logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Algorytm Bluerank zmierzy oddziaływania offline na zachowanie online

  PR 04.07.2019, przeczytano 542 razy

Jak zmierzyć wpływ działań reklamowych w internecie na zakupy klientów w lokalnych sklepach? Jak sprawdzić, czy kampania telewizyjna ma przełożenie na ruch na stronie? Która reklama i który kanał komunikacji offline jest najbardziej skuteczny? Nowy algorytm od Bluerank precyzyjnie na te pytania odpowiada.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/algorytm-bluerank-zmierzy-oddzialywania-offline-na-zachowanie-online,383116,artykul.html

Marketingowcy z całego świata próbowali już wielu rozwiązań mających na celu zmierzenie oddziaływania offline na zachowanie online. W większości opierały się one na powiązaniu aktywności użytkownika online – na przykład, gdy podczas pracy wchodzi na stronę, używając komputera  – z tym, co dzieje się poza internetem lub w mobile’u. Mieliśmy już etap beaconów, aktualne testowane są rozwiązania, wykorzystujące darmowe wifi lub aplikacje na urządzenia przenośne. Google bada też wykorzystanie danych o lokalizacji urządzeń (już niedługo takie raporty mają pojawić się w polskiej wersji Google Analytics). Jednak z uwagi na brak stuprocentowej pewności w rozpoznawaniu użytkowników, rozwiązania te często nie są wystarczająco skuteczne.

Zespół Marketing Analytics w Bluerank postanowił przeanalizować ten problem z innej strony, odpowiadając na pytanie w jaki sposób aktywności zasięgowe – nieprzynoszące użytkowników bezpośrednio na stronę internetową – wpływają na ruch i sprzedaż w sklepie.

Nowy algorytm, nazwany atrybucją zasięgu, korzystając z teorii szeregów czasowych, oblicza ruch bazowy oraz ocenia odchylenia od tego ruchu w czasie po emisji reklam. Jak to wygląda krok po kroku?

  1. Wyznacza się liczbę sesji zgodną z dziennym trendem. Innymi słowy – ile sesji uzyskano bez badanych reklam zasięgowych.
  2. Sprawdza się kiedy nastąpiły emisje reklam (im dokładniejsze dane, tym lepiej).
  3. Nadwyżki w liczbie sesji, w określonym czasie od emisji, przypisuje się do reklamy.
  4. Jeśli w danym okresie wystąpiło kilka reklam, to wpływ na liczbę sesji dzieli się sprawiedliwie, korzystając z dobrodziejstw regresji i innych matematycznych cudów.

W rezultacie określa się, ile dodatkowych sesji lub jaka dodatkowa sprzedaż nastąpiła w określonym czasie po emisji reklamy.

Mimo swojej prostoty, algorytm ten jest niezwykle skuteczny i funkcjonalny. Można go użyć na przykład w czasie badania skuteczności reklam telewizyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie obliczyć wpływ konkretnej emisji reklamy z określonego kanału na wzrost zainteresowania sklepem.

Możemy też porównywać poszczególne kanały między sobą oraz oszacować bezpośrednie korzyści z emisji – np. określić koszt każdej dodatkowej sesji tuż po wyświetleniu reklamy lub badać jej wpływ na dzienne, tygodniowe i miesięczne anomalie aktywności na stronie.

Oprócz reklam telewizyjnych, algorytm dobrze sprawdza się w badaniu wpływu reklam radiowych oraz w ocenie skuteczności krótkich i intensywnych kampanii display, w których liczy się promocja wizerunku marki, a niekoniecznie nakłanianie użytkowników do kliknięcia w banner.

Atrybucja zasięgu wkrótce jako jeden z raportów znajdzie się w Blueattribution – autorskim narzędziu oferowanym przez Bluerank, które jest narzędziem zasilanym danymi z określonego konta Google Analytics oraz informacją o kosztach kampanii. Wykorzystuje zaawansowane metody statystyczne i eksploracji danych. Interesujące dane generowane są w formie przyjaznych, interaktywnych raportów online.

Źródło: Bluerank

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764