logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja Żonkile - ekrany odliczają rozdane żonkile

  PR 19.04.2022, przeczytano 562 razy
ilustracja

79 lat temu wybuchło Powstanie w getcie warszawskim. Dziś na ulicach Warszawy wolontariusze zachęcają przechodniów do przypinania papierowych żonkili na znak, że #ŁączyNasPamięć. Ekrany na terenie całego miasta relacjonują to wydarzenie, wyświetlając licznik rozdanych żonkili.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-zonkile---ekrany-odliczaja-rozdane-zonkile,395545,artykul.html

W przedwojennej Warszawie mieszkało 368 tysięcy Żydów i Żydówek. Stanowili oni 30% wszystkich mieszkańców stolicy. Aby uczcić ich pamięć, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN już po raz 10 organizuje akcję społeczno-edukacyjną „Żonkile”, którą wspierają nowi ambasadorzy i ambasadorki: Irena Santor, Krzysztof Gonciarz, Eliza Rycembel, Janusz Gajos, Andrzej Piaseczny i Aleksandra Popławska.

Inicjatywę po raz kolejny wspiera Screen Network – udostępniając sieć ekranów reklamowych, które wyświetlają specjalnie przygotowane spoty z ambasadorami akcji. Znane i uznane osobistości, za pośrednictwem ekranów, zachęcają przechodniów do udziału w akcji – przypięcia żonkila.

– W tym roku chcielibyśmy rozdać 368 tysięcy żonkili. Liczba ta symbolizuje liczbę Żydów mieszkających w Warszawie przed wybuchem II wojny światowej – wyjaśnia Maria Bliźniak koordynatorka Akcji Żonkile z Muzeum POLIN.

Liczbę aktualnie rozdanych żonkili wyświetlają ekrany Screen Network. Spoty emitowane na ekranach Digital Out of Home przykuwają uwagę osób w przestrzeni miejskiej i zachęcając do udziału w akcji. Jednocześnie, łącząc działania online oraz offline, przekierowują na stronę muzeum, gdzie osoby zainteresowane mogą znaleźć więcej informacji.

Powstanie w getcie warszawskim to największy zbrojny zryw Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwsze powstanie miejskie w okupowanej Europie. Ostatni przywódca Żydowskiej Organizacji Bojowej, Marek Edelman, który przeżył likwidację getta, przez lata pielęgnował pamięć o wydarzeniach z 1943 roku. Do końca życia 19 kwietnia, w rocznice powstania, składał żółte kwiaty pod Pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie. Żonkile rozdawane podczas akcji nawiązują do tej tradycji.

- Tegoroczna akcja Żonkile odbywa się, gdy w naszej części kontynentu znów giną ludzie – gdy ponownie mordowani są mężczyźni, kobiety i dzieci. Tegoroczna akcja odbywa się pod hasłem miłości. Chcemy, aby akcja była także formą manifestacji naszego sprzeciwu przeciwko wojnie, przeciwko wszelkiej agresji. Pamiętając o słowach Mariana Turskiego, że Auschwitz nie spadło z nieba, chcemy solidaryzować się z tymi, którzy walczą o swój kraj, swoją godność i swoich najbliższych – opowiada Maria Bliźniak koordynatorka Akcji Żonkile.

Źródło: Screen Network S.A

www.screennetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764