logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agora: 5,5 mln straty netto w drugim kwartale 2016

  PR 14.08.2016, przeczytano 661 razy

W 2 kwartale 2016 r. przychody Grupy Agora utrzymywały się w trendzie wzrostowym. Do ich zwiększenia po raz kolejny przyczyniły się rosnące wpływy reklamowe segmentów Reklama Zewnętrzna, Internet i Radio, a przede wszystkim - wzrost przychodów z działalności kinowej odnotowany dzięki wyższej niż rynkowa dynamice frekwencji w kinach sieci Helios.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agora%3A-5%2C5-mln-straty-netto-w-drugim-kwartale-2016,29594,artykul.html

Wyniki finansowe i osiągnięcia biznesów Grupy Agora w 2 kw. 2016 r. (porównanie r/r):


Przychody Grupy zwiększyły się do kwoty 296,2 mln zł. To głównie efekt wysokiej frekwencji w kinach sieci Helios oraz zwiększenia przychodów segmentów Reklama Zewnętrzna, Internet, Radio i Druk.

Dzięki wysokiej frekwencji kinowej o 20% wzrosły przychody Grupy ze sprzedaży biletów - do kwoty 31,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży w barach zwiększyły się o 23,1% do 12,8 mln zł. O 5% były wyższe przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym, które stanowiły 39,6 mln zł.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych w Grupie zmniejszyły się o 0,7% i wyniosły 150,5 mln zł. Ich spadek odnotowany w segmentach Prasa oraz Film i Książka częściowo skompensowały wyższe wpływy reklamowe segmentów Reklama Zewnętrzna, Internet oraz Radio. Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw sięgnęła 34,2 mln zł i była niższa o 4,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. Wpływ na to miały głównie spadki sprzedaży egzemplarzowej prasy w formie drukowanej oraz niższe przychody ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agory. Warto jednak pamiętać, że niższe r/r przychody z działalności Wydawnictwa wynikają z olbrzymiego sukcesu komercyjnego gry Wiedźmin 3: Dziki Gon odniesionego w analogicznym okresie 2015 r. - przychody z tego tytułu wyniosły 14,9 mln zł. W 2 kwartale 2016 r. Grupa Agora odnotowała dodatkowe wpływy w wysokości 6,9 mln zł z tytułu sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i dodatków do niej. Dodatkowo, nieznacznie niższe niż rok temu były też przychody z działalności filmowej.

Koszty operacyjne netto Grupy Agora wzrosły o 2,9% i wyniosły 297,5 mln zł. To rezultat wyższych kosztów operacyjnych w segmentach Druk, Internet, Reklama Zewnętrzna, Film i Książka oraz Radio.

Wzrost kosztów usług obcych o 11,2% był spowodowany głównie wyższymi kosztami zakupu kopii filmowych oraz czynszów w segmencie Film i Książka, pośrednictwa sprzedaży reklam w segmencie Internet oraz Radio, a także kosztami realizacji kampanii w segmencie Reklamy Zewnętrznej. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zwiększyły się o 1,8%, głównie z uwagi na realizację planów rozwojowych oraz wzrost zatrudnienia w wybranych segmentach. Ta pozycja kosztowa zmniejszyła się jedynie w segmentach Prasa i Druk, przede wszystkim w związku z niższym zatrudnieniem etatowym. Wzrost kosztów zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów o 4,3% wynika głównie z rozwoju sieci kin Helios i wiąże się z rosnącymi przychodami ze sprzedaży w barach kinowych oraz z wyższych kosztów materiałów produkcyjnych. Natomiast koszty reprezentacji i reklamy Grupy wzrosły o 6,8% z uwagi na większą aktywność w obszarze dystrybucji filmowej oraz kinowej.

W związku ze wzrostem kosztów operacyjnych Grupy oraz brakiem projektów o skali zbliżonej do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon EBITDA Grupy Agora w 2 kwartale 2016 r. wyniosła 22,9 mln zł, a strata operacyjna na poziomie EBIT 1,3 mln zł. Strata netto Grupy stanowiła 5,5 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej 5,1 mln zł.

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764