logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Amagraf wspiera polską kulturę za granicą

  PR 21.10.2022, przeczytano 937 razy
ilustracjastrzałka
Od prawej Milenija Reljic (dyrektor festiwalu BCF), Piotr Alwingier (Amagraf), Ana Simic

Firma Amagraf od lat aktywnie włącza się w różnego rodzaju działania branżowe w naszym kraju. Tym razem jednak wyszła poza ten schemat i wsparła 11. edycję Festiwalu Chopinowskiego „Belgrade Chopin Fest” poświęconego twórczości Fryderyka Chopina, jaki odbywał się w dniach 10-15 października w Serbii. Jak podkreślają właściciele firmy to z jednej strony doskonała okazja do promocji naszego kraju za granicą, ale także miasta Zgierz, gdzie firma ma swoją siedzibę. Amagraf widzi też duży potencjał na rynku serbskim do promocji materiałów polskich producentów, jakie znajdują się w jej ofercie, dlatego włączył się w tego typu działania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/amagraf-wspiera-polska-kulture-za-granica,397687,artykul.html

Organizatorem festiwalu od lat jest stowarzyszenie muzyczne Kreartiva z Belgradu, wspierane przez różnego rodzaju firmy i instytucje. W tym roku były nimi: Ambasada RP w Belgradzie, Sekretariat Kultury w Belgradzie, a także Ambasada Kanady, Przedstawicielstwo Republiki Serbskiej oraz firmy: niemiecko-serbska Fiori-Factory i Amagraf. W ciągu ostatnich 10 lat festiwal zgromadził około 20 000 gości i wielu wybitnych pianistów z Serbii, a także Austrii, Rosji, Szwajcarii, Włoch, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Portugalii, Grecji, Polski, Francji, Australii, Kanady, Holandii czy Stanów Zjednoczonych. Byli wśród nich finaliści i laureaci największych światowych konkursów chopinowskich, m.in. odbywającego się od lat w Warszawie Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego. Kilka lat temu gościem specjalnym wydarzenia był pianista jazzowy Leszek Możdżer.

Tegoroczna edycja festiwalu była już 11. z kolei, co potwierdza, że stał on się wydarzeniem, które wpisało się już na stałe w kalendarz serbskich wydarzeń muzycznych. Podczas niego odbywało się, podobnie jak to miało miejsce w poprzednich edycjach, szereg koncertów nie tylko w Belgradzie - stolicy kraju (m.in. w Kolarac Endowment - największej sali koncertowej w Serbii, w krypcie Kościoła św. Marka i Kolarac Music Gallery), ale także w innych znaczących serbskich ośrodkach – w synagodze Nowym Sadzie oraz w Pierwszym Gimnazjum w Kragujewacu. Uczestniczyli w nim wybitni pianiści z Kanady i Serbii oraz młode talenty z Serbii i regionu Bałkanów.

Koncert inauguracyjny należał do Charlesa Richarda-Hamelina z Kanady (zdobywcy II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w 2015 roku). Tu miłym akcentem było wspólne wystąpienie Rafała Perla - Ambasadora RP i Mileniji Reljic - dyrektor festiwalu, którzy zwrócili się do festiwalowej publiczności. Natomiast na zakończenie wydarzenia zagrali: Nebojsa Maksimovic, Milan Miladonovic i Mihajlo Zurkovic. Wydarzenie było rejestrowane w całości przez publiczną telewizję RTS.

Obok zaproszonych gości reprezentujących m.in. korpus dyplomatyczny, przedstawicieli serbskich instytucji rządowych, kulturalnych i akademickich, a także szerokiego grona melomanów w festiwalu uczestniczył również Piotr Alwingier, współwłaściciel firmy Amagraf.

- Było nam bardzo miło – podsumowuje - pełnić w tym roku rolę partnera tego kulturalnego wydarzenia, które stało się dla nas również doskonałą okazją nie tylko do promocji naszego kraju i regionu, ale także do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych. Okazuje się bowiem, że rynek serbski ma ogromny potencjał i chcielibyśmy promować tam szerzej produkty polskich producentów, które są w naszej ofercie – materiały poligraficzne firmy Ikonos, a także maszyny firmy Coner. Potencjał na tego typu działania jest ogromny, ale myślimy jeszcze szerzej. Chcielibyśmy doprowadzić do współpracy partnerskiej naszego miasta – Zgierza z Nowym Sadem i Belgradem, z czego będą mogły korzystać również inne firmy z naszego regionu. Mamy nadzieję, że to się uda w niedalekiej przyszłości.

Milenija Reljic, dodaje:

- Jako organizator Belgrade Chopin Fest od 2012 roku, wyrażam ogromną radość, że udało nam się z sukcesem zrealizować kolejną 11. jego edycję. Zorganizowaliśmy pięć fantastycznych koncertów w Belgradzie i Nowym Sadzie. Kolejny planowany jest 3 listopada w Kragujevacu. Oprócz stałego sponsora, jakim od początku jest Ambasada RP w Belgradzie, w tym roku pojawiła się bardzo znacząca inicjatywa sektora prywatnego. Bardzo dziękuję panu Piotrowi Alwingierowi i firmie Amagraf za wsparcie festiwalu, a także panu Aleksandarowi Mijailovic z Serbii i jego firmie Fiori-Factory - sponsorowi generalnemu tego wydarzenia. W ciągu 11 lat udało nam się utrzymać podstawową misję festiwalu, którą jest prezentacja twórczości wielkiego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina, a także promocja sztuki i najwyższej klasy pianistyki oraz wspieranie młodych talentów w Serbii i regionie. Będzie mi bardzo miło kontynuować współpracę z firmami Amagraf i Fiori-Factory oraz z miastem Zgierz.

ilustracjastrzałka

Od prawej: Piotr Alwingier (Amagraf), Milenija Reljic (dyrektor festiwalu BCF), Aleksandar Mijailovic (Fiori-Factory), Ana Simic

Źródło: Amagraf

www.amagraf.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764