logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agrafa ‘24: Reflection – czas na refleksję wokół projektowania

   08.04.2024, przeczytano 375 razy
ilustracjastrzałka

Przekrojowe wydarzenie poświęcone szeroko rozumianemu designowi. Międzynarodowa dyskusja i wymiana wiedzy oraz doświadczeń. Cykliczne spotkanie wokół dokonań młodego pokolenia projektantów. Zadawanie pytań i próba odpowiedzi. Przegląd projektowy, wystawy, warsztaty i konferencja. Tym właśnie jest projekt AGRAFA – flagowe na Śląsku i Zagłębiu wydarzenie dotyczące projektowania, które odbędzie się 26 kwietnia 2024 roku w Katowicach jako oficjalne wydarzenie w ramach obchodów Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agrafa-%E2%80%9824%3A-reflection-%E2%80%93-czas-na-refleksje-wokol-projektowania,403754,artykul.html

Refleksja – o temacie

Dla projektowania refleksja i refleksyjność zdaje się być czymś niezbędnym. Jednak współczesny świat – poprzez zaawansowane technologie i coraz szersze stosowanie sztucznej inteligencji – podejmowania decyzji poprzedzonych głębszym rozważaniem i refleksją wymaga od nas coraz rzadziej. Narzuca nam to pytanie: jak zmieniająca się rzeczywistość wpłynie na pracę designerów? Ten problem nie mógł nie stać się tematem kolejnej edycji projektu AGRAFA. Nadchodząca edycja konferencji stanie się okazją do podjęcia rozmowy na temat refleksji i refleksyjności w projektowaniu. Zadamy pytanie o refleksyjność w wielu wymiarach – rozumianą jako refleksja – twórczy i krytyczny namysł ale również refleks – czyli odbicie i wyraźnie naświetlony fragment, na którym skupiamy uwagę. Będzie również okazją do zreflektowania z szerokiego poziomu zjawiska refleksji i odbić w odniesieniu do ich roli w projektowaniu osadzonym w świecie galopującego rozwoju technologii i sztucznej inteligencji.

Przebieg – co czeka na uczestników

AGRAFA’24, podobnie, jak poprzednie edycje, składać się będzie z kilku elementów: studenckiego przeglądu konkursowego, który zwieńczy wystawa wybranych i nagrodzonych prac, konferencji pod hasłem Refleksja/Reflection i warsztatów połączonych z Young AGRAFA – wystąpieniami młodych projektantów. Całość wydarzenia wzbogacą wystawy towarzyszące, rozwijające tematykę imprezy.

Wernisaż wystawy, konferencja i warsztaty zaplanowane zostały na 26 kwietnia 2024 roku. Inaczej, niż w poprzednich latach, wydarzenie obejmie jeden, ale za to intensywny i pełen rozmaitości dzień.

Przegląd projektowy – trwa nabór prac studenckich oraz zgłoszenia prezentacji pracowni projektowych

Międzynarodowy Studencki Przegląd Projektowy AGRAFA istnieje od ponad 30 lat jako wszechstronna platforma prezentująca najnowsze osiągnięcia w dziedzinie projektowania graficznego. W 2022 roku przegląd poszerzył swoje horyzonty, obejmując szeroko pojęte obszary projektowania, takie jak projektowanie produktu, interakcji czy usług. 

W 2024 roku do przeglądu zaproszone są osoby studiujące kierunki projektowe oraz te, które niedawno takie studia ukończyły. Zgłaszać można projekty opracowane na zajęciach, ale również takie, które powstały z własnej inicjatywy. Słowem: wszystko oprócz… projektów dyplomowych.

Pojawiła się również nowa kategoria – “prezentacja Pracowni”, która pozwala zgłosić do przeglądu programy pracowni projektowych oraz przedmiotów. Celem tej nowości jest stworzenie pola dla wymiany doświadczeń i wzbogacenia wiedzy na temat różnych podejść do kształcenia designerów. Jest to także okazja do promocji i popularyzacji działań poszczególnych pracowni.

Wybrane w preselekcji prace (które wybierze jury w składzie: Agata Gancarczyk, Zuzanna Wasiak i Michał Kopaniszyn) zaprezentowane zostaną w ramach wystawy w Galerii Rondo Sztuki w Katowicach. Zwycięzców wybierze jury, w którego skład wejdą goście i gościnie konferencji, a wyniki poznamy podczas wernisażu zamykającego nadchodzącą edycję projektu AGRAFA. Termin zgłoszeń do przeglądu mija 12 lutego 2024.

8. edycja konferencji i warsztaty – Agrafa’24: Reflection

Podczas warsztatów, prezentacji i dyskusji uczestnicy zbadają znaczenie refleksji w procesie projektowania, rozważając, jak introspekcja i samoświadomość mogą wzbogacać proces twórczy. Zapytamy też o to, jak budować własne strategie projektowe skupione na indywidualnych preferencjach użytkowników w odniesieniu do tego, co prawdopodobnie nieuniknione, a co proponuje nam coraz szerzej stosowana sztuczna inteligencja.

Nie zabraknie miejsca dla tematyki zjawisk wirtualnego oddziaływania i zmieniania naszego postrzegania – od rozwoju technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości po wpływ mediów społecznościowych na nasze poczucie indywidualizmu, ale i wartości wspólnotowych. Będziemy mieli również okazję zastanowić się jak, w uważny i reflektywny sposób, tworzyć bardziej znaczące i angażujące rozwiązania dla zmieniającego się świata.

Swój udział w 8. Międzynarodowej Konferencji Projektowej AGRAFA’24 – Reflection potwierdzili: 

  • Thomas Wedell – wybitny amerykański projektant graficzny nagrodzony prestiżową nagrodą AIGA, współtwórca studia Skolos-Wedell,
  • Joanna Murzyn – Inicjatorka Instytutu Ekologii Cyfrowej oraz światowej klasy ilustratorka,
  • Ruben Pater – projektuje, pisze i uczy w poszukiwaniu etycznych alternatyw dla designu, projektant z bogatym zawodowym doświadczeniem i refleksją, którą chce się dzielić z innymi
  • Emmi Salonen – projektantka graficzna, dyrektorka kreatywna i certyfikowana facylitatorka szczęścia. Wszystko, co robi, opiera się na prostej, ale potężnej idei: Pozytywna Kreatywność
  • Paweł Jaworski – filozof i urbanista, który programuje i realizuje eksperymenty urbanistyczne, łączące działania projektowe, badawcze oraz partycypacyjne
  • Ola Hantkiewicz – projektantka UX/UI, architektka i urbanistka, pomysłodawczyni i autorka takich rozwiązań jak Systemy Zarządzania Publicznymi Terenami Zieleni dla Miasta Tychy oraz dla Zduńskiej Woli, które stanowią podstawę spójnej, długoterminowej polityki rozwoju miejskich przestrzeni zielonych. 

Trwa rejestracja na konferencję – szczegóły znajdują się na stronie www: agrafa.asp.katowice.pl

Organizatorem wydarzenia jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.

Wydarzenie odbywa się w ramach obchodów Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Eksperci i naukowcy na rzecz kampanii „Zdrowie w zasięgu”
Rusza ogólnopolska kampania „Zdrowie w Zasięgu”, mająca na celu promowanie osiągnięć i potencjału nowoczesnej medycyny, wynikających z rozwoju telekomunikacji, zwłaszcza usług mobilnych. Kampania organizowana jest przez bloga „Na fali nauki” przy współpracy ekspertów i naukowców.
Samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety. Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Rada Reklamy jest dumna, że branża reklamowa stworzyła i wprowadziła do Kodeksu Etyki Reklamy ten dokument. Dzięki niemu Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć...
VML z wyróżnieniem w raporcie Agencja Reklamowa Roku
Podczas uroczystej Gali Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych redakcja Media Marketing Polska przyznała nagrody dla najlepszych agencji reklamowych i domów mediowych w Polsce, w tym dla VML. 
Orion Woman: kreowanie marki osobistej
14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w...
Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life
Celem najnowszej kampanii „Gotowanie na wyzwanie z Joanną Brodzik” jest zbudowanie rozpoznawalności produktów marki własnej Fine Life, w ofercie której dostępnych jest około 400 wysokiej jakości artykułów w atrakcyjnej cenie. Cykl składa się z ośmiu odcinków, które co miesiąc będą pojawiały się na kanale Youtube, dedykowanej stronie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764