logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja Żonkile - ekrany odliczają rozdane żonkile

  PR 19.04.2022, przeczytano 219 razy
ilustracja

79 lat temu wybuchło Powstanie w getcie warszawskim. Dziś na ulicach Warszawy wolontariusze zachęcają przechodniów do przypinania papierowych żonkili na znak, że #ŁączyNasPamięć. Ekrany na terenie całego miasta relacjonują to wydarzenie, wyświetlając licznik rozdanych żonkili.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-zonkile---ekrany-odliczaja-rozdane-zonkile,395545,artykul.html

W przedwojennej Warszawie mieszkało 368 tysięcy Żydów i Żydówek. Stanowili oni 30% wszystkich mieszkańców stolicy. Aby uczcić ich pamięć, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN już po raz 10 organizuje akcję społeczno-edukacyjną „Żonkile”, którą wspierają nowi ambasadorzy i ambasadorki: Irena Santor, Krzysztof Gonciarz, Eliza Rycembel, Janusz Gajos, Andrzej Piaseczny i Aleksandra Popławska.

Inicjatywę po raz kolejny wspiera Screen Network – udostępniając sieć ekranów reklamowych, które wyświetlają specjalnie przygotowane spoty z ambasadorami akcji. Znane i uznane osobistości, za pośrednictwem ekranów, zachęcają przechodniów do udziału w akcji – przypięcia żonkila.

– W tym roku chcielibyśmy rozdać 368 tysięcy żonkili. Liczba ta symbolizuje liczbę Żydów mieszkających w Warszawie przed wybuchem II wojny światowej – wyjaśnia Maria Bliźniak koordynatorka Akcji Żonkile z Muzeum POLIN.

Liczbę aktualnie rozdanych żonkili wyświetlają ekrany Screen Network. Spoty emitowane na ekranach Digital Out of Home przykuwają uwagę osób w przestrzeni miejskiej i zachęcając do udziału w akcji. Jednocześnie, łącząc działania online oraz offline, przekierowują na stronę muzeum, gdzie osoby zainteresowane mogą znaleźć więcej informacji.

Powstanie w getcie warszawskim to największy zbrojny zryw Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwsze powstanie miejskie w okupowanej Europie. Ostatni przywódca Żydowskiej Organizacji Bojowej, Marek Edelman, który przeżył likwidację getta, przez lata pielęgnował pamięć o wydarzeniach z 1943 roku. Do końca życia 19 kwietnia, w rocznice powstania, składał żółte kwiaty pod Pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie. Żonkile rozdawane podczas akcji nawiązują do tej tradycji.

- Tegoroczna akcja Żonkile odbywa się, gdy w naszej części kontynentu znów giną ludzie – gdy ponownie mordowani są mężczyźni, kobiety i dzieci. Tegoroczna akcja odbywa się pod hasłem miłości. Chcemy, aby akcja była także formą manifestacji naszego sprzeciwu przeciwko wojnie, przeciwko wszelkiej agresji. Pamiętając o słowach Mariana Turskiego, że Auschwitz nie spadło z nieba, chcemy solidaryzować się z tymi, którzy walczą o swój kraj, swoją godność i swoich najbliższych – opowiada Maria Bliźniak koordynatorka Akcji Żonkile.

Źródło: Screen Network S.A

www.screennetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764