Zarząd Agory nieoczekiwanie poinformował, że podjął decyzję o zaprzestaniu wydawania dziennika "Nowy Dzień". Ostatni numer ukaże się 23 lutego, poinformowała spółka w komunikacie.
Komunikat Agory wyjaśnia, że nie udało się osiągnąć zakładanego poziomu sprzedaży, która w zeszłym roku utrzymywała się poniżej 200 tys. egzemplarzy. Tegoroczne, kosztowne akcje promocyjne oraz zmiany redakcyjne, nie zachamowały spadku sprzedaży. 16 lutego spółka podała w komunikacie, że średnia dzienna sprzedaż dziennika "Nowy Dzień" wyniosła w okresie od 14 listopada (debiut) do końca grudnia 2005 roku 190 tys. egzemplarzy. Strata operacyjna dziennika w tym okresie wyniosła 27,3 mln zł.
Pierwszy numer "Nowego Dnia" ukazał się 14 listopada 2005 roku. Aby projekt był rentowny, zgodnie z założeniami, dziennik powinien osiągnąć docelowo średnią sprzedaż egzemplarzy na poziomie 250.000.
Decyzja może być o tyle zaskakująca, że jeszcze w tym miesiącu wiceprezes Agory Zbigniew Bąk z optymizmem kreślił plany osiągnięcia punktu "break even" (sprzedaż na poziomie 250 tys. egzemplarzy) w 2008 roku. Zarząd Agory uznał jednak, że zatrzymanie spadku sprzedaży i osiągnięcie wyznaczonego celu jest niemożliwe, zaś "ponoszenie dalszych wydatków związanych z wydawaniem dziennika nie leżałoby w interesie Spółki i jej akcjonariuszy". Komentatorzy chwalą decyzję spółki, która ich zdaniem wykazała odwagę i umiejętność wyciągania wniosków z popełnionych błędów.
Według opublikowanego 16 lutego raportu, w całym 2005 roku grupa Agory - wydawcy "Gazety Wyborczej" - miała 126,71 mln zł zysku wobec 67,32 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1.202,14 mln zł wobec 1.001,09 mln zł. (ISB)
Źródło: Agora / inf. wł.