logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agora likwiduje „Nowy dzień”

   22.02.2006, przeczytano 4841 razy
ilustracjastrzałka
Agora

Zarząd Agory nieoczekiwanie poinformował, że podjął decyzję o zaprzestaniu wydawania dziennika "Nowy Dzień". Ostatni numer ukaże się 23 lutego, poinformowała spółka w komunikacie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agora-likwiduje-nowy-dzien,3575,artykul.html

Komunikat Agory wyjaśnia, że nie udało się osiągnąć zakładanego poziomu sprzedaży, która w zeszłym roku utrzymywała się poniżej 200 tys. egzemplarzy. Tegoroczne, kosztowne akcje promocyjne oraz zmiany redakcyjne, nie zachamowały spadku sprzedaży. 16 lutego spółka podała w komunikacie, że średnia dzienna sprzedaż dziennika "Nowy Dzień" wyniosła w okresie od 14 listopada (debiut) do końca grudnia 2005 roku 190 tys. egzemplarzy. Strata operacyjna dziennika w tym okresie wyniosła 27,3 mln zł.

Pierwszy numer "Nowego Dnia" ukazał się 14 listopada 2005 roku. Aby projekt był rentowny, zgodnie z założeniami, dziennik powinien osiągnąć docelowo średnią sprzedaż egzemplarzy na poziomie 250.000.

Decyzja może być o tyle zaskakująca, że jeszcze w tym miesiącu wiceprezes Agory Zbigniew Bąk z optymizmem kreślił plany osiągnięcia punktu "break even" (sprzedaż na poziomie 250 tys. egzemplarzy) w 2008 roku. Zarząd Agory uznał jednak, że zatrzymanie spadku sprzedaży i osiągnięcie wyznaczonego celu jest niemożliwe, zaś "ponoszenie dalszych wydatków związanych z wydawaniem dziennika nie leżałoby w interesie Spółki i jej akcjonariuszy". Komentatorzy chwalą decyzję spółki, która ich zdaniem wykazała odwagę i umiejętność wyciągania wniosków z popełnionych błędów.

Według opublikowanego 16 lutego raportu, w całym 2005 roku grupa Agory - wydawcy "Gazety Wyborczej" - miała 126,71 mln zł zysku wobec 67,32 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1.202,14 mln zł wobec 1.001,09 mln zł. (ISB)

Źródło: Agora / inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764