26 Przedstawicieli marketerów rozpoczęło prace nad przygotowaniem założeń do nowego badania mediów. Allegro, Philips i Showmax dołączają do IAA Polska.
Projekt zmiany standardu badań mediów prowadzony przez Tadeusza Żórawskiego w IAA Polska ruszył pełną parą, marketerzy sformułowali swoje oczekiwania, a do kurii marketerów w IAA Polska dołączają następni marketerzy: Grupa Allegro, Philips i Showmax.
Przypominamy, iż w dniu 16 marca odbyło się pierwsze spotkanie grupy roboczej przygotowującej założenia do projektu zmiany standardu badań mediów. Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele firm reprezentujący takie marki, jak: BP, Nestle, Orange, Samsung, Grupa Lotos, Volkswagen, P&G, Play, Showmax, Lotte Wedel, Metro Group, USP Zdrowie, Kompania Piwowarska, Dr Irena Eris, Fiat, ING Bank Śląski, Lactalis oraz Mastercard. W ten sposób rozpoczęła się realizacja pierwszego postulatu sformułowanego przez ogólnopolską reprezentacje marketerów powołaną w ubiegłym miesiącu w strukturze IAA Polska.
Podczas spotkania przedstawiciele marketerów sformułowali oczekiwania wobec badań, które w przyszłości lepiej odpowiadałyby na ich potrzeby, przede wszystkim pozwalały na precyzyjne wyliczenie ROI dla poszczególnych kanałów komunikacji. Padło wiele szczegółowych postulatów od propozycji konkretnych wskaźników opisujących efektywność kontaktu z reklamą w poszczególnych mediach, poprzez kwestię określenia minimalnej wielkości próby dla niewielkich grup celowych, na objęciu jednoźródłowym badaniem kanałów komunikacji, które w tej chwili w ogóle nie są badane. Jednym z wątków było również współfinansowanie badań mediowych przez wszystkich, którzy z tych badań korzystają.
Ponadto z prawdziwą przyjemnością informujemy, iż w ostatnim czasie Zarząd IAA Polska przyjął w poczet nowych członków Grupę Allegro, Philips i Showmax. Serdecznie witamy w naszym gronie!
Jesteśmy podbudowani faktem, że reprezentacja marketerów w IAA Polska jest coraz silniejsza doświadczeniem i wiedzą naszych nowych członków. Cieszymy się, że korzystając z ich zaangażowania, wspólnie możemy realizować projekt zmiany standardu badań mediów.
Kolejne spotkanie konsultacyjne grupy roboczej pracującej nad projektem już 17 kwietnia br. Odbędą się wtedy konsultacje z pozostałymi uczestnikami rynku komunikacji marketingowej, mające na celu rozpoznanie możliwości i kierunków działań, sformułowanie rekomendacji oraz w konsekwencji - ewentualne powołanie Joint Industry Committee (JIC) do celów realizacji projektu zmiany standardu badań mediów.
Źródło: IAA Polska