logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja „Dajesz pracę”: 97% wzrost sprzedaży

  PR 18.11.2005, przeczytano 888 razy

Pierwsze wyniki akcji sprzedażowo – edukacyjnej „Ogólnopolskie dni produktu polskiego” organizowanej w październiku we wszystkich hipermarketach TESCO zostały podsumowane. Średni wzrost sprzedaży produktów wyróżnionych znakiem „Kupując polskie produkty - dajesz pracę” osiągnął 97%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-dajesz-prace%3A-97procent-wzrost-sprzedazy,3243,artykul.html

Wyniki potwierdzają, że odpowiednie oznaczenie polskiego pochodzenia produktu może stać się doskonałym elementem zwiększającym konkurencyjność rynkową.

Znak „Dajesz Pracę” na produkcie – walka o przewagę konkurencyjną
II edycja „Ogólnopolskich dni produktu polskiego” została zorganizowana we wszystkich hipermarketach Tesco Polska w październiku. Na czas akcji ponad 400 produktów zostało wyróżnionych znakiem „Kupując polskie produkty - dajesz pracę”. Fundacja Dajesz Pracę PL, organizator akcji, zweryfikowała i sprawdziła wszystkie z produktów pod kątem ich kraju pochodzenia. Sprzedaż wybranych 30 produktów biorących udział w akcji wzrosła średnio o 97% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. Do takiego wyniku przyczyniła się m.in. komunikacja wewnątrz i na zewnątrz hipermarketów Tesco, która przypominała konsumentom o tym, jak ważne jest kierowanie się w swoich decyzjach krajem pochodzenia producenta.

„Wyniki akcji z jednej strony potwierdzają chęć konsumentów do kupowania polskich produktów, lecz z drugiej, ilustrują jak bardzo problematyczne w trakcie codziennych zakupów jest zidentyfikowanie takich produktów – mówi Jakub Marczyński, przedstawiciel Fundacji Dajesz Pracę PL. – „Znak ‘Kupując polskie produkty - dajesz pracę’ jest jedynym wyraźnie rozpoznawalnym znakiem istniejącym na rynku, który w sposób rzetelny weryfikuje pochodzenie producenta. 51% Polaków deklaruje znajomość naszego logotypu (źródło: Omnibus, TNS OBOP, 20-23.05.2004), co zostało potwierdzone wynikami sprzedaży podczas akcji. Nasz znak na opakowaniu daje 100% gwarancję tego, że produkt został wyprodukowany w Polsce, zaś koszty związane z jego produkcją pozostały w naszym kraju”.

Program „Dajesz Pracę” – korzyści dla konsumentów i producentów
„Producent, który stara się przystąpić do programu "Dajesz Pracę", po przesłaniu wszelkich niezbędnych dokumentów i pozytywnej akceptacji wniosku, może liczyć na wyróżnienie swojego produktu znakiem „Kupując polskie produkty - dajesz pracę”. Wyróżnienie dotyczy zawsze konkretnego produktu, nigdy zaś marki, producenta czy koncernu” – tłumaczy Marczyński – „Program ma na celu identyfikowanie produktu, nie producenta”. Dzięki takiemu mechanizmowi, produkty biorące udział w akcji odniosły sukces. Niekiedy był to sukces spektakularny, np. lider wstępnych badań sprzedażowych - folia aluminiowa Paclan - zanotowała ponad 160% wzrost sprzedaży, a kolejny produkt - Olej Kujawski - wzrost 157%.

„Produkcja Naszych wyrobów odbywa się w całości i wyłącznie w Polsce ze składników (surowców) pochodzenia polskiego. Produkty CMJ plasowane są w wysokim segmencie jakościowym dla wymagającej i dobranej klienteli” – stwierdza Zbigniew Jakimowicz, Prezes Zarządu Cukiernii Mistrza Jana – „Wiemy, że naszymi polskimi produktami możemy poszczycić się już bez przeszkód nie tylko na polskim rynku, ale i na rynkach zagranicznych. Naszym zdaniem powinno być więcej takich akcji, w których promowane będą produkty rodzimych producentów”

„Szczególnie dobre wyniki sprzedażowe, jakie udało się osiągnąć firmie Wawel SA w ramach wspólnej akcji z Tesco pokazują potencjał programu „Kupując polskie produkty, dajesz pracę”. Kampania wraz z połączeniem z dodatkowym wsparciem w punktach sprzedaży może przynieść wymierne korzyści producentom” – mówi Robert Okoński, przedstawiciel firmy WAWEL, której produkty przekroczyły 120% wzrostu sprzedaży.

„Zdecydowaliśmy się na wzięcie udziału w akcji „Kupując polskie produkty dajesz pracę”, ponieważ idea tego przedsięwzięcia jest zgodna z naszym kierunkiem działania. Jako firmie z polskimi korzeniami zależy nam na uświadomieniu naszym klientom, iż ich decyzje zakupowe maja istotny wpływ na rozwój rynku pracy w naszym kraju i zwiększa możliwość rozwoju polskich producentów” – mówi Dorota Krąkowska, Szef działu Marketingu firmy Paola.

Źródło: Fundacja Dajesz Pracę PL

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bossa Nova Events dla Tectum Group
17 maja 2024 roku Tectum Group, ekspert w usługach dekarskich na polskim rynku, zorganizował wydarzenie celebrujące 20-lecie swojej działalności w Polsce oraz inaugurujące nową siedzibę firmy. Realizację eventu powierzono agencji Bossa Nova Events, należącej do grupy Creative Brand Stories.
PIAP uczestniczy w spotkaniu EAC w Sztokholmie
Europejskie stowarzyszenia jednoczą się, aby rozwijać branżę produktów promocyjnych. W dniach 23-24 maja 2024 roku w Sztokholmie w Szwecji Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) uczestniczyła jako słuchacz w spotkaniu kilku europejskich stowarzyszeń i Międzynarodowego Stowarzyszenia Produktów Promocyjnych (PPAI). Podczas wydarzenia przedstawiciele dziesięciu...
Stor9 z rekordowym wzrostem przychodów w 2023 roku
Stor9 – firma dynamicznie rozwijająca się w obszarach produkcji contentu oraz influencer marketingu – osiągnęła wzrost przychodów i zysku netto w 2023 roku. Przychody Stor9 wyniosły 23,9 mln zł, co oznacza 73-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto w tym okresie zwiększył się o 233% osiągając poziom 457 tys. zł.
mBank nowym klientem Altavia Kamikaze + K2
Altavia Kamikaze + K2 wygrywa przetarg mBanku i rozpoczyna obsługę marki w obszarze social mediów.
Kawy Nescafé w nowych opakowaniach
NESCAFÉ, pierwsza kawa rozpuszczalna, której początki sięgają 1938 roku, prezentuje swoją nową odsłonę. Marka zmienia identyfikację wizualną, którą można już zobaczyć m.in. na półkach sklepowych. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764