logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: akcja Pogromcyupalu.pl

  PR 14.11.2017, przeczytano 1160 razy
ilustracjastrzałka

Pogromcyupalu.pl to wakacyjna akcja lodów Koral, łącząca dwa światy – online i offline. Została przeprowadzona w lipcu i sierpniu 2017 roku. Sercem akcji była aplikacja w formie gry mobilnej „Pogromcyupalu.pl”, w której ruchową wersję można było zagrać podczas Roadshow przemierzającego polskie wybrzeże.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-pogromcyupalu.pl,34482,artykul.html

Ciężarówka Pogromcyupalu.pl stacjonowała w Międzyzdrojach, Władysławowie i Jastarni. Pokonała 2 073 km. Nad Bałtykiem wraz z marką Koral bawiło się 42 000 osób. Gra, która dostępna była w sklepach Google Play i App Store, odnotowała 23 314 pobrań, zajmując dwukrotnie pierwsze miejsce w rankingu polecanych  najlepszych gier przygodowych play.google.com, z ratingiem ponad 4 gwiazdek. Aby zmaksymalizować zasięg, stworzono również przeglądarkową wersję gry, w której odnotowano 42 261 rozgrywek graczy z 10 439 miejscowości. Łącznie gra zapewniła lodom Koral 126 tysięcy godzin kontaktu użytkowników z marką, w 462 000 rozgrywkach. Jak do tego doszło?

Zaangażowanie

Najtrudniejszym wyzwaniem było zaangażowanie uczestników: zarówno zachęcenie ich do przyjścia na event nad morzem, gdzie, jak wiadomo, odbywa się moc konkurencyjnych atrakcji, jak i do pobrania gry na swój telefon. Aby osiągnąć ten cel, premierę gry z nowym brand hero marki Chłodzimierzem połączono z konkursem, w którym nagrodą główną było 20 000 zł. Ta oraz inne nagrody pieniężne i rzeczowe były tylko pretekstem do dobrej zabawy i interakcji z marką podczas gry, jak i eventu, gdzie można było zagrać w wersję ruchową Pogromcówupalu.pl, otrzymać darmowe lody i napoje. Konsumenci przemierzali w grze Polskę wraz z Chłodzimierzem, zbierając lody i omijając przeszkody.


Targetowanie reklam

Kampania 360 skierowana i podzielona była tak, by dotrzeć do dwóch grup docelowych: dzieci i młodzieży oraz starszych konsumentów. Objęła swoim zasięgiem: media społecznościowe, youtuberów, reklamę w sieci Google, reklamę na pobrania aplikacji i kanały digital partnerów akcji (RMF MAXXX, Alcatel), a także telewizję, radio i przebieralnie na plażach. Osią kampanii był landing page, gra na Androida i IOS-a oraz strefa eventowa nad Bałtykiem.

Współpraca z youtuberami polegała na challenge’u rzuconym przez markę czterem influencerom. Yoczook, Mamiko, Mandzio i Alien grali w swoich odcinkach w Pogromcówupału.pl w nietypowych warunkach, by na koniec akcji przyjechać do Międzyzdrojów i wziąć udział w rozgrywce eventowej. Youtuber, który osiągnął najmniejszą liczbę punktów w rozgrywce, został zakopany na plaży w Międzyzdrojach.

Całość akcji można było śledzić na fanpage’u lodów Koral na Facebooku, YouTubie, Snapchatcie, Instagramie i Twitterze. Podczas kampanii w internecie pojawiło się 1 500 000 wzmianek w mediach społecznościowych i szeroko pojętym internecie. Kampania dotarła w czasie wakacji do 11 300 000 Polaków. Po zakończeniu konkursu Chłodzimierz osobiście wręczył nagrody najlepszym Pogromcom upału.

Gra Pogromcyupalu.pl dostępna jest nadal w sklepie Google Play, App Store oraz na stronie www.pogromcyupalu.pl. Za kreację i realizację kampanii odpowiedzialna była Agencja SMI Communication. Działania w social mediach oraz kampanię Google AdWords przeprowadziła agencja Veneo.

Źródło: Veneo

www.veneo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764