logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja „Dajesz pracę”: 97% wzrost sprzedaży

  PR 18.11.2005, przeczytano 883 razy

Pierwsze wyniki akcji sprzedażowo – edukacyjnej „Ogólnopolskie dni produktu polskiego” organizowanej w październiku we wszystkich hipermarketach TESCO zostały podsumowane. Średni wzrost sprzedaży produktów wyróżnionych znakiem „Kupując polskie produkty - dajesz pracę” osiągnął 97%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-dajesz-prace%3A-97procent-wzrost-sprzedazy,3243,artykul.html

Wyniki potwierdzają, że odpowiednie oznaczenie polskiego pochodzenia produktu może stać się doskonałym elementem zwiększającym konkurencyjność rynkową.

Znak „Dajesz Pracę” na produkcie – walka o przewagę konkurencyjną
II edycja „Ogólnopolskich dni produktu polskiego” została zorganizowana we wszystkich hipermarketach Tesco Polska w październiku. Na czas akcji ponad 400 produktów zostało wyróżnionych znakiem „Kupując polskie produkty - dajesz pracę”. Fundacja Dajesz Pracę PL, organizator akcji, zweryfikowała i sprawdziła wszystkie z produktów pod kątem ich kraju pochodzenia. Sprzedaż wybranych 30 produktów biorących udział w akcji wzrosła średnio o 97% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. Do takiego wyniku przyczyniła się m.in. komunikacja wewnątrz i na zewnątrz hipermarketów Tesco, która przypominała konsumentom o tym, jak ważne jest kierowanie się w swoich decyzjach krajem pochodzenia producenta.

„Wyniki akcji z jednej strony potwierdzają chęć konsumentów do kupowania polskich produktów, lecz z drugiej, ilustrują jak bardzo problematyczne w trakcie codziennych zakupów jest zidentyfikowanie takich produktów – mówi Jakub Marczyński, przedstawiciel Fundacji Dajesz Pracę PL. – „Znak ‘Kupując polskie produkty - dajesz pracę’ jest jedynym wyraźnie rozpoznawalnym znakiem istniejącym na rynku, który w sposób rzetelny weryfikuje pochodzenie producenta. 51% Polaków deklaruje znajomość naszego logotypu (źródło: Omnibus, TNS OBOP, 20-23.05.2004), co zostało potwierdzone wynikami sprzedaży podczas akcji. Nasz znak na opakowaniu daje 100% gwarancję tego, że produkt został wyprodukowany w Polsce, zaś koszty związane z jego produkcją pozostały w naszym kraju”.

Program „Dajesz Pracę” – korzyści dla konsumentów i producentów
„Producent, który stara się przystąpić do programu "Dajesz Pracę", po przesłaniu wszelkich niezbędnych dokumentów i pozytywnej akceptacji wniosku, może liczyć na wyróżnienie swojego produktu znakiem „Kupując polskie produkty - dajesz pracę”. Wyróżnienie dotyczy zawsze konkretnego produktu, nigdy zaś marki, producenta czy koncernu” – tłumaczy Marczyński – „Program ma na celu identyfikowanie produktu, nie producenta”. Dzięki takiemu mechanizmowi, produkty biorące udział w akcji odniosły sukces. Niekiedy był to sukces spektakularny, np. lider wstępnych badań sprzedażowych - folia aluminiowa Paclan - zanotowała ponad 160% wzrost sprzedaży, a kolejny produkt - Olej Kujawski - wzrost 157%.

„Produkcja Naszych wyrobów odbywa się w całości i wyłącznie w Polsce ze składników (surowców) pochodzenia polskiego. Produkty CMJ plasowane są w wysokim segmencie jakościowym dla wymagającej i dobranej klienteli” – stwierdza Zbigniew Jakimowicz, Prezes Zarządu Cukiernii Mistrza Jana – „Wiemy, że naszymi polskimi produktami możemy poszczycić się już bez przeszkód nie tylko na polskim rynku, ale i na rynkach zagranicznych. Naszym zdaniem powinno być więcej takich akcji, w których promowane będą produkty rodzimych producentów”

„Szczególnie dobre wyniki sprzedażowe, jakie udało się osiągnąć firmie Wawel SA w ramach wspólnej akcji z Tesco pokazują potencjał programu „Kupując polskie produkty, dajesz pracę”. Kampania wraz z połączeniem z dodatkowym wsparciem w punktach sprzedaży może przynieść wymierne korzyści producentom” – mówi Robert Okoński, przedstawiciel firmy WAWEL, której produkty przekroczyły 120% wzrostu sprzedaży.

„Zdecydowaliśmy się na wzięcie udziału w akcji „Kupując polskie produkty dajesz pracę”, ponieważ idea tego przedsięwzięcia jest zgodna z naszym kierunkiem działania. Jako firmie z polskimi korzeniami zależy nam na uświadomieniu naszym klientom, iż ich decyzje zakupowe maja istotny wpływ na rozwój rynku pracy w naszym kraju i zwiększa możliwość rozwoju polskich producentów” – mówi Dorota Krąkowska, Szef działu Marketingu firmy Paola.

Źródło: Fundacja Dajesz Pracę PL

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764