logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Aldi edukuje i zachęca do niemarnowania żywności

  PR 17.11.2020, przeczytano 961 razy
ilustracjastrzałka

Sieć sklepów ALDI zachęca klientów do niemarnowania żywności i podpowiada, jak w ciekawy sposób wykorzystać pozostałości produktów spożywczych. W ten sposób, w ramach kampanii „W ALDI mamy moc niemarnowania” sieć edukuje klientów w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością. Kampania realizowana jest od 16 listopada, a jej partnerami są organizacje pożytku publicznego, którym ALDI od kilku lat przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aldi-edukuje-i-zacheca-do-niemarnowania-zywnosci,389208,artykul.html

W Polsce rocznie marnuje się ok. 9 mln ton żywności, co oznacza, że statystyczny Polak marnuje każdego roku aż 274 kg żywności. Problem nieracjonalnego gospodarowania produktami spożywczymi jest naprawdę duży. Właśnie dlatego sieć sklepów ALDI rozpoczęła kampanię edukacyjną dla klientów i promuje dobre zwyczaje w gospodarowaniu jedzeniem.

- Jednymz kluczowych filarów działania naszej firmy jest społeczna odpowiedzialność biznesu. W myśl tej idei, od lat podejmujemy działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności, przekazując produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia organizacjom pożytku publicznego a także obniżając ich ceny. Teraz te działania uzupełniamy o działania edukacyjne skierowane do klientów. Promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi, zwiększamy wiedzę i świadomość naszych klientów, a tym samym przyczyniamy się do ograniczenia liczby marnowanej żywności. Wierzymy, że każde nawet pojedyncze działanie w tym zakresie ma sens – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

ALDI w swojej kampanii podkreśla, że produkty, z krótkim terminem przydatności do spożycia, z powodzeniem mogą być wykorzystywane w kuchni. Sieć prezentuje pomysły na to jak przechować produkty, by dłużej cieszyć się ich świeżością i uniknąć ich wyrzucania. ALDI podpowiada też jak wykorzystać resztki produktów np. obierki ziemniaków, czerstwy chleb czy ogryzki z jabłka. W tym celu sieć nawiązała współpracę z influencerką Anną Lesz, autorką książki "Bez marnowania. Kuchnia Zero Waste" oraz bloga www.zjem-cie.pl.  

W ramach kampanii ALDI przewidziało również konkurs, w którym zachęca klientów do podzielenia się przepisami na dania z resztek. Sieć uruchomiła też specjalną stronę dedykowaną akcji www.aldi.pl/niemarnuje, na której znajdą się szczegółowe przepisy i porady na temat racjonalnego gospodarowania żywnością.

Kampania „W ALDI mamy moc niemarnowania” jest realizowana m.in. wraz z Caritas Polska, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta oraz Fundacją Mamy i Taty –organizacjami, którym ALDI regularnie przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

ALDI od wielu lat prowadzi też działania profilaktyczne, zapobiegające marnowaniu żywności poprzez przecenianie o 30% w stosunku do ceny regularnej artykułów przed upływem terminu ważności. Sieć stara się  również nieustannie optymalizować procesy zaopatrzenia sklepów, by dostosować ilość dostarczanego do sklepów towaru do zapotrzebowania klientów, a tym samym zapobiegać sytuacjom zmuszającym nas do utylizowania żywności.

Źródło: ALDI Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764