logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Aldi z nominacją w konkursie „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”

  PR 05.05.2021, przeczytano 445 razy
ilustracjastrzałka

Modernizacja zabytkowych budynków dawnej ujeżdżalni koni w Toruniu, którego inwestorem była sieć ALDI została nominowana w tegorocznej edycji ogólnopolskiego konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w”, który odbywa się pod patronatem min. Ministerstwa Infrastruktury. Celem konkursu jest promocja dokonań w zakresie modernizacji, adaptacji i renowacji obiektów dziedzictwa narodowego. Projekt zrealizowany przez ALDI w 2020 roku, został nominowany w kategorii „obiekt zabytkowy”. Zmodernizowane budynki posiadają bogatą historię. W ich wnętrzu znajdowały się niegdyś ujeżdżalnia, laboratorium chemiczne, hurtownia farb oraz wikliniarnia i magazyn papieru, a obecnie sklep ALDI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aldi-z-nominacja-w-konkursie-_modernizacja-roku-and-budowa-xxi-w._,391328,artykul.html

Ideą konkursu jest promocja najlepszych i wyróżniających się przedsięwzięć budowlanych, których głównym celem jest ratowanie obiektów dziedzictwa narodowego. Konkurs składa się z dwóch etapów, a jury konkursu ocenia, min. nowoczesność technologii, wysoką jakość wykonawstwa, aspekty ekologiczne, funkcjonalność oraz poziom zachowania architektury i elementów zabytkowych. Dodatkowo każdy może zagłosować na zgłoszone modernizacje na stronie konkursowej: Modernizacja Roku.

- To dla nas wielka radość być wśród nominowanych do konkursu"Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”. To też wielkie wyróżnienie oraz docenienie naszych wysiłków i zaangażowania włożonego w modernizację. Cieszymy się, że dzięki ALDI udało się ocalić ten historyczny obiekt i tchnąć w niego nowe życie. Budowa sklepu ALDI w zabytkowych budynkach ujeżdżalni pozwoliła nam poznać bliżej historię miasta oraz nawiązać relacje z miejscowymi instytucjami i mieszkańcami. Poszanowanie tradycji jest dla nas bardzo ważne, dlatego starannie dbamy o to, by nasze sklepy wpisywały się w architektoniczną strukturę miasta - mówi Artur Prachniak, Kierownik Działu Ekspansji ALDI Polska.

O modernizacji i historiidawnej ujeżdżalni

Budynki, w których powstał sklep ALDI, posiadają wiele odsłon historycznych, zawsze jednak nawiązujących do tradycji kupieckich. Historia ujeżdżalni sięga 1902 roku, kiedy to Gustaw Goetz zakupił działkę i zlecił w 1910 roku budowę willi i ujeżdżalni toruńskiemu budowniczemu Ewaldowi Hoffmanowi. Rok później maneż reklamowana była jako miejsce, gdzie nie tylko można było kupić konie, ale również wypożyczyć, np. na manewry wojskowe lub oddać w komis do ujeżdżenia i na odżywianie. W 1913 roku ujeżdżalnia została przekształcona przez nowych właścicieli Ewalda Hoffmana i Otto Pfeiffera w laboratorium chemiczne „Seruminstitut Pfeiffer”. W okresie międzywojennym budynki wynajmował Teodor Rzymkowski, który przekształcił je w hurtownię farb i lakierów. Z dokumentów archiwalnych wynika, że w 1929 roku działała tam również Fabryka wyrobów z wikliny „Las”, a przez jakiś czas mieścił się tu również magazyn papieru Toruńskich Zakładów Graficznych. W latach 90. XX w. budynek opustoszał, a obecnie został odrestaurowany i mieści się w nich sklep sieci ALDI.

ilustracjastrzałka

Źródło: ALDI Polska

www.aldi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tofu Studio z nagrodami na Creative Week w Nowym Jorku
Gdańskie TOFU Studio otrzymało w ubiegłym tygodniu aż cztery nagrody w konkursach THE ONE SHOW oraz 100th ADC AWARDS, podczas odbywającego się w Nowym Jorku CREATIVE WEEK 2021, globalnego święta kreatywności. Polacy otrzymali srebro, brąz oraz dwa wyróżnienia.
Kampania „Safe Waze 2 Shop” zrealizowana przez McCANN Poland dla Mastercard zdobyła nagrodę Brązowego Ołówka w kategorii „Creative Use of Data – Innovation in Lockdown” oraz wyróżnienie (Merit) w kategorii „Social Media  – Innovation in Lockdown” w jednym z najważniejszych konkursów branży reklamowej - The One...
W zeszłym roku Bank Pekao promował wśród rodziców swoje najnowsze rozwiązanie w postaci nowoczesnego pakietu narzędzi finansowych dla dzieci do 13 r.ż. Jurorzy tegorocznej edycji konkursu Golden Arrow nominowali kampanię PeoPay KIDS do finału w nowej kategorii Wyzwania marketera – Product launch, doceniając działania banku za innowacyjność i efektywność.
Wakacyjny konkurs Chochlika
Zbliżają się wakacje, a więc dobra pora aby w cieniu, na kocyku, pogłębić wiedzę poligraficzną podaną w swobodnej i relaksacyjnej formie, jaką jest “Praktyczny Poradnik Poligraficzny – Procesy”, który w lipcu tego roku ukazał się nakładem wydawnictwa Helion.
Digital Kingdom - Agencją, WOŚP - Marką, Dariusz Maciołek - CMO Roku 2021 według "MMP" Nagrody redakcja "Media Marketing Polska" wręczyła agencjom, domom mediowym i marketerom 27 maja podczas gali online. Przyznawane są na podstawie największego w Polsce badania satysfakcji klientów rynku agencyjnego przeprowadzanego wespół z instytutem Kantar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764