logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Allegro najsilniej kojarzone z polskim e-handlem

  PR 14.08.2016, przeczytano 1077 razy

Już blisko połowa Polaków korzysta z wygody, jaką dają zakupy online, a konkurencja pomiędzy poszczególnymi markami e-commerce jest coraz większa. Które z nich są najbardziej rozpoznawalne przez polskich internautów? Sprawdź w najnowszym raporcie o e-handlu w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/allegro-najsilniej-kojarzone-z-polskim-e-handlem,29592,artykul.html

Allegro ma się z czego cieszyć

Według najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” Polacy chętnie kupują przez internet. W rankingu rozpoznawalności serwisów zakupowych w polskiej sieci niekwestionowanym liderem jest platforma Allegro.pl (69 proc.). Marka ta dominuje nie tylko w ogólnej kategorii zakupów online, ale też w wielu poszczególnych kategoriach produktów (np. odzież czy sprzęt RTV/AGD). Drugi w rankingu rozpoznawalności jest serwis OLX.pl (28 proc.). Widoczna różnica wskazań pomiędzy tymi domenami, z ogromną przewagą Allegro.pl, potwierdza silną pozycję tej marki w świadomości polskich e-konsumentów.

Dominująca pozycja Allegro absolutnie nie dziwi. Marka ta przez wiele lat działalności wypracowała sobie bardzo solidną pozycję, na tyle mocną by skutecznie walczyć ze światowymi liderami jak choćby eBay’em. W przypadku tej platformy możemy nawet powiedzieć, że tak jak Google jest synonimem wyszukiwania w sieci, tak Allegro jest w Polsce synonimem e-commerce ─ mówi Marek Molicki, ekspert Gemiusa. W porównaniu do ubiegłorocznego raportu zmiany w czołówce są niewielkie ─ z grona najbardziej rozpoznawanych e-sklepów wypadł m.in. Merlin, co aż tak bardzo nie zaskakuje, oraz Amazon, co już może nieco dziwić. Mimo że w tegorocznej edycji raportu lider czyli Allegro ma nieco słabszy wynik, to i tak różnica między miejscem pierwszym a drugim jest na tyle duża, że musiałoby wydarzyć się coś naprawdę spektakularnego, żeby za rok sytuacja diametralnie się zmieniła. Co pewien czas słychać również głosy, że zagrożeniem dla Allegro może być Aliexpress. Patrząc jednak na wyniki badania możemy zdecydowanie powiedzieć, że są to głosy dziś zupełnie nieuzasadnione ─ dodaje Molicki.

Sukces Allegro.pl jest w pełni zasłużony. Chociaż serwis powstał jako klon idei amerykańskiego eBaya, to konsekwentnie rozwijał się i budował swoją przewagę konkurencyjną, a także własne, autorskie rozwiązania i narzędzia ─ tłumaczy Prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego. Co prawda eBay przegrał tę konkurencję na własne życzenie, latami nie wchodząc na rynek polski, a następnie robiąc to w sposób amatorski. Allegro zbudowało w międzyczasie prawdziwą, trudną do podrobienia wartość dodaną, którą doceniają klienci całego regionu. Co ciekawe, Allegro skutecznie wypracowało sobie model hybrydowy − sprzedaży zarówno towarów z drugiej ręki od osób prywatnych, jak i po prostu sprzedaży towarów od drobnych przedsiębiorców, którym bardziej opłaca się poleganie na infrastrukturze i systemie zaufania Allegro, niż budowanie własnego e-sklepu. Ciekawe, czy Allegro zdecyduje się kiedyś na eksternalizację systemu zaufania, czyli na posługiwanie się ich gwiazdkami na innych serwisach internetowych – odpowiedź poznamy zapewne dopiero, gdy nowy nabywca Allegro, które jest aktualnie na sprzedaż, określi swoją strategię ─ mówi Jemielniak.


Specjaliści w swoich kategoriach

Użytkownicy sieci zostali zapytani o nazwy serwisów i stron WWW, które kojarzą im się ze sprzedażą poszczególnych grup produktów. Najbardziej rozpoznawalną marką sprzedającą produkty spożywcze jest Tesco.pl (wymienione przez 18 proc. respondentów), a z zakupami w aptece internetowej kojarzy się Dbam o Zdrowie – Doz.pl (7 proc.). W kontekście zakupów drogeryjnych w sieci (w tym perfum) najczęściej wymienianą marką jest Rossmann.pl (10 proc.). Z serwisem internetowym, sprzedającym multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.), najczęściej kojarzy się Empik.com (17 proc.), który osiągnął także najwyższy wynik wskazań (32 proc.) wśród serwisów sprzedających multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.).

Źródło: Gemius Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764