logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Allegro: Koszty dostawy - jedno z głównych kryteriów zakupu

  PR 13.08.2024, przeczytano 336 razy
ilustracja

Popularność zakupów z drugiej ręki stale rośnie - w 2023 roku skorzystało z nich aż 75% z nas.3 Robisz zakupy online, znajdujesz swój wymarzony produkt, chcesz sfinalizować transakcję, ale w ostatniej chwili przypominasz sobie, że należy doliczyć jeszcze koszty dostawy. Brzmi znajomo? Wyniki badania “Rynek przedmiotów używanych w Polsce”, zrealizowanego przez PMR dla Allegro Lokalnie, jasno pokazują, że koszty dostawy są jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe w internecie. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/allegro%3A-koszty-dostawy---jedno-z-glownych-kryteriow-zakupu,405316,artykul.html

  • Koszty dostawy to jeden z głównych czynników decydujących o zakupie danej rzeczy przez internet.1
  •  Aż 74% użytkowników Allegro Lokalnie wybiera automaty paczkowe.2
  • Od czerwca 2024 r. prywatni sprzedawcy na Allegro Lokalnie mogą wygodnie nadawać paczkę bez etykiety do ponad 40 tys. automatów paczkowych w całej Polsce.

Cenimy sobie wygodę i coraz rzadziej wybieramy niegdyś popularny odbiór osobisty. Obecnie odsetek transakcji realizowanych w taki sposób to zaledwie 3,30%4 i dotyczy głównie produktów kolekcjonerskich w kategorii Kolekcje i sztuka (głównie Numizmatyka i Filatelistyka) oraz przedmiotów z Elektroniki (dotyczy to wartościowych przedmiotów, takich jak laptopy, smartfony, aparaty fotograficzne, konsole do gry, sprzęt audio) - w obu przypadkach kupujący chcą upewnić się co do ich stanu. Jeśli chodzi o elektronikę, książki i komiksy oraz artykuły domowe czy z kategorii moda zdecydowanie częściej decydujemy się na dostawę.

Nieustannie rośnie popularność automatów paczkowych, które umożliwiają wygodny odbiór przesyłek w dogodnym czasie i miejscu – korzysta z nich aż 74% użytkowników Allegro Lokalnie. W 2018 roku Allegro wprowadziło Allegro Smart!, czyli usługę nielimitowanych przesyłek i zwrotów. Od kwietnia 2022 roku program ten objął również transakcje na Allegro Lokalnie, oferując darmowe dostawy do automatów paczkowych. Obecnie co 4 paczka na Allegro Lokalnie jest dostarczana w ramach Allegro Smart!. Warto podkreślić, że dzięki tej usłudze kupujący na Allegro zaoszczędzili na kosztach przesyłek już 8,6 miliarda złotych.5 Uruchomienie Allegro Smart! na Allegro Lokalnie sprawiło, że zakupy z drugiej ręki stały się jeszcze bardziej komfortowe i tańsze, eliminując obawy o dodatkowe koszty dostawy.

Jak pokazują dane, jedną z najczęstszych barier jeśli chodzi o sprzedających z drugiej ręki jest problem z drukowaniem etykiet wysyłkowych spowodowany brakiem drukarki. W tym roku Allegro Lokalnie uruchomiło możliwość nadawania paczek za pośrednictwem kodu (który zapisuje się na opakowaniu wysyłkowym) dla wszystkich dostaw do automatów paczkowych - zarówno Allegro One Box, jak i InPost. Dzięki temu, klienci mogą łatwo wysyłać paczki łącznie do ponad 40 tys. automatów paczkowych w całej Polsce. Allegro Lokalnie od lat kreuje nowe standardy w polskim e-commerce. Platforma nieustannie dąży do zapewniania rozwiązań odpowiadających na potrzeby konsumentów i sprzedających. 

 Allegro Lokalnie od lat kreuje nowe standardy w polskim e-commerce. Platforma nieustannie dąży do zapewniania rozwiązań odpowiadających na potrzeby konsumentów i sprzedających. 

Źródło: Allegro

allegro.pl

Dodatkowe informacje:

1 Formy i koszty dostawy jako czynnik zakupowy C2C, SW Research, wrzesień 2021 r.

2 Dane Allegro Lokalnie w 2023 r. 

3 Badanie PMR “Rynek przedmiotów używanych w Polsce” przeprowadzone na zlecenie Allegro Lokalnie, kwiecień 2024 

4 Dane Allegro Lokalnie w 2023 r. 

5 Raport wpływu, KPMG, 2024 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikony polskiego designu na znaczkach Poczty Polskiej
Poczta Polska przygotowała nową emisję znaczków pocztowych „Polski design". Projekt został zrealizowany we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Netia z nową kampanią reklamową
Internet do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max. Dodatkowo 3 miesiące na start bez opłat. Sprzedaż tej oferty wspiera Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet).
Bezpieczne dzieci w sieci - w kampanii ING
Zasady cyberbezpieczeństwa w postaci wpadających w ucho rymowanek to idea nowej kampanii ING w ramach działań edukacyjnych „Bezpieczne dzieci w sieci”. ING zachęca w niej do wspólnej nauki i utrwalania zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Już prawie milion dzieci trenuje takie zasady przez zabawę w grze edukacyjnej „Miasto ING” na platformie Roblox....
Kampania „Wyprostuj spojrzenie” kontra stereotypy na temat chorób mózgu
Choroby mózgu są narastającym problemem zdrowotnym, który dotyka coraz większej grupy osób na świecie. W Polsce na depresję choruje około 1,2 miliona osób[1], na schizofrenię 385 tysięcy[2], a na padaczkę około 400 tysięcy.[3] Mimo tego, że są to powszechne choroby, wiedza na ich temat wciąż nie jest wystarczająca. Wokół osób...
Oranżada Hellena sponsorem XV edycji The Voice of Poland
Oranżada Hellena, marka należąca do polskiego producenta Colian, jesienią pojawi się na szklanym ekranie w jednym z najbardziej popularnych talent show w kraju – The Voice of Poland. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 7 września na antenie TVP2 o godzinie 20:05. To kolejny, po Sopot Festiwal Top of the Top, muzyczny projekt zaplanowany w działaniach marketingowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764