logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Aldi podsumowuje wyniki Wielkiego Testu

  PR 27.10.2020, przeczytano 358 razy
ilustracja

Jesienią ubiegłego roku sieć dyskontów ALDI rozpoczęła ogólnopolską kampanię marketingową pod hasłem RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, będącym jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii stały się wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych, a kluczowym jej etapem był Wielki Test Produktów. Gospodarzem testu była aktorka Sonia Bohosiewicz, zaś testerów wyłoniono z grona obecnych i potencjalnych klientów sieci. Badanie efektywności komunikacji sklepów oraz weryfikacja zmian w ich percepcji po zakończeniu Wielkiego Testu pokazały wzrost świadomości i silniejsze przywiązanie klientów do marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aldi-podsumowuje-wyniki-wielkiego-testu,388965,artykul.html

W ciągu minionego roku, w 6 etapach Wielkiego Testu, przetestowano 33 produkty  marek własnych. Chętni do testowania mogli zgłaszać się za pośrednictwem strony intrenetowej, gdzie aktualnie prezentowane są ich opinie. Średnia ocena wszystkich produktów wynosi ponad 4,5 gwiazdki (4,5873) w pięciogwiazdkowej skali. Wśród testowanych produktów znalazły się dwa rodzaje paczek -  były to tzw. produkty suche, między innymi Kakao Schovit, Wafle holenderskie, Makaron 5-jajeczny premium wstążki, Kawa ziarnista Moreno CaffèCrema, Sok PureFruit, Śliwki Suszone TraderJoe’s, Oliwa z oliwek GUT BIO. Drugi rodzaj stanowiły paczki z tzw. łańcuchem zimna, a w nich znalazły się jogurt z owocami i musli z łyżeczką, serek twarogowy kremowy w wiaderku, Smoothie PureFruit, salami międzynarodowe Tremondi, ciasto na pizzę z sosem pomidorowym Mama Mancini czy żółty ser w plastrach Maasdamer marki Hofburger.

Klienci często zwracali uwagę na idealną konsystencję produktów, ich wysoką jakość, unikatowość smaku i doznania przyjemności podczas konsumpcji. Oryginalne i wiarygodne opinie konsumentów często wykorzystywane były w szerokiej komunikacji, zaś oni sami stawali się naturalnymi ambasadorami ALDI. Oto jak na przykładzie tych opinii prezentowano produkty:

  • HOFBURGER Ser Maasdamer: Zdobył cześć i chwałę! Jeszcze nigdy w historii zwykła kromka czy pajda chleba nie zawdzięczała nikomu tak wiele, jak tym oto plastrom świeżego, podziurawionego sera. Niniejszym serowi temu ja salutuję tu: YES, SER!
  • SCHOLETTA Czekoladki Mints: Wszyscy poczuli do nich miętę! A czemu tu się dziwić! Niebanalne połączenie smaków kakaowca i szalenie odświeżającej mięty. Przyjemnie gilga podniebienie, najpierw gili-gili, potem mniam, mniam, mniam!
  • KLOSTERGARTEN, Korniszony Premium: Okazały się rewelacją w sezonie ogórkowym!
  • Dbają o formę, bo do słoika trafią tylko najlepsi. Są małe, ale charakterne! Słodkie jak miód, ostre jak chilli, hartują się w… octowej kąpieli. No, do schrupania!

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu kampanii, a najlepszym potwierdzeniem jej skuteczności są wyniki badań przeprowadzonych na zakończenie Wielkiego Testu. Nasza komunikacja okazała się atrakcyjna dla klientów, wzrosła bowiem świadomość marki. Obserwujemy także wyraźną poprawę percepcji asortymentu ALDI - częściej niż co trzeci klient uważa, że nasza oferta jest bardzo szeroka. Przez ostatni rok zyskaliśmy więcej regularnych konsumentów, którzy wyrażają także dużą skłonność do polecania marki – mówi Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji ALDI. – Przede wszystkim pogłębiliśmy znajomość klientów, poznaliśmy ich upodobania i opinie o produktach, a to pozwala nam połączyć marketingową wiedzę ze świadomie budowaną ofertą asortymentową. Dbałość o satysfakcję naszych konsumentów zawsze była w centrum działań ALDI, dlatego nieustannie pracujemy nad jej zwiększaniem – dodaje.

Badania przeprowadzone przez IQS w roku 2020, pokazały także, że na tle innych dyskontów ALDI wyróżnia się wysokim komfortem robienia zakupów i jakością obsługi. Wizerunek sieci jest mocniejszy niż w 2018 roku. Wzrosły zakupy świeżych owoców i warzyw, ulubionymi kategoriami spożywczymi klientów ALDI często są słodycze, pieczywo, chemia gospodarcza oraz środki czystości. Poprawiła się ogólna ocena sklepu ALDI, niemal połowa klientów ocenia go bardzo pozytywnie, zaś kolejne 45% badanych ocenia go raczej pozytywnie. Aktualnie sieć prowadzi wielki finał kampanii, w którym wybrane produkty z Wielkiego Testu można kupić w cenach do -33%, a promocje na poszczególne produkty będą prowadzone przez równy miesiąc.

Dotychczasowa kampania marketingowa ALDI rozpoczęła się we wrześniu 2019 roku od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, jej kolejnym etapem była komunikacja produktowa oparta o wyniki Wielkiego Testu ALDI, prowadzona w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmowały billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Za opracowanie, codzienną obsługę i kompleksowe wdrożenie strategii oraz kreacji odpowiada Agencja Scholz&Friends Warszawa, zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media, Carat Poland, (radio, prasa, outdoor) i agencja Booost oraz iProspect (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu ALDI w Social Mediach powierzono agencji The Digitals, należącej do Grupy S/F.

Źródło: ALDI Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bank Pekao S.A. startuje z serią biznesowych podcastów pod tytułem „Pekaonomia”. Do świata finansów i bankowości zaprasza Paweł Jurek, rzecznik prasowy banku.
Logo Mbanku: to samo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata
Niektóre elementy kolorowego logotypu mBanku właśnie się zmieniły – w sposób niezauważalny dla większości odbiorców. Profesjonaliści zwrócą jednak uwagę na nową czcionkę, nieznacznie zmienione proporcje kolorowych pasków oraz zaktualizowaną paletę barw. Zmiany jeszcze lepiej dopasują znak banku do cyfrowych ekranów. Elementy...
W weekend rozpocznie się montaż neonu, który po renowacji sfinansowanej przez PZU, ponownie zabłyśnie na dachu kamienicy na Placu Kościuszki we Wrocławiu. Reklama „Ubezpiecz mieszkanie w PZU” to jeden z najbardziej znanych wrocławskich neonów, który od lat tworzy historyczny krajobraz tego miasta.
Klip promujący polską literaturę na świecie - New Books from Poland 2020
Instytut Książki zaprezentował film promocyjny „New Books from Poland 2020” będący światową wizytówką tegorocznego wyboru najciekawszych i najbardziej inspirujących książek polskich autorów przedstawionego w angielskojęzycznym katalogu o tym samym tytule.Instytut Książki zaprezentował film promocyjny „New Books from Poland 2020” będący...
Sens pracy w kampanii PZU
Bohaterami kampanii, tak jak w ubiegłym roku, są pracownicy największego polskiego ubezpieczyciela, którzy przez pryzmat swoich doświadczeń zastanawiają się, czym jest dla nich sens w pracy. Kampania opiera się na wypowiedziach pracowników z różnych obszarów biznesowych. Wspólne dla wszystkich jest to, że praca w PZU daje każdemu z nich poczucie sensu i satysfakcji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764