Nowatorska platforma komunikacyjna „Akzopedia – Portal Ekspertów“ jest podstawą dwóch programów motywacyjno-sprzedażowych, które dla Akzo Nobel przygotowała agencja Albedo. Grupę docelową, startującej z początkiem kwietnia akcji stanowią sprzedawcy i dystrybutorzy produktów Akzo Nobel – marek: Dulux, Nobiles, Sadolin i Hammerite.
Jednym z programów lojalnościowych, realizowanych przez Albedo jest „Premia dla Eksperta“, którego główną grupą docelową są sprzedawcy sklepów z produktami Akzo Nobel. Wzrost dystrybucji oraz ukończenie specjalnie przygotowanego e-learningu zostaną nagrodzone kartami pre-paid, bonami i voucherami. Z kolei drugim programem motywacyjnym (również dostępnym na portalu Akzopedia) jest „Golden Expert“, skierowany do właścicieli sklepów. Za zwiększenie wzrostu sprzedaży uczestnicy programu wyjadą do Meksyku, Hiszpanii i Węgier, a także zostaną nagrodzeni sztabkami szwajcarskiego złota inwestycyjnego. Komunikacji programów lojalnościowych towarzyszy starterpack oraz specjalnie wydany folder informacyjny przekazywany zaproszonym do udziału uczestnikom.
Oba programy w formie osobnej zakładki zostaną zamieszczone na platformie Akzopedia, która pozwala na prowadzenie symultanicznych działań w różnych kanałach dystrybucji. Jej głównym atutem jest możliwość sprawnego zarządzania informacją, kierowaną do różnych grup użytkowników. Ten nowatorski projekt umożliwia zarówno prowadzenie długofalowych programów lojalnościowych, jak i implementację oraz realizację działań ad hoc. Zadaniem szeroko zakrojonej platformy „Akzopedia – Portal Ekspertów“ jest budowanie trwałych relacji z uczestnikami rynku, tworzenie społeczności profesjonalistów branży farb, organizacja i prowadzenie szkoleń, a także udostępnienie kompendium wiedzy o produktach Akzo Nobel.
Agencja Albedo prowadziła działania lojalnościowe dla producenta farb od 2009 roku. Pierwsza edycja kampanii „Wyścig w barwach AkzoNobel“ została wyróżniona nagrodą Golden Arrow w kategorii najlepszy program lojalnościowy w sektorze B2B. Po rocznej przerwie we współpracy agencja Albedo w wyniku wygranego przetargu wróciła do obsługi Akzo Nobel. „Plan na 2012 rok jest bardzo ambitny – oprócz przebudowy portalu, zbudowania platformy zarządzania materiałami POS i przygotowania oraz implementacji działań lojalnościowych, w planach jest również dalszy rozwój Akzopedii“ – stwierdza Małgorzata Staniszewska, Account Manager w Albedo, która zajmuje się obsługą klienta.
Źródło: ALBEDO Marketing