logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

AI w branży poligraficznej

  PR 24.11.2024, przeczytano 658 razy
ilustracja

Zrównoważony rozwój to nie tylko trend. Jest to obecnie priorytet w działaniach branży poligraficznej. W ostatnim czasie dużą rolę w tym temacie odegrała sztuczna inteligencja.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ai-w-branzy-poligraficznej,406593,artykul.html

Tradycyjny druk generował straty dużych ilości materiałów. Obecnie branża zmierza w kierunku redukcji takiego marnotrawstwa.

W listopadzie 2022 r. OpenAI wydało pierwszą publiczną wersję ChatGPT – chatbota, wykorzystującego generatywną sztuczną inteligencję. Podczas gdy niektórzy ludzie nadal postrzegają sztuczną inteligencję jako zagrożenie, a inni widzą w niej rozwiązanie każdego problemu, przemysł drukarski postanowił wykorzystać potencjał AI na swój własny sposób. Zintegrował ją z wieloma procesami, uzyskując dzięki temu niezwykłe rezultaty.

Wiele firm używa AI jako tego, czym ma z założenia być: jako narzędzia do wykonywania różnych czynności lepiej, szybciej i łatwiej. W tym artykule przyjrzymy się głównie jednemu aspektowi: Jak AI wpływa na przekształcenie branży poligraficznej w bardziej zrównoważoną?

Sztuczna Inteligencja pomaga ograniczyć ilość odpadów w dziedzinie druku

Redukcja generowania odpadów zawsze była palącym wyzwaniem dla branży poligraficznej i opakowaniowej. Tradycyjne procesy często prowadzą do błędów drukarskich i nadmiaru materiału, co ma negatywny wpływ zarówno na środowisko, jak i na rentowność firm. Dobrą wiadomością jest fakt, że teraz dzięki sztucznej inteligencji możemy zwiększyć wydajność materiałową i zmniejszyć ilość odpadów generowanych w procesie drukowania. Systemy drukowania oparte na AI wykazują wysoką skuteczność oraz liczne korzyści, a wśród nich m.in.:

  • Optymalizacja wykorzystania materiałów: algorytmy AI optymalizują wykorzystanie materiałów poprzez analizę wzorców drukowania
  • Mniej materiałów eksploatacyjnych: sztuczna inteligencja oblicza dokładną ilość tuszu, laminatów i innych materiałów eksploatacyjnych
  • Lepsza jakość druku: w zależności od rodzaju aplikacji sztuczna inteligencja dostosowuje ustawienia druku, aby zapewnić optymalną jakość i zmniejszyć liczbę błędów
  • Większa produktywność: drukarki mogą powierzać zautomatyzowane zadania sztucznej inteligencji. Do takich zadań należą m.in.: sortowanie dokumentów, układanie ich w kafelki, drukowanie dwustronne czy monitorowanie poziomu tuszu
  • Niższe koszty: zmniejszenie zużycia energii, redukcja kosztów utylizacji odpadów oraz zakup mniejszej ilości materiałów
  • Poprawa zrównoważonego rozwoju: Systemy drukowania oparte na sztucznej inteligencji przyczyniają się do redukcji śladu węglowego. Zmniejszenie ilości odpadów materiałowych dzięki pomiarom AI to świetne rozwiązanie dla firm, które chcą zoptymalizować procesy drukowania, obniżyć koszty i zatroszczyć się o środowisko.

Konserwacja predykcyjna oparta na sztucznej inteligencji dla bardziej zrównoważonej produkcji

Tradycyjne procesy drukowania polegają na reaktywnej konserwacji. Czekanie, aż maszyna się zepsuje, zanim ruszysz palcem, wiąże się z wyższymi kosztami, zarówno ekonomicznymi, jak i środowiskowymi. Wezwanie serwisu awaryjnego w celu dokonania naprawy jest kosztowne. Zakup zupełnie nowej drukarki cyfrowej lub innego sprzętu jeszcze droższy. A co robimy z zepsutą maszyną? Wyrzucamy na śmietnik, zanieczyszczając środowisko. Dlatego predykcyjna konserwacja okazuje się bardzo trafionym rozwiązaniem.

Przewidywanie awarii

Taka predykcja, oparta na sztucznej inteligencji, zmienia zasady gry. Nie tylko przewiduje awarie, zanim wystąpią, ale także planuje proaktywne interwencje konserwacyjne. AI monitoruje sprzęt w czasie rzeczywistym i analizuje dane z przeszłości, aby skuteczniej diagnozować, kiedy maszyna prawdopodobnie ulegnie awarii.

Poprawa wydajności

Takie podejście minimalizuje przestoje, co przekłada się na wyższą wydajność operacyjną, a w efekcie rentowność.

Według niedawnego badania, zakłady wykorzystujące AI w swoich procesach produkcyjnych odnotowały nawet 30% redukcję przestojów, a ich zdolność produkcyjna wzrosła do 25%, nie wspominając już o zmniejszonym zużyciu energii.

Korzyści dla środowiska

W dłuższej perspektywie predykcyjna konserwacja wspomagana przez AI wydłuża żywotność sprzętu drukującego, co oznacza lepszy zwrot z inwestycji w maszynę. Powstaje mniej odpadów i mniej zasobów jest wykorzystywanych na naprawy.

Digitalizacja procesów w branży poligraficznej w celu zmniejszenia śladu węglowego

Tradycyjne procesy drukowania opierały się na pracy człowieka, tuszu i materiałach. Mówimy tutaj o zadaniach, takich jak przetwarzanie zamówień i zarządzanie zapasami. Człowiek popełnia błędy, a one przyczyniają się do generowania dużej ilości odpadów materiałowych. Dzisiaj sztuczna inteligencja ułatwia automatyzację i znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia tych błędów. Przejście na zdigitalizowane procesy oparte na AI przynosi korzyści na wielu poziomach: mniejsze zużycie materiałów i tuszu, usprawnione operacje i większa elastyczność rozwiązań.

Z korzyścią dla wszystkich

Digitalizacja procesów drukowania przynosi korzyści każdemu. Z punktu widzenia klienta oznacza to szybszy czas produkcji przy zachowaniu niższych kosztów, lepszą jakość druku i większe możliwości personalizacji. Dla firm z branży poligraficznej jest to redukcja śladu węglowego. Dzięki AI cyfryzacja procesów staje się łatwiejsza i pomaga zrównoważyć produkcję.

AI w trosce o zrównoważony rozwój

W czasach rosnącej świadomości ekologicznej, AI może pomóc zmniejszyć zanieczyszczenia, jakie generują niektóre firmy. Służy jako narzędzie do spełniania oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju i tworzenia zielonej przyszłości dla branży poligraficznej. Firmy korzystające ze sztucznej inteligencji dają wyraz temu, że są świadome odpowiedzialności za środowisko i podejmują działania w trosce o dobro planety, jednocześnie utrzymując pozycję lidera na rynku. AI pomaga zarówno w samym planowaniu zrównoważonej produkcji, jak i w faktycznym działaniu.

Źródło: Antalis

www.antalis.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

XBS Group - Jakie trendy czekają e-commerce w 2025 roku?
Znaczenie sztucznej inteligencji jeszcze wzrośnie, a sklepy internetowe odczują to w bardzo wielu aspektach. Unowocześnianie e-sprzedaży będzie ukierunkowane w dużym stopniu na młode pokolenie konsumentów, a to oznacza kolejne wyzwania. Jakie trendy czekają nas w 2025 roku?
Upominki dla pracowników jako narzędzie budowania wizerunku pracodawcy
Koniec roku to czas refleksji, podsumowań i wyrażania wdzięczności. W zawodowej sferze coraz częściej dostrzega się wagę gestów skierowanych do pracowników, które nie tylko budują atmosferę miejsca pracy, ale też wzmacniają pozytywny wizerunek pracodawcy. Jak się okazuje, drobne, ale przemyślane upominki mogą być kluczem do zdobycia sympatii zespołu.
Gartner przewiduje, że do 2026 roku aż 75% interakcji z klientami będzie obsługiwanych przez AI. Czy taki sam los czeka freelancerów IT, marketingu, grafików komputerowych oraz social media managerów? Czy freelancing działający w obszarach digital marketingu oraz IT stanie się pierwszą ofiarą rewolucji AI? Czy opodatkowanie agentów AI w Stanach i Europie...
Państwa przymykały oczy na szkodliwe działania wielkich platform. Jak to naprawić
Zamach stanu. Katastrofa. Wywłaszczenie. Forma tyranii. Roger McNamee, jeden z pierwszych inwestorów Facebooka, który w książce „Zucked” złożył samokrytykę i nie zostawił suchej nitki na modelu biznesowym technologicznych gigantów, tłumaczy, dlaczego brakuje nam języka do opisania przemian, jakich doświadczamy w wyniku zanurzenia w media społecznościowe:
Okres przedświąteczny to szansa i test dla branży retail. Raport
Badanie przeprowadzone na zlecenie Sony Professional Displays and Solutions przez Censuswide wśród ponad 1000 respondentów w Europie – przedstawicieli branży retail i konsumentów - miało na celu poznanie preferencji zakupowych, priorytetów oraz wpływu czynników makroekonomicznych na wybór sposobu dokonywania zakupów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764