logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agritech Hub i Simpact inwestują w Rebuild – druk 3D dla budownictwa

  PR 14.03.2019, przeczytano 656 razy
ilustracjastrzałka

Rewolucyjne rozwiązania związane z drukiem 3D obejmują swym zasięgiem coraz to nowe branże. Spółka REbuild chce wprowadzić je również do sektora budowlanego, rozwijając technologię druku konstrukcyjnego 3D (3DCP) z użyciem betonu. Fundusze Simpact i AgriTech Hub właśnie zainwestowały w projekt 900 tys. zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agritech-hub-i-simpact-inwestuja-w-rebuild-%E2%80%93-druk-3d-dla-budownictwa,381631,artykul.html

Jak podaje raport Turner and Townsend, w ciągu ostatnich 20 lat roczny wzrost wydajności w budownictwie wynosił średnio zaledwie 1%, w porównaniu do 2,8% w gospodarce światowej i 3,6% w sektorze wytwórczym. Dostępne prognozy mówią także, że do 2023 r. światowy rynek budowlany osiągnie wartość 10,5 bln USD. Z kolei BusinessWire szacuje, że przychody z druku 3D na tym rynku wzrosną o 15,9%, a do 2021 r. osiągną poziom 234,47 mln USD.

Odpowiedzią na rosnące potrzeby branży w obszarze druku trójwymiarowego będzie rozwiązanie proponowane przez REbuild. Zespół pracuje nad ukończeniem drukarki 3D do aplikacji budowlanych, wykorzystującej beton – najpowszechniej stosowany materiał budowlany na świecie. To właśnie na rozwój tej maszyny oraz badania nad mieszankami i metodami wykończeniowymi z obszaru Additive Manufacturing of Concrete (AMoC) zostanie przeznaczony kapitał od inwestorów.

– Branża budowlana jest jedną z ostatnich wielkich branż, która nie została zautomatyzowana. Obserwując trendy rynkowe i rozwój koncepcji typu Przemysł 4.0, podjęcie wyzwania polegającego na połączeniu budownictwa i druku 3D, wydawało nam się naturalnym krokiem. Jako grupa przyjaciół, inżynierów i badaczy, zdecydowaliśmy się połączyć nasze doświadczenia branżowe i zaangażować się w projekt budowy drukarki 3DCP. Ostatnim brakującym ogniwem w naszych dążeniach były ograniczone finanse, blokujące rozwój funkcjonalnego prototypu i prowadzenie badań. Teraz, po nawiązaniu współpracy z funduszami, jedynym ograniczeniem jest już tylko długość doby – powiedział dr inż. Rafał Perz, Wiceprezes Zarządu spółki REbuild.

–  Większe wykorzystanie druku konstrukcyjnego 3D w budownictwie, może być rozwiązaniem palących problemów tego sektora. Spektrum możliwości jakie otwierają się dzięki tym rozwiązaniom przed firmami architektonicznymi, producentami sprzętu budowlanego czy deweloperami jest imponujące – komentuje Marcin Woźniak, Prezes Zarządu funduszu AgriTech Hub. - Ta perspektywa oraz doświadczenie i kompetencje zespołu inżynierów spółki, zachęciła nas do inwestycji w nowy dla naszego funduszu obszar jakim jest druk 3D – dodaje.

– Budownictwo jest jedną z najbardziej inwazyjnych i nieekonomicznych dziedzin przemysłu. Zastosowanie innowacyjnej technologii druku przestrzennego pozwala na zmniejszenie ilości odpadów produkcyjnych, skrócenie czasu budowy, zwiększenie precyzji wykonania oraz na lepsze dostosowanie projektów do uwarunkowań miejscowych. Ponadto koszty wydruku budynku mieszkalnego są zdecydowanie niższe niż w przypadku technologii tradycyjnych, co znacząco wpływa na cenę mieszkań. Technologia nad którą pracuje zespół REbuild stanowi doskonałe uzupełnienie naszego portfolio, wpisuje się w najnowsze trendy branży budowlanej i ma duży potencjał by generować pozytywny wpływ dla społeczeństwa i środowiska – podsumowuje Krzysztof Grochowski, Partner Zarządzający funduszu Simpact.

REbuild to zespół z bogatym doświadczeniem w dziedzinie badań i rozwoju, składający się z trzech absolwentów Politechniki Warszawskiej i jednego Wojskowej Akademii Technicznej. Startup ma już na swoim koncie pierwszą wersję drukarki 3D, stworzoną na potrzeby testowania różnych wytłaczarek do betonu.

Koinwestycja obejmuje kwotę 900 tys. zł. Wkład każdego z funduszy wynosi 450 tys. zł. Inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Źródło: AgriTech Hub, Simpact

www.simpact.vc

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764