logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Akcja społeczna dajznakwodny

  PR 06.06.2017, przeczytano 1067 razy
ilustracjastrzałka

663 mln ludzi na świecie nie ma dostępu do bezpiecznych źródeł wody, co ma bezpośredni wpływ na ich zdrowe i godne życie. Stąd ciągła potrzeba szerzenia świadomości poprzez akcje społeczne takie jak #dajznakwodny, którą w marcu br. zrealizowała Agencja 4Frame dla Polskiej Akcji Humanitarnej. Działania edukacyjne PAH kontynuowane będą również w wakacje, podczas największych festiwali muzycznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-spoleczna-dajznakwodny,32730,artykul.html

Jak zwrócić uwagę Polaków na problem dostępności do czystej wody? Dla większości z nas jest to temat  zbyt odległy, aby zauważyć go w codziennym życiu. Woda po prostu jest - nie potrafimy sobie wyobrazić sytuacji, w której mogłoby jej zabraknąć. A jednak, na świecie żyje ok. 663 mln ludzi, którzy każdego dnia mierzą się z tym problemem.

Internet, jako główne narzędzie komunikacji w obecnych czasach, dał wielkie możliwości do zaangażowania ludzi w ogólnopolską akcję społeczną agencji 4Frame pod hasłem #dajznakwodny, zrealizowaną dla PAH. Jej celem było budowanie świadomości o braku dostępności czystej wody na świecie poprzez jednodniową akcję, zrealizowaną 22 marca 2017 roku w Światowy Dzień Wody.

Efekt akcji #dajznakwodny

Mechanizm akcji był bardzo prosty. Dzięki facebookowej aplikacji, Internauci nakładali na swoje zdjęcia profilowe „znak wodny”, będący jednocześnie logotypem akcji. Tym sposobem, wyrażali swoją solidarność z mieszkańcami regionów pozbawionych dostępu do czystej wody i przyczyniali się do szerokiego nagłośnienia samego problemu.

O akcji usłyszało ponad pół miliona Polaków, a aż 2000 internatów zmieniło swoje zdjęcie profilowe. Także partnerzy medialni akcji, w tym: TVP Info, Polskie Radio, TVN24, Radio Zet, Onet oraz Kwejk, zamieścili na swoich Fanpage’ach znak wodny. Akcję wsparli ponadto celebryci, m.in.: Krystyna Janda, Anja Rubik, Cyber Marian, publikując na swoich Fanpage’ach zaproszenie do udziału w akcji.

Do akcji #dajznakwodny dołączyły największe sieci RTV/AGD oraz sieci salonów komputerowych. W Światowy Dzień Wody w salonach: iSpot, Komputronik, LPelektronik, Media Expert, MediaMarkt, MyCenter, Neonet, RTV Euro AGD, Saturn, Sferis oraz Samsung Brand Stores w całej Polsce emitowany był spot o akcji, dzięki czemu o inicjatywie dowiedziały się tysiące ludzi.

W akcję zaangażował się również znany bank zdjęć - Shutterstock, dla którego standardowo znak wodny kojarzy się z narzędziem pracy. W dniu akcji Shuttersock inspirował swoich Klientów i Partnerów do wsparcia akcji organizowanej przez PAH.

W ramach akcji #dajznakwodny można było przekazywać darowizny finansowe na budowę studni i zapewnienie dostępu do odpowiednich warunków sanitarnych w Sudanie Południowym i Somalii.

Działania edukacyjne PAH dotyczące problemu z dostępnością i brakiem wody pitnej na świecie, kontynuowane będą również w wakacje podczas największych festiwali muzycznych: Ethno Port (8-11.06), Life Festival (22-24.06), Open’er Festival (28.06-1.07), Slot Art. (4-8.07), Globaltica (19-23.07), Audioriver (28-30.07), Woodstock (3-5.08) oraz Off Festival  (4-6.08).

Akcja #dajznakwodny jest autorskim pomysłem agencji 4Frame, która odpowiadała za koncept, warstwę kreatywną, pozyskanie partnerów jak i całościową realizację.

Źródło: 4Frame

www.4frame.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764