrównoważonym rozwoju w poligrafii
„Od kołyski po grób…. zrozumienie celów zrównoważonego rozwoju opartych na nauce, które będą definiować naszą branżę w przyszłości. Analiza Cyklu Życia na poziomie pojedynczego produktu (Ślad Węglowy Produktu)” – to tytuł prelekcji Colina Smitha, European Product Manager w europejskim oddziale firmy Sun Chemical podczas tegorocznej edycji Konferencji Fleksografów....
Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764