logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Album „Henryk Tomaszewski”

  PR 07.04.2014, przeczytano 3630 razy
ilustracjastrzałka

Książka „Henryk Tomaszewski” jest nawiązaniem do wystawy „Byłem, czego i wam życzę. Henryk Tomaszewski” w warszawskiej Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/album-henryk-tomaszewski,21319,artykul.html

Publikacja została wydana w setną rocznicę urodzin wybitnego artysty i jest pierwszym tak kompletnym i wyczerpującym opracowaniem twórczości Henryka Tomaszewskiego – wybitnego grafika, projektanta książek, współtwórcy polskiej szkoły plakatu, rysownika, profesora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz jednej z najważniejszych postaci w historii polskiego projektowania graficznego po II wojnie światowej. Charakterystyczny język artystyczny Henryka Tomaszewskiego inspiruje kolejne pokolenia grafików i projektantów.

Album powstał dzięki współpracy Wydawnictwa Bosz i Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki. Teksty autorstwa Iwony Kurz, Katarzyny Matul, Piotra Rypsona i kuratorki wystawy Agnieszki Szewczyk traktują o różnych aspektach sztuki Henryka Tomaszewskiego. W książce znalazł się także katalog wszystkich plakatów tego twórcy, kalendarium życia, wyczerpująca bibliografia obejmująca projektowane przez niego książki i serie wydawnicze, ale przede wszystkim niezwykle interesujący materiał ilustracyjny.

Nie mam cierpliwości na podziwianie piękna samego w sobie — wirtuozerii oka czy ręki. Wolę poronioną propozycję niż opanowaną doskonałość. […] Stąd często na mojej kartce nie ma jakby nic do oglądania, niczego co „ładne”. Są to rzeczy niezdolne do pieszczenia oka. Raczej ulotne, mało trwałe. […] Przestało mnie obchodzić epatowanie formą. Bawi natomiast posługiwanie się językiem, którego jeszcze nie znam. Henryk Tomaszewski*

„Henryk Tomaszewski” – pod redakcją Agnieszki Szewczyk, projekt graficzny Iwo Rutkiewicz, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Wydawnictwo Bosz, Warszawa 2014.

Liczba stron: 368
Liczba zdjęć: 721
Format: 230 x 300 mm
ISBN: 978-83-7576-222-8
EAN: 9788375762228
Oprawa: twarda
Numer wydania: I
Rok wydania: 2014
Cena: 109 zł

Źródło: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

http://www.bosz.com.pl

Dodatkowe informacje:

*Henryk Tomaszewski rozmawia z redakcją, „Projekt” 1974, nr 3, s. 33.

BOSZ to założona w 1994 roku w Olszanicy oficyna wydawnicza specjalizująca się w edycji wielojęzycznych albumów o sztuce, dziedzictwie kulturowym i krajobrazie, których znakiem rozpoznawczym jest wysoka wartość merytoryczna oraz najwyższa jakość edytorska. Dotychczasowy dorobek Wydawnictwa BOSZ to ponad 370 tytułów w łącznym nakładzie przekraczającym milion czterysta tysięcy egzemplarzy, wydanych we współpracy zarówno z wybitnymi twórcami, jak i czołowymi placówkami kulturalnymi z całej Polski. Publikacje poświęcone polskiemu dziedzictwu kulturowemu, twórczości uznanych artystów oraz pięknu rodzimego krajobrazu realizują jedno z głównych zamierzeń Wydawnictwa, jakim jest promocja kultury narodowej. Oryginalność oraz najwyższa jakość albumów sprawia, że wiele spośród tytułów Wydawnictwa BOSZ otrzymało najważniejsze nagrody oraz wyróżnienia w prestiżowych konkursach książkowych, takich jak Najpiękniejsza Książka Roku w konkursie PTWK czy Książka Roku w konkursie o „Pióro Fredry”. W 2011 roku Wydawnictwo BOSZ zostało laureatem 21. edycji Konkursu Godła „Teraz Polska” – uhonorowane za wysoką jakość wydawanych książek.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przewodnik po TikToku od IAB Polska
Dlaczego nie warto lekceważyć potencjału TikToka w działaniach biznesowych? Bo to najszybciej rozwijająca się platforma na świecie, wyprzedzająca konkurencję nie tylko przyrostem nowych użytkowników, ale także dynamiką rozbudowy narzędzi biznesowych dedykowanych twórcom i markom.
 Akt o sztucznej inteligencji (AI Act) - przewodnik IAB Polska
Sztuczna inteligencja szturmem wdarła się do naszej codzienności i pracy. Z jednej strony trudności nastręczać może wielość dostepnych rozwiązań i narzędzi, z drugiej zaś dostosowanie się do nowych unijnych regulacji (AI Act), które niebawem wejdą w życie. 
 SEMbook 2024 – najnowsze trendy w SEO i PPC
Jak osiągać cele marketingowe, gdy warunki dyktuje AI, automatyzacja i personalizacja stają się standardem, a algorytmy wyszukiwarek aktualizują się w zawrotnym tempie? Nowy trendbook Grupy Roboczej SEM IAB Polska prezentuje najbardziej aktualną wiedzę teoretyczną i najciekawsze przykłady jej realizacji w kampaniach PPC i SEO.
Salestube: e-book dla branży e-commerce
Należąca do Group One spółka Salestube zaprezentowała autorski e-book “Odkryj potencjał E-commerce”. Publikacja została stworzona z myślą zarówno o doświadczonych przedstawicielach branży, jak i tych, którzy swoją przygodę z e-commerce dopiero rozpoczynają. Wydanie to kompendium wiedzy w zakresie wdrożeń i rozwoju platform e-commerce, analityki...
Werbe!Punkt zadebiutował na rynku niemieckim
Pierwszy numer Werbe!Punkt trafil już na biurka 5000 aktywnych agencji reklamowych i dystrybutorów w Niemczech. Jesteśmy przekonani, że to wydawnictwo stanie się cennym źródłem wiedzy i inspiracji dla wszystkich zaangażowanych w świat reklamy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764