logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Alurapid: Technika wykonywania liter blokowych

  S 05.02.2001, przeczytano 28216 razy

Alurapid to doskonały produkt do wytwarzania wszelkich reklam, począwszy od prostych liter blokowych do skomplikowanych form przestrzennych - podświetlanych i bez podświetlenia. Ten importowany z Hiszpanii materiał szybko stał się w Polsce jednym z podstawowych środków stosowanych w reklamie świetlnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/alurapid%3A-technika-wykonywania-liter-blokowych,49,artykul.html

Z taśmy ALURAPID wykonuje się boki reklam. Sklejona z kolorową plexi (czoło reklamy) stanowi klosz, który nasadza się i mocuje wkrętami do tyłu (pleców) reklamy. Tył reklamy (plecy) jest jednocześnie konstrukcją, na której opiera się całość. Tył wykonuje się najczęściej z płyty PCV o grubości 8, 10 mm i montuje na nim oświetlenie (świetlówki, halogeny lub neon).

Konstrukcja taśmy (rysunek) oraz zastosowane materiały (aluminium, gąbka i pasek z tworzywa) zapewniają:

1. łatwe i trwałe połączenie plexi z taśmą (plexi skleja się z wtopionym w taśmę paskiem z tworzywa)

2. ochronę przed dostawaniem się owadów i zanieczyszczeń do środka reklamy (zapobiega temu gąbka uszczelniająca)

3. dużą trwałość i estetykę wykonanych produktów (nie korodujące aluminium pokryte jest trwałą farbą wypalaną piecowo w temp. 200 st. C)

4. łatwość utrzymania w czystości całej reklamy (wystarczą delikatne środki myjące)

5. wykonanie nawet bardzo skomplikowanych form przestrzennych (łatwość formowania kształtu)

6. bezodpadowość - nawet niewielkie kawałki taśmy można wykorzystać do wykonania np. środków liter blokowych.

Standardowe szerokości taśmy to 90, 112 lub 140 mm.

Szerokość 90 mm stosuje się raczej do niepodświetlanych i nie przekraczających 1 m wysokości reklam. Najczęściej używana i stosowana jest taśma o szerokości 112 mm. Szerokość ta zapewnia wystarczająco dużą odległość świetlówki (umocowanej na plecach) od czoła reklamy dając odpowiednie rozproszenie światła, w przypadku liter podświetlanych.

Kolorystyka obejmuje 11 kolorów, w tym również kolory metaliczne (brąz, srebrny i złoty). Dodatkowym rozszerzeniem palety barw jest możliwość malowania białej taśmy farbami akrylowymi (bardzo dobre krycie i wytrzymałość uzyskanej powierzchni).

Dużym atutem taśmy ALURAPID jest PROSTY i SZYBKI sposób wykonania reklam.

Wystarczą proste narzędzia do formowania taśmy (rolki, praska ręczna lub pneumatyczna, stół montażowy) oraz niewielkie zdolności manualne.

ALURAPID nie wymaga zatrudnienia specjalnej osoby, tzw. "złotej rączki" - litery wykonywać może praktycznie każdy. Nie są wymagane także dodatkowe warunki lokalowe - stół oraz narzędzia rozkłada się tylko podczas wykonywania zleceń. Czas wykonania kompletnej litery jest niewielki (np. litery blokowe o wys. ok. 60 cm wykonuje się w ok. 4 godz.), dlatego w dość krótkim czasie można wykonać nawet poważne zlecenia.


Sposób wykonania liter:

1. Wycinamy (najlepiej równocześnie) czoło litery z pleksi oraz tył litery z PCV
- dla liter do 50 cm wysokości zaleca się pleksi o grubości minimum 3 mm
- dla liter do 1 m wysokości zaleca się pleksi o grubości minimum 4 mm
- dla liter powyżej 1 m wysokości zaleca się pleksi o grubości minimum 5 mm
- tył litery to najczęściej PCV o grubości 8-10 mm.

2. Mierzymy obwód litery (najlepiej za pomocą taśmy do mierzenia) i przenosimy tą długość na długość taśmy aluminiowej, zaznaczając wszystkie charakterystyczne dla danej litery kształty typu: kąty (wewnętrzne i zewnętrzne), promienie itp.Czoło litery (tzn pleksi) podczas odmierzania taśmą powinno być zwrócone do blatu stołu montażowego.Po odmierzeniu ostre krawędzie litery delikatnie zaokrąglamy drobnym pilnikiem.Odmierzanie liter posiadajacych środek (np B,R,O) należy rozpocząć od środka, później odmierzamy zarysy zewnętrzne.Do odmierzonej długości obwodu litery dodajemy 2-3 cm na zakładkę, na znitowanie taśmy aluminiowej.Następnie wszystkie charakterystyczne punkty naniesione na taśmę mierniczą przenosimy na taśmę aluminiową.Na obwodzie zewnętrznym zakładkę (połączenie) należy umieścić na górze litery, a na obwodzie wewnętrznym (środek litery) na dole litery.

3. Na odmierzonym odcinku taśmy aluminiowej zaginamy krawędzie wewnętrzne i zewnętrzne, które wcześniej przenieśliśmy z taśmy mierniczej, a także formujemy promienie, jeżeli takie występują w danej literze.Należy pamiętać o tym, że krawędzie wewnętrzne przed zgięciem należy podpiłować pilniczkiem. Do zaginania kątów w taśmie używamy prasy ręcznej lub pneumatycznej.Do formowania promieni i prostowania taśmy używamy zestawu rolek.

4. Do położonego na stole montażowym czoła litery z pleksi, przykładamy uformowaną taśmę aluminiową. Mocujemy ją za pomocą kołków i klinów tak, aby dokładnie przylegała do pleksi.Od precyzji wymierzenia i wykonania zagięć oraz krzywizn, zależy przypasowanie czoła reklamy i taśmy a więc jakość wykonanej litery. Brak szczelin pomiędzy czołem, a uformowaną taśmą świadczy o prawidłowym wykonaniu reklamy. Wszelkie szczeliny, których nie usuniemy na tym etapie mogą być przyczyną niepotrzebnego przedostawania się światła na zewnątrz litery poza główną powierzchnią świecącą - psując estetykę produktu.

5. Sklejamy taśmę aluminiową z pleksi za pomocą kleju - polecanym klejem jest klej o nazwie COLAPLEX, można jednak stosować inne kleje łączące pleksi z PCV nie zawierające acetonu.

6. Po utwardzeniu się kleju nitujemy zakładkę (boki zewnętrzne zawsze u góry, boki wewnętrzne na dole) otrzymując w całości gotowy klosz reklamy.

7. Oświetlenie litery (świetlówki, neon itp) montujemy na plecach litery.

8. Na plecy litery należy przypasować wykonany uprzednio klosz reklamy a następnie nasadzić i przykręcić go za pomocą wkrętów. Uzyskujemy w ten sposób kompletną reklamę gotową do montażu.

Zalety taśmy ALURAPID:

1. Zwiększa Wasze możliwości produkcyjne z uwagi na SZYBKIE I PROSTE wykonywanie liter przestrzennych.

2. Wystarczą nawet niewielkie zdolności manualne, aby wykonać samodzielnie literę.

3. Taśma jest łatwa w formowaniu, co powoduje, że w krótkim czasie można uzyskać nawet skomplikowane formy przestrzenne.

4. Klosz litery wykonuje się sklejając taśmę aluminiową (bok) i pleksi (czoło) za pomocą kleju (preferowany Colaplex, można stosować również inne kleje łączące pleksi z pcv).

5. W ciągu pół godziny od sklejenia taśmy z pleksi można zdjąć klosz litery ze stołu montażowego.

6. Taśma charakteryzuje się długą żywotnością, jest nierdzewna (aluminium), a specjalna powłoka (farba wypalana w temp. 200 oC) zapewnia doskonały wygląd na wiele lat.

7. Występuje w dziewięciu kolorach, w tym również metalicznych (złoty, srebrny, brąz).

8. Bardzo łatwo i dobrze maluje się farbami akrylowymi, co rozszerza paletę dostępnych barw, pozwalając zaspokoić wymagania nawet najbardziej wymagających klientów.

9. Zabrudzenia są mało widoczne, a dla utrzymania niezbędnej czystości wystarczy przetrzeć ją delikatnym środkiem myjącym.

10. Wykonuje się z niej szeroki zakres produktów, od małych literek (20-30 cm wysokości) do dużych form (do 2 m wysokości). Może być stosowana do produkcji liter z oświetleniem (świetlówka, neon), jak również bez oświetlenia .

11. Jest bezodpadowa, wykorzystuje się nawet niewielkie kawałki (np. do wnętrz liter).

12. Jest czysta w wykonaniu, montaż tyłów liter (pleców) z kloszem wykonuje się za pomocą wkrętów.

13. Jest lekka, co ułatwia montaż na budynkach (ciężar litery, to głównie ciężar osprzętu elektrycznego) oraz ogranicza koszt transportu do minimum.

14. Daje się szybko przetworzyć, dzięki czemu w krótkim czasie można wykonać nawet skomplikowane i duże zlecenia.

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
Kampanie edukacyjne w walce o zdrowie - raport
Prozdrowotne kampanie edukacyjne – stykamy się z nimi na co dzień, mają za zadanie skłonić do działania lub chociażby refleksji. Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong, tak się dzieje w blisko połowie przypadków i z tego względu warto sięgnąć po narzędzie public relations, edukując na temat chorób, objawów, profilaktyki. W tym miniraporcie przypominamy o tym,...
Jak mobilne aplikacje mogą pomóc wygrać serca klientów w Walentynki?
Walentynki to od wielu lat jedno z największych wydarzeń w handlu detalicznym. Dla handlowców to świetna okazja, aby podkręcić obroty po sezonie wyprzedaży. W tym szczególnym okresie nawet najbardziej doświadczeni sprzedawcy będą potrzebowali nerwów ze stali, refleksu oraz pragmatycznego podejścia, aby sprawnie przełożyć romantyczne bicie serc na liczbę gwarantowanych dostaw....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764