logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Aldi podsumowuje wyniki Wielkiego Testu

  PR 27.10.2020, przeczytano 1173 razy
ilustracja

Jesienią ubiegłego roku sieć dyskontów ALDI rozpoczęła ogólnopolską kampanię marketingową pod hasłem RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, będącym jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii stały się wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych, a kluczowym jej etapem był Wielki Test Produktów. Gospodarzem testu była aktorka Sonia Bohosiewicz, zaś testerów wyłoniono z grona obecnych i potencjalnych klientów sieci. Badanie efektywności komunikacji sklepów oraz weryfikacja zmian w ich percepcji po zakończeniu Wielkiego Testu pokazały wzrost świadomości i silniejsze przywiązanie klientów do marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aldi-podsumowuje-wyniki-wielkiego-testu,388965,artykul.html

W ciągu minionego roku, w 6 etapach Wielkiego Testu, przetestowano 33 produkty  marek własnych. Chętni do testowania mogli zgłaszać się za pośrednictwem strony intrenetowej, gdzie aktualnie prezentowane są ich opinie. Średnia ocena wszystkich produktów wynosi ponad 4,5 gwiazdki (4,5873) w pięciogwiazdkowej skali. Wśród testowanych produktów znalazły się dwa rodzaje paczek -  były to tzw. produkty suche, między innymi Kakao Schovit, Wafle holenderskie, Makaron 5-jajeczny premium wstążki, Kawa ziarnista Moreno CaffèCrema, Sok PureFruit, Śliwki Suszone TraderJoe’s, Oliwa z oliwek GUT BIO. Drugi rodzaj stanowiły paczki z tzw. łańcuchem zimna, a w nich znalazły się jogurt z owocami i musli z łyżeczką, serek twarogowy kremowy w wiaderku, Smoothie PureFruit, salami międzynarodowe Tremondi, ciasto na pizzę z sosem pomidorowym Mama Mancini czy żółty ser w plastrach Maasdamer marki Hofburger.

Klienci często zwracali uwagę na idealną konsystencję produktów, ich wysoką jakość, unikatowość smaku i doznania przyjemności podczas konsumpcji. Oryginalne i wiarygodne opinie konsumentów często wykorzystywane były w szerokiej komunikacji, zaś oni sami stawali się naturalnymi ambasadorami ALDI. Oto jak na przykładzie tych opinii prezentowano produkty:

  • HOFBURGER Ser Maasdamer: Zdobył cześć i chwałę! Jeszcze nigdy w historii zwykła kromka czy pajda chleba nie zawdzięczała nikomu tak wiele, jak tym oto plastrom świeżego, podziurawionego sera. Niniejszym serowi temu ja salutuję tu: YES, SER!
  • SCHOLETTA Czekoladki Mints: Wszyscy poczuli do nich miętę! A czemu tu się dziwić! Niebanalne połączenie smaków kakaowca i szalenie odświeżającej mięty. Przyjemnie gilga podniebienie, najpierw gili-gili, potem mniam, mniam, mniam!
  • KLOSTERGARTEN, Korniszony Premium: Okazały się rewelacją w sezonie ogórkowym!
  • Dbają o formę, bo do słoika trafią tylko najlepsi. Są małe, ale charakterne! Słodkie jak miód, ostre jak chilli, hartują się w… octowej kąpieli. No, do schrupania!

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu kampanii, a najlepszym potwierdzeniem jej skuteczności są wyniki badań przeprowadzonych na zakończenie Wielkiego Testu. Nasza komunikacja okazała się atrakcyjna dla klientów, wzrosła bowiem świadomość marki. Obserwujemy także wyraźną poprawę percepcji asortymentu ALDI - częściej niż co trzeci klient uważa, że nasza oferta jest bardzo szeroka. Przez ostatni rok zyskaliśmy więcej regularnych konsumentów, którzy wyrażają także dużą skłonność do polecania marki – mówi Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji ALDI. – Przede wszystkim pogłębiliśmy znajomość klientów, poznaliśmy ich upodobania i opinie o produktach, a to pozwala nam połączyć marketingową wiedzę ze świadomie budowaną ofertą asortymentową. Dbałość o satysfakcję naszych konsumentów zawsze była w centrum działań ALDI, dlatego nieustannie pracujemy nad jej zwiększaniem – dodaje.

Badania przeprowadzone przez IQS w roku 2020, pokazały także, że na tle innych dyskontów ALDI wyróżnia się wysokim komfortem robienia zakupów i jakością obsługi. Wizerunek sieci jest mocniejszy niż w 2018 roku. Wzrosły zakupy świeżych owoców i warzyw, ulubionymi kategoriami spożywczymi klientów ALDI często są słodycze, pieczywo, chemia gospodarcza oraz środki czystości. Poprawiła się ogólna ocena sklepu ALDI, niemal połowa klientów ocenia go bardzo pozytywnie, zaś kolejne 45% badanych ocenia go raczej pozytywnie. Aktualnie sieć prowadzi wielki finał kampanii, w którym wybrane produkty z Wielkiego Testu można kupić w cenach do -33%, a promocje na poszczególne produkty będą prowadzone przez równy miesiąc.

Dotychczasowa kampania marketingowa ALDI rozpoczęła się we wrześniu 2019 roku od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, jej kolejnym etapem była komunikacja produktowa oparta o wyniki Wielkiego Testu ALDI, prowadzona w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmowały billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Za opracowanie, codzienną obsługę i kompleksowe wdrożenie strategii oraz kreacji odpowiada Agencja Scholz&Friends Warszawa, zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media, Carat Poland, (radio, prasa, outdoor) i agencja Booost oraz iProspect (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu ALDI w Social Mediach powierzono agencji The Digitals, należącej do Grupy S/F.

Źródło: ALDI Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764