logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agora likwiduje „Nowy dzień”

   22.02.2006, przeczytano 3277 razy
ilustracjastrzałka
Agora

Zarząd Agory nieoczekiwanie poinformował, że podjął decyzję o zaprzestaniu wydawania dziennika "Nowy Dzień". Ostatni numer ukaże się 23 lutego, poinformowała spółka w komunikacie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agora-likwiduje-nowy-dzien,3575,artykul.html

Komunikat Agory wyjaśnia, że nie udało się osiągnąć zakładanego poziomu sprzedaży, która w zeszłym roku utrzymywała się poniżej 200 tys. egzemplarzy. Tegoroczne, kosztowne akcje promocyjne oraz zmiany redakcyjne, nie zachamowały spadku sprzedaży. 16 lutego spółka podała w komunikacie, że średnia dzienna sprzedaż dziennika "Nowy Dzień" wyniosła w okresie od 14 listopada (debiut) do końca grudnia 2005 roku 190 tys. egzemplarzy. Strata operacyjna dziennika w tym okresie wyniosła 27,3 mln zł.

Pierwszy numer "Nowego Dnia" ukazał się 14 listopada 2005 roku. Aby projekt był rentowny, zgodnie z założeniami, dziennik powinien osiągnąć docelowo średnią sprzedaż egzemplarzy na poziomie 250.000.

Decyzja może być o tyle zaskakująca, że jeszcze w tym miesiącu wiceprezes Agory Zbigniew Bąk z optymizmem kreślił plany osiągnięcia punktu "break even" (sprzedaż na poziomie 250 tys. egzemplarzy) w 2008 roku. Zarząd Agory uznał jednak, że zatrzymanie spadku sprzedaży i osiągnięcie wyznaczonego celu jest niemożliwe, zaś "ponoszenie dalszych wydatków związanych z wydawaniem dziennika nie leżałoby w interesie Spółki i jej akcjonariuszy". Komentatorzy chwalą decyzję spółki, która ich zdaniem wykazała odwagę i umiejętność wyciągania wniosków z popełnionych błędów.

Według opublikowanego 16 lutego raportu, w całym 2005 roku grupa Agory - wydawcy "Gazety Wyborczej" - miała 126,71 mln zł zysku wobec 67,32 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1.202,14 mln zł wobec 1.001,09 mln zł. (ISB)

Źródło: Agora / inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zestawienie Youtube Ads Leaderboard w grudniu 2020
Reklama Ketchupów Kotlin z Królem Mycia Rączek w roli głównej, która zajęła drugie miejsce zestawienia YouTube Ads Leaderboard w listopadzie, powraca w grudniu na czele rankingu. Wśród świątecznych spotów, szczególną popularnością cieszyło się wideo Samsunga prezentujące smartfon Galaxy S20 FE jako doskonały prezent pod choinkę....
„Piecza” w Tok FM - pierwszy radiowy serial dokumentalny Agory
19 stycznia 2021 r. o godz. 12:00 swoją premierę będzie mieć „Piecza”. To radiowy serial dokumentalny, w którym co wtorek przez cztery kolejne tygodnie Michał Janczura opowie o pieczy zastępczej - systemie, do którego co roku trafiają setki dzieci. Odcinków serialu będzie można słuchać na platformie podcastowej TOK FM - na tokfm.pl i w aplikacji TOK...
„Gazeta Wyborcza” po raz kolejny zagra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy jako oficjalny partner 29. Finału. Prócz medialnego wsparcia akcji redakcja przygotowała wyjątkowe aukcje i zbiórki internetowe, z których dochód w całości zostanie przeznaczony na tegoroczny cel – zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych...
Ruszyły „Migotki w 4fun Kids” – pasmo z teledyskami dla dzieci niesłyszących
W styczniu w ramach telewizji muzycznej 4FUN KIDS zostało uruchomione pierwsze w Polsce pasmo z teledyskami dla dzieci przetłumaczonymi na język migowy. Przekładem artystycznym zajęły się dwie profesjonalne tłumaczki Polskiego Języka Migowego.
1 410 000 złotych – tyle wyniósł dochód ze świątecznego bloku reklamowego wyemitowanego 25 grudnia 2020 roku w TVP1, tuż po głównym wydaniu „Wiadomości”. W akcji charytatywnej „Reklama Dzieciom”, po raz 28. organizowanej przez Telewizję Polską, wzięło udział 13 reklamodawców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764