CEO domu mediowego MediaCom Warszawa, Agnieszka Kosik, otrzymała tytuł AdMana Roku 2015. Kosik wygrała branżowy plebiscyt, uzyskując 62 punkty.
Nominujące agencje w uzasadnieniu jej wyboru na AdMana Roku podkreślały, że to ona kreuje trendy i promuje branżę w polskim biznesie, osiągając imponujące wyniki, które przekładają się na sukces MediaComu. Kosik karierę rozpoczęła w 1993 roku w Optimum Media. MediaCom Warszawa zarządza od 12 lat.
Drugie miejsce (61 punktów) zajęli Kot Przybora i Iwo Zaniewski, twórcy, właściciele i dyrektorzy kreatywni agencji PZL, a trzecie (58 punktów) Marcin Gaworski, dyrektor zarządzający i partner w 180 heartbeats + JvM. Tuż za podium znaleźli się Bartek Gołębiowski, partner i dyrektor kreatywny agencji Gong oraz Małgorzata Węgierek CEO Havas Media Group.
W tegorocznym plebiscycie głosowało ponad 80 podmiotów (agencji reklamowych, interaktywnych i domów mediowych). Każdy z nich mógł wskazać od jednego do trzech nominowanych (nie można było oddać głosu na własnych pracowników lub pracowników podmiotów powiązanych strukturalnie z głosującym). Lista nominowanych i regulamin konkursu znajdują się na stronie www.adman.press.pl.
Wyniki konkursu zostały ogłoszone w czwartek 7 kwietnia w warszawskim klubie Loft44.
W trakcie gali poznaliśmy również wyniki konkursu Grupy RMF i „Press” na najlepszą kreację spotu reklamowego emitowanego w rozgłośniach radiowych w 2015 roku. Pierwsze miejsce zajął spot „#DZIEJESIEWPOLSCE” autorstwa agencji Scholz & Friends Warszawa dla Wirtualnej Polski, drugie „Taktyka – Piesokot” agencji Saatchi & Saatchi dla Toyota Motor Poland. Ostatnie miejsce na podium zajął spot agencji PZL „PKP «Lokomotywa» Rodzina” dla PKP Intercity SA.
Sponsorem głównym konkursu AdMan Roku 2015 jest Grupa RMF, a partnerami są Wp.pl i Synergic.
Konkurs AdMan Roku od czterech lat organizuje magazyn „Press”. Tytuł przyznawany jest osobie, której zawodowa działalność i postawa są przykładem dla wszystkich profesjonalistów z branży. Nagroda przyznawana jest za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność, promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie. Laureatami poprzednich edycji byli Kot Przybora i Iwo Zaniewski, twórcy agencji PZL (2012 rok), Marcin Maj z agencji OS3 (2013 rok), Izabela Albrychiewicz z domu mediowego MEC ( 2014 rok).
Źródło: Press