logo
WIEDZA

Akademia Criteo: najważniejsze kroki w aktywacji kampanii omnichannel

Mateusz Zawiślak  PR 09.10.2017, przeczytano 348 razy
ilustracjastrzałka
W jakim zakresie Twoja organizacja określiła rozpoznanie odbiorców jako priorytet funkcjonalny / obszar koncentracji?

Od wczesnych dni rewolucji cyfrowej, która miała miejsce w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia, zastosowanie kampanii omnichannel wykroczyło poza swoje detaliczne korzenie i objęło również działania z zakresu marketingu. Podczas gdy, wykorzystanie szerokiego wachlarza kanałów marketingowych wydaje się być proste, to skoordynowanie procesu ich wdrożenia w taki sposób, by zaangażowanie klienta znajdowało się w jego centrum, jest już trudnym zadaniem. Celem badania przeprowadzonego przez Grupę Winterberry we współpracy z DMA oraz dzięki wsparciu Acxiom Corporation, Criteo i SG360 jest pomoc specjalistom marketingu w zastosowaniu najlepszych praktyk branżowych w ramach realizowanych przez nich kampanii omnichannelowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akademia-criteo:-najwazniejsze-kroki-w-aktywacji-kampanii-omnichannel,34024,artykul.html

Wyniki badań wykazały, że zakończone sukcesem strategie omnichannel opierają się na trzech filarach:

Filar 1: Rozpoznanie – podstawa realizowanych działań

Konsekwentne rozpoznanie grupy docelowej: obecnych i potencjalnych klientów, stanowi istotę marketingu omnichannelowego, a także jest zyskującym na znaczeniu priorytetem biznesowym. Sondaż wykazał, że:

  • 72,4 proc. badanych uważa szczegółową analizę odbiorców za priorytet działań biznesowych, natomiast 68,7 proc. przyznało, że taka analiza poprawia ich zdolność do kreowania wartości z działań realizowanych w nowych i/lub wcześniej niedostatecznie wykorzystywanych kanałach. 
  • Mimo to niewielu badanych potrafi rozpoznać odbiorców we wszystkich adresowalnych kanałach – 8,9 proc. konsekwentnie rozpoznaje klientów i potencjalnych klientów.
  • Jeszcze mniej, jest zadowolonych ze swojej zdolności do wykorzystania danych
  • z wszystkich kanałów – 6,7 proc. jest „w pełni” zadowolonych. 
  • Uczestnicy badania wskazali na lepsze gromadzenie i zarządzanie danymi oraz integrację istniejących narzędzi, jako te czynniki, które najprawdopodobniej pozwoliłyby im na efektywniejszą analizę grupy docelowej.

Filar 2: Zaangażowanie – wielokanałowy dialog z klientami

Odrzucając błędne i stereotypowe wyobrażenia o wartości mediów cyfrowych i tradycyjnych, specjaliści marketingu coraz częściej dostrzegają fakt, że wszystkie dostępne kanały odgrywają potencjalnie krytyczną rolę w strategiach omnichannel – pod warunkiem, że zostaną one odpowiednio użyte.

Zdaniem badanych kanał e-mailowy „dojrzał” i pełni obecnie rolę „mostu” pomiędzy różnymi inicjatywami omnichannelowymi – wspierając zarówno etapy rozpoznania
i zaangażowania klientów, jak i marketingowe i reklamowe „scenariusze użycia”/ use case’y, wspomagane tradycyjnymi i cyfrowymi zbiorami danych.

Znaczna liczba uczestników badania – 48,6 proc., wskazała na kanał mobilny, jako kluczowy dla obsługi klienta, a także sprzedaży krzyżowej (cross-sell) i dodatkowej (up-sell) – 32,4 proc.


Który z poniższych kanałów jest według Ciebie najodpowiedniejszy do kreowania wartości przy zastosowaniu innych kanałów mediów?

Filar 3: Organizacja – koordynacja customer experience w celu osiągnięcia maksymalnych efeków

Podczas gdy, jak wynika z badania, marketingowcy napotykają problemy na etapie analizy grupy docelowej oraz jej zachowań cross-channelowych, to w sferze przekazywania wiadomości i treści marketingowych we wszystkich kanałach omnichannel radzą sobie całkiem dobrze.

Większość uczestników badania uznała, że ogólnie jest pewna swoich umiejętności organizowania procesu wielokanałowej komunikacji. 40 proc. z nich określiło te umiejętności jako „dość dobre” lub „niezwykle dobre”, kolejne 37,5 proc. uznało, że potrafiłoby to zrobić „w pewnym stopniu”. 

Co odpowiada za napędzanie tego sukcesu? Częściej niż jakikolwiek inny czynnik, uczestnicy wskazywali udział swoich partnerów biznesowych, w tym: agencji, dostawców danych i innych osób trzecich, jako największą wartość, nierzadko większą niż wyspecjalizowane platformy technologiczne (a nawet wewnętrzne procesy biznesowe), których pracę uzupełniają.

Źródło: Criteo

www.criteo.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
Reklama natywna – najważniejsze aspekty prawne
Pod koniec 2016 roku Rada Etyki Public Relations przedstawiła swoje stanowisko dotyczące przeciwdziałania zjawiskom ukrytej reklamy w kontekście pojęcia reklamy natywnej. Zostały w nim zarekomendowane konkretne działania skierowane do branży public relations, komunikacji marketingowej oraz wydawców mediów, które mają na celu podniesienie standardów etycznych komunikacji. Jest to...
Sztuczna inteligencja a przyszłość reklamy online
Sztuczna inteligencja już od dłuższego czasu jest jednym z głównych tematów omawianych w obszarze nowych technologii. W branży reklamowej można zaobserwować stały postęp technologiczny, który marki wykorzystują, aby mieć przewagę nad konkurencją. Jak działa sztuczna inteligencja? Czy będzie przyszłością branży reklamowej? O tym w artykule Mariusza...
12 powodów, dla których warto stosować SMS w e-handlu
Rynek e-commerce z roku na rok rozwija się coraz szybciej, a zakaz handlu w niedzielę dodatkowo to dynamizuje. Gemius podaje, że branża ta rozrasta się o około 20% rocznie - 7 razy prężniej niż handel tradycyjny. Konkurencja w tym sektorze będzie tylko wzrastać, warto zatem przyjrzeć się dokładniej oczekiwaniom konsumentów oraz możliwościom zwiększającym efektywność...
Case study: Senuto i Pracuj.pl, czyli jak wygenerować 100 tys. odsłon miesięcznie
Dzięki wykorzystaniu koncepcji topical authority w praktyce oraz zastosowaniu algorytmów dostarczonych przez Senuto, w serwisie Pracuj.pl wygenerowano 100 tys. wizyt miesięcznie. Jak udało się osiągnąć tak dużą liczbę? Czym jest topical authority oraz jak wyglądał proces współpracy? O tym w artykule Damiana Sałkowskiego, CEO Senuto i Sebastiana Mioduszewskiego,...