logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akademia Przyszłości zmienia identyfikację wizualną

  PR 10.11.2020, przeczytano 1309 razy
ilustracjastrzałka

Akademia Przyszłości – siostrzany program Szlachetnej Paczki – po blisko dwudziestu latach zmienia identyfikację wizualną. Marka rezygnuje ze szkolnej tarczy i wpisanego w nią drzewa, by celniej oddać ideę pracy nad kształtowaniem poczucia własnej wartości u dzieci. Za rebrending odpowiada agencja Engram.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akademia-przyszlosci-zmienia-identyfikacje-wizualna,389138,artykul.html

Komunikacja wizualna narzędziem do rozbijania stereotypów

Zmiana identyfikacji wizualnej ma służyć nie tylko odświeżeniu i uspójnieniu marki. To także odpowiedź na potrzebę celniejszego oddania tego, czym zajmuje się Akademia Przyszłości. Akademia od blisko dwudziestu lat pomaga dzieciom kształtować poczucie własnej wartości. Każdy mały student przez rok uczestniczy w cotygodniowych, indywidualnych spotkaniach z osobistym tutorem, który towarzyszy mu w zmianie sposobu myślenia o sobie, świecie i własnych możliwościach. W Akademii nie chodzi o wsparcie materialne czy finansowe ani o uzupełnianie braków w szkolnej edukacji. Program działa po to, by wspierać i inspirować dzieci, wzmacniać w nich pewność siebie, poczucie sprawczości oraz wyposażyć je tak, by szły przez życie z podniesioną głową.

Dziecięca ciekawość i portal zmiany, czyli nowe logo AP

Miejsce szkolnej, granatowej tarczy zajął symbol tego, co w Akademii najważniejsze. Bohaterem znaku jest odważne, ciekawe świata i przyszłości dziecko. Nad nową wizualizacją Akademii Przyszłości pracował zespół agencji brandingowej Engram.

– Nie będę odkrywczym, mówiąc, że inspiracją przy tworzeniu logo była marka oraz jej istota – tłumaczy Bartek Kotowicz z Engramu.

– Znak zbudowany jest z trzech motywów. Pierwszym jest portal przyszłości, metafora zmiany, jaka zachodzi u dzieci za sprawą Akademii. Drugim jest odważne, jak i ciekawe świata i przyszłości dziecko. Prawdziwy bohater i bohaterka Akademii Przyszłości. Znak uzupełniony jest elementami sugerującymi marzenia, przygodę i ciekawość świata. Całość wprowadza nas do dziecięcego uniwersum pełnego kreatywności i wiary – tłumaczy Adam Ignaciuk z Engram.

ilustracjastrzałka

Dzieci z Akademii Przyszłości czekają na pomoc

Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej przypadło na czas startu kampanii rozpoczynającej kolejną edycję Akademii Przyszłości. Z końcem października każdy może ufundować Indeks Sukcesów, a więc pomóc jednemu z dzieci, które wspiera Akademia. Dzięki wsparciu małemu studentowi przez rok będzie towarzyszył wolontariusz – mądry dorosły, który będzie wspierał dziecko w trudnościach i umacniał jego mocne strony.

–  Raz na jakiś czas angażujemy się w projekt brandingowy lub rebrandingowy, za pomocą którego możemy wpływać na otoczenie, w którym żyjemy. Decydując się na współpracę, szukamy przede wszystkim projektów, za którymi stoją odważni i autentyczni ludzie. Ważny jest dla nas niepowtarzalny charakter współpracy, bowiem lubimy wykraczać poza „swoje” utarte ścieżki. Realistyczne założenia projektu, dla którego pracujemy, są ostatnim czynnikiem decydującym o współpracy. Wszystkie trzy przesłanki odnaleźliśmy w Akademii. Ludzie z rozsądną wizją, chęć odważnych zmian, a ponad wszystko temat daleki od codzienności projektowej i bliski naszym sercom. To wystarczyło, aby wejść w proces rebrandingu Akademii Przyszłości – mówi Bartek Kotowicz.

ilustracjastrzałka

Źródło: Stowarzyszenie WIOSNA

www.wiosna.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764