logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja społeczna „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” – „Z miesiączką na Ty”

  PR 15.07.2022, przeczytano 340 razy

Miesiączka to w Polsce nadal trudny temat – rzadko poruszany zarówno w debacie publicznej, jak i w sferze prywatnej. Dojrzewające dziewczynki, rodzice oraz nauczyciele są zakłopotani, kiedy mają przeprowadzić rozmowy o pierwszym okresie, często ich więc unikają. Celem nowej akcji społecznej „Z miesiączką na Ty”, zainicjowanej przez redakcje „Wyborczej” oraz „Wysokich Obcasów”, jest przełamywanie tabu wokół tak ważnej kwestii dotyczącej młodych kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-spoleczna-_wyborczej_-i-_wysokich-obcasow_-%E2%80%93-_z-miesiaczka-na-ty_,396602,artykul.html

Pierwsza miesiączka to przełomowy moment w życiu każdej dziewczynki; zmiany, jakie niesie – zarówno emocjonalne, jak i fizyczne – są często niełatwe do przepracowania. Kiedy dziecko pozostaje z tym tematem samo, a dzieje się tak nierzadko, wyzwanie jest jeszcze większe. Dlatego redakcje „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” zainicjowały projekt społeczny „Z miesiączką na Ty”, który ma ułatwić dziewczynkom, rodzicom, jak również nauczycielom czy ginekologom mądrą edukację w tym obszarze.

Akcja ta ma również na celu uświadomienie, iż początek miesiączkowania może nieść ze sobą nie tylko problemy, ale też radość, a rodzice i opiekunowie powinni z dziewczynkami celebrować ten wyjątkowy moment. W ramach projektu dziennikarki i dziennikarze „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” naświetlą m.in. takie tematy, jak: edukacja seksualna dziewczynek, porady dla ginekologów (np. jak rozmawiać z pacjentką podczas pierwszej wizyty), komunikacja między rodzicami a nastolatkami, odpowiednia, pełnowartościowa dieta w okresie dojrzewania (np. rola żelaza w diecie), istotność pierwszego okresu, strach przed pierwszą wizytą u ginekologa, czy jak poprawić samopoczucie i samoocenę miesiączkujących dziewczynek.

Inicjatywa „Z miesiączką na Ty” obejmie cykl artykułów w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej” i „Wysokich Obcasach” jak również publikacje w internetowych wydaniach tytułów na Wyborcza.pl/TylkoZdrowie, Wysokieobcasy.pl/ByćRodzicem i na stronie InstytutDobregoŻycia.pl. Planowana jest również seria podcastów pod szyldem „Wysokich Obcasów” oraz z cyklu „Zdrowa Rozmowa”.

W piątek, 8 lipca br. opublikowany został pierwszy artykuł związany z akcją – „Matematyka miesiączki”, w którym ceniona dziennikarka „Gazety Wyborczej” popularyzująca naukę Margit Kossobudzka wyjaśnia m.in. co w cyklu menstruacyjnym jest normą, a co powinno skłonić do wizyty u ginekologa.

Od 5 września do końca października br. będzie można wziąć udział w specjalnym konkursie, w którym czytelniczki opowiedzą o swojej relacji z matką bądź córką, a dokładnie wyzwaniach i wartościach, jakie ona niesie, natomiast 22 października br. odbędzie się w Warszawie spotkanie pod egidą „Kobiety wiedzą, co robią”. Szczegółowe informacje na ten temat organizatorzy ogłoszą wkrótce.

Partnerem projektu jest „Pomaganie mamy we krwi – Okres & You” – Polski Lek.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Odważny, wykluczający temat.
Środowiska nienormatywne mogą wyrazić oburzenie a nawet coś znacznie dalej idącego...

avatar użytkownika
,

Dlaczego wykluczający i dlaczego miałby powodować protesty?  

Najnowsze w tym dziale

Polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z serwisów streamingowych, a szczególny wzrost popularności, jeśli chodzi o średnią liczbę subskrypcji do platform wideo, widać wśród oglądających w wieku 25-34 lata. W przeliczeniu na osobę Polacy posiadają abonament do średnio ponad dwóch serwisów umożliwiających streaming treści wideo –...
Nowa, urodzinowa sekcja w serwisie Dobreprogramy.pl
Serwis dobreprogramy.pl obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. Redakcja  przygotowała specjalną sekcję, w której publikuje treści przenoszące użytkowników w przeszłość. Pokazuje też zmiany, jakie przez ostatnie dwie dekady zaszły na rynku technologii. Z okazji jubileuszu przygotowano też konkurs dla użytkowników.
W Polsat Box oraz w serwisie Polsat Box Go pojawiły się kolejne nowości – cztery nowe kanały w jakości 4K: Love Nature 4K, MyZen TV 4K, Museum TV 4K i Travelxp 4K. W Polsat Box stacje są dostępne dla użytkowników dekoderów 4K od najniższych pakietów (S/Wygodnego), w każdej z trzech technologii: satelitarnej, kablowej IPTV i internetowej OTT z...
Be Healthy Magazine – miesięcznik premium WP Abczdrowie
Redakcja WP abcZdrowie stworzyła nowy lifestylowy miesięcznik premium. Be Healthy Magazine skierowany jest do czytelników ceniących zdrowy styl życia. Pierwszy numer dotyczy picia wody, a każde kolejne wydanie poświęcone będzie i„Be healthy” znaczy tyle, co cieszyć się dobrym zdrowiem. W każdym numerze czytelnicy otrzymają porcję porad na inny temat z zakresu...
Radio Złote Przeboje rozwija swoją podcastową ofertę. Już jutro - w czwartek, 1 grudnia 2022 r. na zloteprzeboje.pl, platformach streamingowych oraz na oficjalnym kanale Radia Złote Przeboje na platformie YouTube pojawi się pierwszy odcinek nowej serii „Lekko, czyli czas na zmiany”, na którą złożą się rozmowy z ekspertami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764