logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agora likwiduje „Nowy dzień”

   22.02.2006, przeczytano 2881 razy
ilustracjastrzałka
Agora

Zarząd Agory nieoczekiwanie poinformował, że podjął decyzję o zaprzestaniu wydawania dziennika "Nowy Dzień". Ostatni numer ukaże się 23 lutego, poinformowała spółka w komunikacie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agora-likwiduje-nowy-dzien,3575,artykul.html

Komunikat Agory wyjaśnia, że nie udało się osiągnąć zakładanego poziomu sprzedaży, która w zeszłym roku utrzymywała się poniżej 200 tys. egzemplarzy. Tegoroczne, kosztowne akcje promocyjne oraz zmiany redakcyjne, nie zachamowały spadku sprzedaży. 16 lutego spółka podała w komunikacie, że średnia dzienna sprzedaż dziennika "Nowy Dzień" wyniosła w okresie od 14 listopada (debiut) do końca grudnia 2005 roku 190 tys. egzemplarzy. Strata operacyjna dziennika w tym okresie wyniosła 27,3 mln zł.

Pierwszy numer "Nowego Dnia" ukazał się 14 listopada 2005 roku. Aby projekt był rentowny, zgodnie z założeniami, dziennik powinien osiągnąć docelowo średnią sprzedaż egzemplarzy na poziomie 250.000.

Decyzja może być o tyle zaskakująca, że jeszcze w tym miesiącu wiceprezes Agory Zbigniew Bąk z optymizmem kreślił plany osiągnięcia punktu "break even" (sprzedaż na poziomie 250 tys. egzemplarzy) w 2008 roku. Zarząd Agory uznał jednak, że zatrzymanie spadku sprzedaży i osiągnięcie wyznaczonego celu jest niemożliwe, zaś "ponoszenie dalszych wydatków związanych z wydawaniem dziennika nie leżałoby w interesie Spółki i jej akcjonariuszy". Komentatorzy chwalą decyzję spółki, która ich zdaniem wykazała odwagę i umiejętność wyciągania wniosków z popełnionych błędów.

Według opublikowanego 16 lutego raportu, w całym 2005 roku grupa Agory - wydawcy "Gazety Wyborczej" - miała 126,71 mln zł zysku wobec 67,32 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1.202,14 mln zł wobec 1.001,09 mln zł. (ISB)

Źródło: Agora / inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Efekty pandemii widoczne w wyszukiwarce Google
W ostatnich tygodniach życie codzienne i zawodowe Polaków przeniosło się do sieci. Tam również szukamy informacji, jak sobie radzić z nową rzeczywistością. Statystyki wyszukiwarki Google pokazują, że wśród najpopularniejszych haseł są te związane z pracą zdalną, zwolnieniami czy zasiłkami dla bezrobotnych. Z kolei przedsiębiorcy masowo szukają informacji...
Według danych StatCounter Chrome jest liderem wśród przeglądarek internetowych – na świecie korzysta z niej już 62% użytkowników, a w Polsce aż 71%. Nie dziwi więc poruszenie, które w branży wywołała zapowiedź Google o zaprzestaniu obsługi tzw. third-party cookies. Ta (r)ewolucja nie jest jednak czymś całkowicie nowym i zaskakującym. Już w 2017 roku...
„OK Google...” - codzienna dawka pozytywnych wiadomości
Na dobre wieści wszyscy czekają nie tylko w czasach zagrożenia czy kryzysu. Odnajdywanie konstruktywnych historii i popularyzowanie dziennikarskich relacji o tym, jak rozwiązywane są ważne problemy społeczne to cel nowego projektu Google Polska oraz Outriders. Już dziś użytkownicy Asystenta Google, dzięki prostej komendzie  „OK Google, powiedz mi coś dobrego”, mogą usłyszeć...
W 6 miesięcy od pierwszej informacji na temat wdrożenia 5G technologia ta jest już dostępna w sieci Play, a do końca czerwca obejmie swym zasięgiem 53 miasta i miejscowości na terenie Polski. Dotyczy to zarówno dużych aglomeracji, jak i mniejszych miejscowości. Sieć 5G w Play wykorzystuje pasmo 2100 MHz.
Kim Brunhuber nowym prezenterem CNN International w Atlancie
Kim Brunhuber dołącza do zespołu CNN International (CNNI) jako nowy prezenter, który będzie pracował w siedzibie stacji w Atlancie. Poprowadzi poranne wydania CNN Newsroom dotyczące Europy w soboty oraz niedziele, a także programy informacyjne w dni powszednie. Zatrudnienie Kima ogłosił wczoraj Mike McCarthy, Executive Vice President i General Manager w CNNI.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764