logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

All that jazz!: Najpiękniejsze plakaty i okładki jazzowe w Muzeum Plakatu

   29.04.2012, przeczytano 2472 razy
strzałkistrzałka
Błękitny Jazz. Państwowy Zespół Jazzowy Eryk Lipiński

W dniach od 30 kwietnia do 6 maja 2012 Muzeum Plakatu w Wilanowie zaprasza na wystawę „Najpiękniejsze plakaty i okładki jazzowe - All that jazz!”, na którą złoży się wybór 77 plakatów o tematyce jazzowej. Prace zaprojektowane przez wybitnych twórców polskiego i światowego plakatu w okresie minionych 60 lat będzie można podziwiać w „Galerii Nowej” Muzeum.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/all-that-jazz%21%3A-najpiekniejsze-plakaty-i-okladki-jazzowe-w-muzeum-plakatu,15422,artykul.html

Ekspozycja została zorganizowana przez Muzeum Plakatu, Polskie Stowarzyszenie Jazzowe oraz Fundację Jazz Jamboree. Wystawa odbędzie się z okazji uchwalonego w ubiegłym roku przez UNESCO, Światowego Dnia Jazzu. „Wyróżnienie tego gatunku muzyki związane jest nie tylko z jej walorami artystycznymi, ale także z rolą, którą pełni w społeczeństwie jako element międzykulturowego dialogu” – mówi Jacek Szelegejd, kurator wystawy.

Wśród prezentowanych plakatów znajdą się zarówno reklamy konkretnych wydarzeń z historii tego gatunku muzyki, jak i plastyczne „improwizacje” wokół jazzowych tematów. Osobną kategorię stanowi seria autorstwa Waldemara Świerzego zatytułowana „Jazz Greats”, poświęcona najwybitniejszym muzykom jazzowym. „Z bardzo bogatego materiału wyjściowego, musieliśmy dokonać radykalnego wyboru eksponatów” – wyjaśna Jacek Szelegejd. „Naszym zdaniem wyselekcjonowane prace ujawniają nie tylko najwyższe wartości artystyczne powstałe na styku muzyki i sztuki, ale także ukazują ważne wydarzenia związane z historią jazzu na świecie i w naszym kraju” – dodaje.

Kurator wystawy zauważa, że projektowanie graficzne rządzi się już od dawna podobnymi zasadami jakie obowiązują w muzyce jazzowej. „W obu środowiskach towarzystwo jest międzynarodowe, a o szacunku w tym gronie nie decyduje przynależność rasowa, miejsce urodzenia, czy pozycja towarzyska, lecz talent i twórczy geniusz” – przekonuje. „W tym świecie nikogo nie dziwi, że autorem plakatu reklamującego muzykę norweskiego muzyka Jana Garbarka, jest turecki grafik Bulent Erkmen, a koncert francuskiego akordeonisty jazzowego, Richarda Galliano, anonsował plakat zaprojektowany przez Polkę, Justynę Czerniakową. Tego typu zbitki są absolutną normą podobną do tych, jakie obowiązują przy zakładaniu kapel jazzowych” – kończy Jacek Szelegejd.

Wystawę zainauguruje wernisaż, który odbędzie się 30 kwietnia o godzinie 15:00. W programie występ angielskiego trębacza i wokalisty Marka Shepherda.

Źródło: Muzeum Plakatu w Wilanowie

www.postermuseum.pl

Galeria: All that jazz! Plakaty i okładki jazzowe

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764