logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja charytatywna i książka „Nadzieja” – pisarze z pomocą dla seniorów

  PR 22.05.2020, przeczytano 1087 razy
ilustracjastrzałka

Olga Tokarczuk, Wiesław Myśliwski, Hanna Krall, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Stasiuk, Magdalena Grzebałkowska i inni autorzy wraz z Wydawnictwem Agora w ramach akcji charytatywnej „Nadzieja” tworzą książkę, z której cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie ośrodków pomocy dla seniorów podczas pandemii i po jej zakończeniu. Publikacja składa się z ponad czterdziestu tekstów. W piątek, 22 maja br. rozpocznie się przedsprzedaż wydania – każdy może wspomóc akcję, kupując egzemplarz w księgarniach internetowych: Kulturalnysklep.pl, Publio.pl i Empik.com. Inicjatywę wspierają media i marki Grupy Agora, które m.in. ogłaszają 22 maja „Dniem Nadziei” i zmienią kolory swoich logotypów na zielony. Partnerem i patronem akcji jest Rzecznik Praw Obywatelskich. Partnerem projektu jest również Empik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-charytatywna-i-ksiazka-_nadzieja_-%E2%80%93-pisarze-z-pomoca-dla-seniorow,387129,artykul.html

Pandemia koronawirusa jest próbą człowieczeństwa, umiejętności bycia razem i wspierania siebie nawzajem. W tych trudnych chwilach, zwłaszcza dla osób chorych i najbardziej potrzebujących, liczy się każda pomoc. Świadomość ta stała się przyczynkiem do zainicjowania przez Wydawnictwo Agora wyjątkowej akcji charytatywnej „Nadzieja”, która poprzez projekt literacki mobilizuje do wspólnego pomagania.

Inicjatywa ta ma nieść pomoc tym, których trudny czas epidemii dotyka najmocniej – osobom starszym znajdującym się w grupie największego ryzyka zakażenia i najcięższego przebiegu COVID-19. Jej odbiorcami będą mieszkańcy i pacjenci ośrodków pomocy społecznej i hospicjów, również prowadzonych przez organizacje społeczne, które nie otrzymują wystarczającego wsparcia ze strony państwa i borykają się z brakiem personelu, sprzętu, maseczek czy kombinezonów.

Wydawnictwo Agora zaprosiło polskich pisarzy, reporterów i poetów do stworzenia wyjątkowej książki „Nadzieja”. Składa się ona z ponad czterdziestu tekstów – opowiadań, reportaży, wierszy, a nawet komiksu, nawiązujących do tytułowej nadziei – autorstwa m.in. Olgi Tokarczuk, Hanny Krall, Wiesława Myśliwskiego, Ewy Lipskiej, Andrzeja Stasiuka, Mariusza Szczygła, Magdaleny Grzebałkowskiej, Joanny Bator (z duecie z Przemysławem Truścińskim Trustem), Jacka Dehnela, Wojciecha Chmielarza, Małgorzaty Rejmer, Sylwii Chutnik, Grażyny Plebanek, Ignacego Karpowicza, Mikołaja Grynberga, Łukasza Orbitowskiego, Ziemowita Szczerka, Dominiki Słowik, Katarzyny Boni, Julii Fiedorczuk, Filipa Springera, Małgorzaty Lebdy, Krzysztofa Vargi, Natalii Fiedorczuk-Cieślak, Pawła Piotra Reszki, Jarosława Mikołajewskiego czy Waldemara Bawołka.

„Nadzieja” w księgarniach ukaże się 8 lipca br., a w formie e-booka 23 czerwca. Od 22 maja książkę-cegiełkę w wersji papierowej będzie można nabyć w przedsprzedaży na Kulturalnysklep.pl oraz na Empik.com a także w formie e-booka na Publio.pl. We wszystkich kanałach sprzedaży egzemplarz tej wyjątkowej książki będzie kosztował 50 zł. Cały dochód ze sprzedaży wydania zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym ośrodkom pomocy dla seniorów. Wszyscy zaangażowani w akcję i powstanie książki pracują jako wolontariusze, łącznie z drukarniami Abedik SA, Perfect SA oraz POZKAL Sp. z o.o., które zaoferowały druk pierwszego nakładu za darmo. Okładkę „Nadziei” bez wynagrodzenia zaprojektował Łukasz Piskorek/Fajne Chłopaki.

Akcja będzie kontynuowana po zakończeniu pandemii. Wyboru placówek dokona Fundacja Agory we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich - partnerem i patronem projektu. Partnerem akcji jest również Empik.

W inicjatywę angażują się media Grupy Agora – „Gazeta Wyborcza” oraz serwis Wyborcza.pl, portal Gazeta.pl, Radio TOK FM i tokfm.pl, Radio Pogoda, Radio Złote Przeboje, Rock Radio, w których przez najbliższe tygodnie będzie można m.in. czytać i słuchać rozmów z autorami oraz osobami zaangażowanymi w projekt, a także przedpremierowo zapoznawać się z fragmentami książki. Pierwszy tekst – esej Wiesława Myśliwskiego – zostanie opublikowany już 23 maja br. na łamach weekendowego wydania „Gazety Wyborczej”. Premierowe opowiadanie Wojciecha Chmielarza ukaże się na Tokfm.pl. Akcję w swoich mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych wesprą również Helios, NEXT FILM, AMS, Pasibus, Publio.pl i Kulturalnysklep.pl.

W piątek, 22 maja wszystkie media i marki Grupy Agora zaangażowane w akcję oraz Wydawnictwoagora.pl i Agora.pl na znak wsparcia inicjatywy zmienią swoje logotypy, dodając do nich kolor zielony - nawiązujący do barw logotypu akcji „Nadzieja”.

W niedzielę, 24 maja o godz. 20:00 podczas Wirtualnych Targów Książki Empiku odbędzie się spotkanie online z trójką autorów książki - Dominiką Słowik, Wojciechem Chmielarzem i Łukaszem Orbitowskim, które poprowadzi dziennikarz „Gazety Wyborczej” Michał Nogaś.

Bieżące informacje o projekcie oraz wypowiedzi autorów czy fragmenty tekstów i cytaty z książki „Nadzieja” od piątku, 22 maja będzie można znaleźć na Facebooku.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764