logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja charytatywna i książka „Nadzieja” – pisarze z pomocą dla seniorów

  PR 22.05.2020, przeczytano 1090 razy
ilustracjastrzałka

Olga Tokarczuk, Wiesław Myśliwski, Hanna Krall, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Stasiuk, Magdalena Grzebałkowska i inni autorzy wraz z Wydawnictwem Agora w ramach akcji charytatywnej „Nadzieja” tworzą książkę, z której cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie ośrodków pomocy dla seniorów podczas pandemii i po jej zakończeniu. Publikacja składa się z ponad czterdziestu tekstów. W piątek, 22 maja br. rozpocznie się przedsprzedaż wydania – każdy może wspomóc akcję, kupując egzemplarz w księgarniach internetowych: Kulturalnysklep.pl, Publio.pl i Empik.com. Inicjatywę wspierają media i marki Grupy Agora, które m.in. ogłaszają 22 maja „Dniem Nadziei” i zmienią kolory swoich logotypów na zielony. Partnerem i patronem akcji jest Rzecznik Praw Obywatelskich. Partnerem projektu jest również Empik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-charytatywna-i-ksiazka-_nadzieja_-%E2%80%93-pisarze-z-pomoca-dla-seniorow,387129,artykul.html

Pandemia koronawirusa jest próbą człowieczeństwa, umiejętności bycia razem i wspierania siebie nawzajem. W tych trudnych chwilach, zwłaszcza dla osób chorych i najbardziej potrzebujących, liczy się każda pomoc. Świadomość ta stała się przyczynkiem do zainicjowania przez Wydawnictwo Agora wyjątkowej akcji charytatywnej „Nadzieja”, która poprzez projekt literacki mobilizuje do wspólnego pomagania.

Inicjatywa ta ma nieść pomoc tym, których trudny czas epidemii dotyka najmocniej – osobom starszym znajdującym się w grupie największego ryzyka zakażenia i najcięższego przebiegu COVID-19. Jej odbiorcami będą mieszkańcy i pacjenci ośrodków pomocy społecznej i hospicjów, również prowadzonych przez organizacje społeczne, które nie otrzymują wystarczającego wsparcia ze strony państwa i borykają się z brakiem personelu, sprzętu, maseczek czy kombinezonów.

Wydawnictwo Agora zaprosiło polskich pisarzy, reporterów i poetów do stworzenia wyjątkowej książki „Nadzieja”. Składa się ona z ponad czterdziestu tekstów – opowiadań, reportaży, wierszy, a nawet komiksu, nawiązujących do tytułowej nadziei – autorstwa m.in. Olgi Tokarczuk, Hanny Krall, Wiesława Myśliwskiego, Ewy Lipskiej, Andrzeja Stasiuka, Mariusza Szczygła, Magdaleny Grzebałkowskiej, Joanny Bator (z duecie z Przemysławem Truścińskim Trustem), Jacka Dehnela, Wojciecha Chmielarza, Małgorzaty Rejmer, Sylwii Chutnik, Grażyny Plebanek, Ignacego Karpowicza, Mikołaja Grynberga, Łukasza Orbitowskiego, Ziemowita Szczerka, Dominiki Słowik, Katarzyny Boni, Julii Fiedorczuk, Filipa Springera, Małgorzaty Lebdy, Krzysztofa Vargi, Natalii Fiedorczuk-Cieślak, Pawła Piotra Reszki, Jarosława Mikołajewskiego czy Waldemara Bawołka.

„Nadzieja” w księgarniach ukaże się 8 lipca br., a w formie e-booka 23 czerwca. Od 22 maja książkę-cegiełkę w wersji papierowej będzie można nabyć w przedsprzedaży na Kulturalnysklep.pl oraz na Empik.com a także w formie e-booka na Publio.pl. We wszystkich kanałach sprzedaży egzemplarz tej wyjątkowej książki będzie kosztował 50 zł. Cały dochód ze sprzedaży wydania zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym ośrodkom pomocy dla seniorów. Wszyscy zaangażowani w akcję i powstanie książki pracują jako wolontariusze, łącznie z drukarniami Abedik SA, Perfect SA oraz POZKAL Sp. z o.o., które zaoferowały druk pierwszego nakładu za darmo. Okładkę „Nadziei” bez wynagrodzenia zaprojektował Łukasz Piskorek/Fajne Chłopaki.

Akcja będzie kontynuowana po zakończeniu pandemii. Wyboru placówek dokona Fundacja Agory we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich - partnerem i patronem projektu. Partnerem akcji jest również Empik.

W inicjatywę angażują się media Grupy Agora – „Gazeta Wyborcza” oraz serwis Wyborcza.pl, portal Gazeta.pl, Radio TOK FM i tokfm.pl, Radio Pogoda, Radio Złote Przeboje, Rock Radio, w których przez najbliższe tygodnie będzie można m.in. czytać i słuchać rozmów z autorami oraz osobami zaangażowanymi w projekt, a także przedpremierowo zapoznawać się z fragmentami książki. Pierwszy tekst – esej Wiesława Myśliwskiego – zostanie opublikowany już 23 maja br. na łamach weekendowego wydania „Gazety Wyborczej”. Premierowe opowiadanie Wojciecha Chmielarza ukaże się na Tokfm.pl. Akcję w swoich mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych wesprą również Helios, NEXT FILM, AMS, Pasibus, Publio.pl i Kulturalnysklep.pl.

W piątek, 22 maja wszystkie media i marki Grupy Agora zaangażowane w akcję oraz Wydawnictwoagora.pl i Agora.pl na znak wsparcia inicjatywy zmienią swoje logotypy, dodając do nich kolor zielony - nawiązujący do barw logotypu akcji „Nadzieja”.

W niedzielę, 24 maja o godz. 20:00 podczas Wirtualnych Targów Książki Empiku odbędzie się spotkanie online z trójką autorów książki - Dominiką Słowik, Wojciechem Chmielarzem i Łukaszem Orbitowskim, które poprowadzi dziennikarz „Gazety Wyborczej” Michał Nogaś.

Bieżące informacje o projekcie oraz wypowiedzi autorów czy fragmenty tekstów i cytaty z książki „Nadzieja” od piątku, 22 maja będzie można znaleźć na Facebooku.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764