logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?

  PR 29.03.2024, przeczytano 332 razy
ilustracja

Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając ich konkurencyjność na rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ai%3A-za-rok-wiekszosc-aplikacji-bedzie-powstawac-z-uzyciem-no-code,403653,artykul.html

Tworzenie aplikacji w metodologii no-code to nowoczesne podejście, które ma przyspieszyć proces ich powstawania. W odróżnieniu od tradycyjnego kodowania, w rozwiązaniach tych wykorzystuje się metodę „przeciągnij i upuść” (drag&drop), która przypomina układanie puzzli i skraca czas tworzenia oprogramowania nawet o połowę. Wykorzystując gotowe elementy wizualne, jak tabele, listy czy wykresy, nawet osoby bez wiedzy programistycznej mogą szybko projektować i wdrażać aplikacje o różnym stopniu skomplikowania.

Brak programowania to szybsze wdrożenia i mniejsze koszty

Dzięki platformom no-code przedsiębiorstwa mogą dopasowywać cyfrowe rozwiązania do swojej strategii biznesowej, a nie na odwrót. Korzystając z metod niskokodowych można tworzyć aplikacje najlepiej przystosowane do charakteru firmy.

– No-code umożliwia szybszą digitalizację różnych procesów w przedsiębiorstwie, skracając czas programowania nawet o 90%. Dzięki temu wiele aplikacji, których wdrożenie przy pomocy tradycyjnych metod kodowania zajęłoby kilka lat, może być uruchomionych nawet w kilka tygodni. Oszczędzając czas potrzebny na wprowadzenie aplikacji do użytku, firmy mogą zwiększyć swoją wartość nawet o 4,4 mln USD – wskazuje Andie Dovgan, Chief Growth Officer w Creatio .

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w platformach no-code jeszcze bardziej ułatwia i przyspiesza tworzenie aplikacji. Szczególnie pomocna jest tzw. generatywna sztuczna inteligencja, czyli GenAI. Dzięki niej można szybciej analizować dane, podejmować decyzje i automatyzować czasochłonne zadania, wykonywane dotychczas przez pracowników. Największe światowe ośrodki analityczne, takie jak Goldman Sachs i McKinsey, przewidują, że sztuczna inteligencja może zautomatyzować nawet 40 proc. operacji biznesowych w firmach.

– Narzędziem, w którym rozbudowano platformę do tworzenia aplikacji no-code o mechanizmy generatywnej sztucznej inteligencji, jest Creatio Copilot. Jest to wirtualny asystent, który pomoże przedsiębiorstwom w usprawnieniu tworzenia aplikacji. Dzięki tej funkcji jeszcze więcej procesów będzie mogło zostać zautomatyzowanych, bez konieczności ręcznego kodowania – tłumaczy Andie Dovgan.

Jakie branże zyskają dzięki no-code i GenAI?

Zastosowane w rozwiązaniu Creatio Copilot połączenie GenAI i no-code może mieć wiele zastosowań. Jednak największy wpływ GenAI zaobserwować można w branży rozwoju oprogramowania, sprzedaży, marketingu i usług.

– Tworząc aplikację przy pomocy no-code można poprosić chatbot w Copilot Studio, bazujący na GenAI, o przeprowadzenie analizy sprzedaży, podsumowanie wyników i wyciągnięcie wniosków, które będą mogły być wykorzystane podczas rozmowy z klientem. Generatywna sztuczna inteligencja potrafi także planować kampanie marketingowe, przygotowywać szablony komunikacji i wybierać grupy docelowe komunikacji. Z kolei osoby zajmujące się obsługą klienta mogą poprosić GenAI o tworzenie wiadomości do niezadowolonych klientów, z uwzględnieniem ich oczekiwań. Wszystkie te działania zostaną wykonane automatycznie, bez potrzeby pisania nawet linijki kodu – wskazuje Andie Dovgan.

Połączenie generatywnej sztucznej inteligencji oraz technologii no-code zapewnia przedsiębiorstwom wolność do tworzenia i modyfikacji aplikacji według własnych potrzeb. Usprawnia także procesy decyzyjne, ułatwia analizę danych i podpowiada, jakie kroki należy podjąć, aby osiągnąć optymalne wyniki. Wykorzystanie GenAI w platformach no-code może dać przedsiębiorstwom przewagę i pozwolić wyróżnić się na rynku.

Źródło: Creatio

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
W branży marketingowej czuć powiew optymizmu
Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764