logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ale nuda: jak patrzą na pandemię najmłodsi i jak wykorzystać to w komunikacji?

   17.06.2020, przeczytano 1053 razy
ilustracjastrzałka

Aktualna sytuacja jest poważnym problemem i taki ton dominuje w jej komunikacji. Główne wątki dotyczą kwestii zdrowia, czy problemów gospodarczych. Na dalszy plan schodzą odczucia i interpretacja tej sytuacji przez dzieci. Jeśli już pojawia się ten temat, to często w „rodzico-centrycznym” ujęciu, np. jak ułożyć sobie dzień kiedy szkoły są pozamykane, żeby zmieścić w nim obowiązki rodzicielskie z nauką na czele.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ale-nuda%3A-jak-patrza-na-pandemie-najmlodsi-i-jak-wykorzystac-to-w-komunikacji,387436,artykul.html

Według badania zrealizowanego z inicjatywy portalu Beano.com, dzieci były i są bardzo świadome problemu, z którym borykamy się przez ostatnie miesiące. Wiedzą, ze najpierw dotyczył Chin, a potem przeniósł się na Włochy, Hiszpanię, USA i inne kraje.

Jednak co ciekawe, tylko jedno na 20 dzieci deklaruje, że „martwienie się” jest jego głównym odczuciem wobec pandemii. Absolutnie dominująca postawa to poczucie… że jest nudno.

Dlatego jeśli jesteśmy marką, w której orbicie zainteresowania jest dziecięco-rodzinny target, aspekt nudy jest fundamentem od którego powinniśmy zacząć. Wyzwaniem jest zrobienie tego w oryginalny sposób na
poziomie contentu.

ilustracjastrzałka

Od początku pandemii obserwujemy dużo interesujących akcji marketingowych i społecznych, które poruszają ten temat, które można zaklasyfikować do różnych potrzeb wynikających z nudy:

  • Lotto stworzyło specjalny serwis: Miliony sposobów na nudę.
     
  • Bricks4Kidz nie mogąc realizować warsztatów LEGO z udziałem dzieci, tworzy codziennie jeden challenge dla dzieci, a najbardziej aktywnych nagradza.
     
  • IKEA inspiruje do zabawy swoimi produktami (czyli jak z krzeseł i koca zrobić domek).
     
  • Mercedes-Benz stworzył kolekcję specjalnych kolorowanek opartych na kultowych modelach, w ślad za nim poszły inne marki.
     
  • AXA przygotowała specjalny portal: Drużyna kapitana Maxa.
     
  • Warto zwrócić też uwagę na potrzebę zdalnej edukacji (gdzie ciekawym przykładem jest program PixBlocks).

Dzieci mają świadomość, że ostatnie tygodnie odbiegają od „normy”. Odcięcie od rutyny generuje nudę. Zajęcie dziecięcej uwagi to prawdziwa studnia bez dna i sposób na szukanie kreatywnych rozwiązań, szczególnie przy wykorzystaniu technologii, z którą dzieci są doskonale oswojone. A przy okazji, może to pomóc rodzicom, co z pewnością docenią.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764