logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Allegro najsilniej kojarzone z polskim e-handlem

  PR 14.08.2016, przeczytano 1149 razy

Już blisko połowa Polaków korzysta z wygody, jaką dają zakupy online, a konkurencja pomiędzy poszczególnymi markami e-commerce jest coraz większa. Które z nich są najbardziej rozpoznawalne przez polskich internautów? Sprawdź w najnowszym raporcie o e-handlu w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/allegro-najsilniej-kojarzone-z-polskim-e-handlem,29592,artykul.html

Allegro ma się z czego cieszyć

Według najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” Polacy chętnie kupują przez internet. W rankingu rozpoznawalności serwisów zakupowych w polskiej sieci niekwestionowanym liderem jest platforma Allegro.pl (69 proc.). Marka ta dominuje nie tylko w ogólnej kategorii zakupów online, ale też w wielu poszczególnych kategoriach produktów (np. odzież czy sprzęt RTV/AGD). Drugi w rankingu rozpoznawalności jest serwis OLX.pl (28 proc.). Widoczna różnica wskazań pomiędzy tymi domenami, z ogromną przewagą Allegro.pl, potwierdza silną pozycję tej marki w świadomości polskich e-konsumentów.

Dominująca pozycja Allegro absolutnie nie dziwi. Marka ta przez wiele lat działalności wypracowała sobie bardzo solidną pozycję, na tyle mocną by skutecznie walczyć ze światowymi liderami jak choćby eBay’em. W przypadku tej platformy możemy nawet powiedzieć, że tak jak Google jest synonimem wyszukiwania w sieci, tak Allegro jest w Polsce synonimem e-commerce ─ mówi Marek Molicki, ekspert Gemiusa. W porównaniu do ubiegłorocznego raportu zmiany w czołówce są niewielkie ─ z grona najbardziej rozpoznawanych e-sklepów wypadł m.in. Merlin, co aż tak bardzo nie zaskakuje, oraz Amazon, co już może nieco dziwić. Mimo że w tegorocznej edycji raportu lider czyli Allegro ma nieco słabszy wynik, to i tak różnica między miejscem pierwszym a drugim jest na tyle duża, że musiałoby wydarzyć się coś naprawdę spektakularnego, żeby za rok sytuacja diametralnie się zmieniła. Co pewien czas słychać również głosy, że zagrożeniem dla Allegro może być Aliexpress. Patrząc jednak na wyniki badania możemy zdecydowanie powiedzieć, że są to głosy dziś zupełnie nieuzasadnione ─ dodaje Molicki.

Sukces Allegro.pl jest w pełni zasłużony. Chociaż serwis powstał jako klon idei amerykańskiego eBaya, to konsekwentnie rozwijał się i budował swoją przewagę konkurencyjną, a także własne, autorskie rozwiązania i narzędzia ─ tłumaczy Prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego. Co prawda eBay przegrał tę konkurencję na własne życzenie, latami nie wchodząc na rynek polski, a następnie robiąc to w sposób amatorski. Allegro zbudowało w międzyczasie prawdziwą, trudną do podrobienia wartość dodaną, którą doceniają klienci całego regionu. Co ciekawe, Allegro skutecznie wypracowało sobie model hybrydowy − sprzedaży zarówno towarów z drugiej ręki od osób prywatnych, jak i po prostu sprzedaży towarów od drobnych przedsiębiorców, którym bardziej opłaca się poleganie na infrastrukturze i systemie zaufania Allegro, niż budowanie własnego e-sklepu. Ciekawe, czy Allegro zdecyduje się kiedyś na eksternalizację systemu zaufania, czyli na posługiwanie się ich gwiazdkami na innych serwisach internetowych – odpowiedź poznamy zapewne dopiero, gdy nowy nabywca Allegro, które jest aktualnie na sprzedaż, określi swoją strategię ─ mówi Jemielniak.


Specjaliści w swoich kategoriach

Użytkownicy sieci zostali zapytani o nazwy serwisów i stron WWW, które kojarzą im się ze sprzedażą poszczególnych grup produktów. Najbardziej rozpoznawalną marką sprzedającą produkty spożywcze jest Tesco.pl (wymienione przez 18 proc. respondentów), a z zakupami w aptece internetowej kojarzy się Dbam o Zdrowie – Doz.pl (7 proc.). W kontekście zakupów drogeryjnych w sieci (w tym perfum) najczęściej wymienianą marką jest Rossmann.pl (10 proc.). Z serwisem internetowym, sprzedającym multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.), najczęściej kojarzy się Empik.com (17 proc.), który osiągnął także najwyższy wynik wskazań (32 proc.) wśród serwisów sprzedających multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.).

Źródło: Gemius Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediapanel za grudzień 2024 - zestawienie tematyczne i funkcjonalne
Prezentujemy zestawienia TOP 10 brandów z wybranych kategorii tematycznych i funkcjonalnych badania Mediapanel. Rankingi utworzone zostały wg łącznego zasięgu serwisów www i aplikacji mobilnych poszczególnych brandów. Wskaźnik "użytkownicy" (real users) oznacza liczbę osób odwiedzających daną stronę lub aplikację, nie zaś liczbę...
Nowy format wideo Super Expressu – „Rozjazd”
„Rozjazd” to nowy program publicystyczny „Super Expressu”, który poprowadzą znani publicyści – Joanna Miziołek i Łukasz Warzecha. Premiera w każdy wtorek o godz. 21 na kanale „Super Ring” na You Tubie.
Auto.dziennik.pl z największą liczbą użytkowników wśród serwisów motoryzacyjnych
Ponad 4,6 mln unikalnych użytkowników i blisko 13,2 mln odsłon1 to grudniowy wynik serwisu motoryzacyjnego portalu dziennik.pl. Dział wydawany przez Grupę DGP zanotował największą liczbę unikalnych użytkowników w swojej kategorii, wyprzedzając motoryzacyjną sekcję Interii i auto-swiat.pl Grupy RASP.
Goniec kobieta – nowy program na kanale Gońca
“Goniec kobieta” to nowy program, który otwiera przestrzeń na rozmowy o życiu i wyzwaniach współczesnych kobiet. Powstał z potrzeby przełamania stereotypów i pokazania różnorodności kobiecych perspektyw, które często pozostają niewidoczne w mediach. 
Drugi sezon talk-show „Mówię Wam”w TVN7
Talk-show Mateusza Hładkiego „Mówię Wam” powraca na antenę TVN7 już 8 lutego! Premierowe odcinki emitowane będą na żywo w każdą sobotę o godzinie 11:25. Do programu zapraszane są najbardziej gorące nazwiska showbiznesu: gwiazdy, o których jest głośno i, które wzbudzają największe kontrowersje. Wraz z gośćmi, prowadzący omawia najnowsze trendy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764