logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja społeczna „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” – „Z miesiączką na Ty”

  PR 15.07.2022, przeczytano 515 razy

Miesiączka to w Polsce nadal trudny temat – rzadko poruszany zarówno w debacie publicznej, jak i w sferze prywatnej. Dojrzewające dziewczynki, rodzice oraz nauczyciele są zakłopotani, kiedy mają przeprowadzić rozmowy o pierwszym okresie, często ich więc unikają. Celem nowej akcji społecznej „Z miesiączką na Ty”, zainicjowanej przez redakcje „Wyborczej” oraz „Wysokich Obcasów”, jest przełamywanie tabu wokół tak ważnej kwestii dotyczącej młodych kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-spoleczna-_wyborczej_-i-_wysokich-obcasow_-%E2%80%93-_z-miesiaczka-na-ty_,396602,artykul.html

Pierwsza miesiączka to przełomowy moment w życiu każdej dziewczynki; zmiany, jakie niesie – zarówno emocjonalne, jak i fizyczne – są często niełatwe do przepracowania. Kiedy dziecko pozostaje z tym tematem samo, a dzieje się tak nierzadko, wyzwanie jest jeszcze większe. Dlatego redakcje „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” zainicjowały projekt społeczny „Z miesiączką na Ty”, który ma ułatwić dziewczynkom, rodzicom, jak również nauczycielom czy ginekologom mądrą edukację w tym obszarze.

Akcja ta ma również na celu uświadomienie, iż początek miesiączkowania może nieść ze sobą nie tylko problemy, ale też radość, a rodzice i opiekunowie powinni z dziewczynkami celebrować ten wyjątkowy moment. W ramach projektu dziennikarki i dziennikarze „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” naświetlą m.in. takie tematy, jak: edukacja seksualna dziewczynek, porady dla ginekologów (np. jak rozmawiać z pacjentką podczas pierwszej wizyty), komunikacja między rodzicami a nastolatkami, odpowiednia, pełnowartościowa dieta w okresie dojrzewania (np. rola żelaza w diecie), istotność pierwszego okresu, strach przed pierwszą wizytą u ginekologa, czy jak poprawić samopoczucie i samoocenę miesiączkujących dziewczynek.

Inicjatywa „Z miesiączką na Ty” obejmie cykl artykułów w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej” i „Wysokich Obcasach” jak również publikacje w internetowych wydaniach tytułów na Wyborcza.pl/TylkoZdrowie, Wysokieobcasy.pl/ByćRodzicem i na stronie InstytutDobregoŻycia.pl. Planowana jest również seria podcastów pod szyldem „Wysokich Obcasów” oraz z cyklu „Zdrowa Rozmowa”.

W piątek, 8 lipca br. opublikowany został pierwszy artykuł związany z akcją – „Matematyka miesiączki”, w którym ceniona dziennikarka „Gazety Wyborczej” popularyzująca naukę Margit Kossobudzka wyjaśnia m.in. co w cyklu menstruacyjnym jest normą, a co powinno skłonić do wizyty u ginekologa.

Od 5 września do końca października br. będzie można wziąć udział w specjalnym konkursie, w którym czytelniczki opowiedzą o swojej relacji z matką bądź córką, a dokładnie wyzwaniach i wartościach, jakie ona niesie, natomiast 22 października br. odbędzie się w Warszawie spotkanie pod egidą „Kobiety wiedzą, co robią”. Szczegółowe informacje na ten temat organizatorzy ogłoszą wkrótce.

Partnerem projektu jest „Pomaganie mamy we krwi – Okres & You” – Polski Lek.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764