logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Aldi przełamuje stereotypy komunikacji marki pracodawcy i startuje z kampanią: Moc, która się liczy.

  PR 12.09.2022, przeczytano 699 razy
ilustracja

ALDI nie przestaje zaskakiwać. Sieć buduje wizerunek pracodawcy coraz odważniejszymi działaniami. Tym razem jeszcze silniej postawiła na kampanię z udziałem własnych pracowników – Marcina, Patryka, Andrianny i Moniki, którzy wcielają się w superbohaterów. I choć jest to wyraźne nawiązanie do popkultury, ALDI konsekwentnie podkreśla, że to nie supermoce powodują, iż potencjalny kandydat sprawdzi się w pracy. Moce, które liczą się dla #teamALDI to moc zespołu i współpracy, możliwa do osiągnięcia dzięki takim cechom, jak życzliwość, zaangażowanie, nastawienie na współpracę i jakość. Kampania, której hasłem przewodnim jest  #MocALDI, jest dwuetapowa i w formie teaserowej wystartowała 31 sierpnia. Drugi etap rusza 12 wrześniai potrwa do 31 października. Jest to kolejna odsłona działań realizowanych pod parasolowym hasłem Napędzają nas ludzie, po prostu, które towarzyszy ALDI od 2021 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aldi-przelamuje-stereotypy-komunikacji-marki-pracodawcy-i-startuje-z-kampania%3A-moc%2C-ktora-sie-liczy.,397187,artykul.html

Dyskonter oparł swoją komunikację na autentycznych przekazach, które miały pokazać prawdziwe realia pracy w branży retail. Moc, która się liczy! Moc Zespołu – tak sieć opowiada o atmosferze, jaka panuje w pewnym miejscu pracy, które czeka na kandydatów w ALDI. W najnowszej kampanii pojawiają się Kapitan ALDI, As Przestworzy, Poszukiwaczka przygód i Pani Detektyw, w których wcielą się pracownicy ALDI- Patryk, Marcin, Andrianna i Monika. Filarem komunikacji jest spot wizerunkowy „Moc ALDI” z ich udziałem. Kandydaci będą mogli sprawdzić, do drużyny którego z bohaterów pasują, poprzez wzięcie udziału w dedykowanej „psychozabawie”.

- Już wiosenną kampanią przekonaliśmy rynek, że w ALDI na pracowników czeka pewne i stabilne miejsce pracy. Potwierdziły to realizowane przez nas badania. Wiemy, że przyjazna atmosfera (wyrażana relacjami ze współpracownikami i przełożonymi) jest jednym z trzech najważniejszych aspektów, które decydują o rozważaniu podjęcia pracy w danej firmie. Dlatego oddajemy głos naszym pracownikom, by sami opowiedzieli o atmosferze i warunkach pracy. To ich opinia ma największe znaczenie – mówi Łukasz Góralczyk, Kierownik Działu Rekrutacji i Employer Brandingu ALDI w Polsce.  – Chcemy przełamywać stereotypy i przyciągać uwagę kandydatów poprzez niestandardową formę i narzędzia komunikacyjne. Chcemy pokazać realia pracy w branży retail. Odważnie i otwarcie mówimy, że ta praca nie jest dla każdego, że nie każdy dostosuje się do dynamiki, która jest wpisana w naszą codzienność. Podkreślamy jednocześnie, że #teamALDI tworzą ludzie życzliwi, którzy sprawią, że nowo zatrudniony pracownik będzie czuł, że to właściwe miejsce dla niego – dodaje.

Na potrzeby kampanii sieć utworzyła landingpage www.mocaldi.pl z angażującą psychozabawą. ALDI zaplanowało szereg działań w social mediach, wykorzystując przy tym specjalny filtr na Instagramie łamiący stereotypową konwencję komunikacji z kandydatem do pracy. Mocnym punktem kampanii są nośniki outdoorowe, w tym podświetlony billboard w ścisłym centrum Warszawy, prezentujący wizerunki pracowników ALDI. Komunikacja będzie wsparta kampanią banerową na najpopularniejszych jobboardach – pracuj.pl i OLX.  Za opracowanie kreacji odpowiada agencja GROW oraz dom produkcyjny IKONA.

Dotychczas w ramach działań rekrutacyjnych ALDI uruchomiło stronę na której znajduje się blog z najświeższymi informacjami na temat pracy w ALDI, newsy, np. o certyfikacji Best Quality Employer 2022. Na początku marca sieć stworzyła facebookowy i instagramowy profil Facebook ALDI praca, które mają wspierać cele rekrutacyjne sieci.

Źródło: ALDI Polska

www.aldi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Glapiński i Kotowicz Partnerami Zarządzającymi w platformie Foap.com
Do zarządu globalnej platformy Foap.com zrzeszającej ponad 4,5 miliona tw ó rc ó w w USA, Europie i Azji dołączają Micha ł Glapiński (jako Chief Strategy & Growth Officer/Managing Partner) oraz Edyta Kotowicz (jako Executive Creative Director/Managing Partner). Glapi ński i Kotowicz będą współtworzyli zarząd z obecnym...
Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764