Idea edukowania klientów towarzyszyła nam kilka lat przed oficjalnym powstaniem Akademii Mellow. Uważamy, że firma z 20 letnim stażem byłaby samolubna zostawiając tylko sobie całą zebraną wiedzę. Jeden z uczestników warsztatów oglądając nasze materiały powiedział do kolegi: „Nie wymyślisz czegoś takiego, jak nie wiesz, że takie są możliwości.”
Usłyszeliśmy to przypadkiem i jesteśmy za te słowa bardzo wdzięczni, ponieważ idealnie oddają to dlaczego działamy jako Akademia Mellow. Produkty poligraficzne to niezliczona liczba możliwości kreatywnego łączenia papieru i technologii. Klienci chcą tworzyć u nas materiały nietuzinkowe, wyróżniające się, zachwycające. Oprócz tego, że prowadzimy ciągłe konsultacje podczas planowania realizacji, organizujemy więc spotkania z klientami w formie warsztatów. Właśnie po to, by pokazać jakie są możliwości.
Jak wyglądają warsztaty?
Warsztaty prowadzimy wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi: dostawcami podłoży poligraficznych oraz agencjami brandingowymi. Spotykamy się z klientami w miejscach o miłej aurze np. dworkach lub przestrzennych salach konferencyjnych. Potrzebujemy dużo miejsca, ponieważ przygotowujemy bogatą wystawę naszych produktów: opakowań, notebooków, materiałów marketingowych, albumów. Prowadzimy wykłady, rozmawiamy z uczestnikami, prezentujemy nasze portale do zarządzania i zamawiania druku. Zależy nam na tym, aby zajęcia cechowały się jak największą aktywnością uczestników. Na szczęście nie musimy ich specjalnie zachęcać, widzimy spore zainteresowanie i bardzo nas to cieszy.
O czym mówimy?
Wybieramy tematy związane z technikami zadruku, uszlachetnień i wykończenia oraz doborem odpowiedniego podłoża drukarskiego. Prowadziliśmy m.in. wykład pt. „Wybór papieru to ważny element kreacji”, co zresztą niejednokrotnie pojawiało się na kolejnych warsztatach (m.in. zaprzyjaźniona agencja brandingowa opowiadała o procesie projektowania przekazu reklamowego na warsztatach „Drukuj inaczej”). Naszym ulubionym tematem są technologie druku – Akademia Mellow specjalizuje się w dzieleniu się wiedzą na temat zadruku maszyny HP indigo, druku UV, digimatt oraz uszlachetnień. Chętnie też pokazujemy jak oprawiamy produkty – prezentowaliśmy wielokrotnie oprawy kaszerowane czy albumowe. Klientów interesują procesy produkcyjne, więc wychodząc im naprzeciw, zorganizowaliśmy warsztaty, w czasie których mogli zobaczyć jak powstaje książka oraz co zrobić by jej wydanie zachwyciło odbiorców.
Co dalej?
Nie osiadamy na laurach. Ponieważ współpracujemy z klientami z całej Polski, nie tylko z Krakowa i okolic, chcemy odwiedzić ich w innych zakątkach naszego kraju. Początkowo prawdopodobnie pojawimy się w miastach Małopolski czy Śląska (śledźcie naszego Facebooka, tam na pewno pojawią się informacje o kolejnych warsztatach: facebook.com/mellow.madeofprint, ale chcemy odwiedzić też miłośników reklamy i druku w Polsce Środkowej i Północnej. Widzimy, że nasz pomysł z Akademią Mellow ma w sobie duży potencjał, osób chętnych do udziału nie brakuje, a na spotkaniach pada mnóstwo pytań. Serdecznie też prosimy wszystkich o informację czego chcielibyście dowiedzieć się na kolejnych warsztatach.
Źródło: Mellow