logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Amagraf wspiera polską kulturę za granicą

  PR 21.10.2022, przeczytano 325 razy
ilustracjastrzałka
Od prawej Milenija Reljic (dyrektor festiwalu BCF), Piotr Alwingier (Amagraf), Ana Simic

Firma Amagraf od lat aktywnie włącza się w różnego rodzaju działania branżowe w naszym kraju. Tym razem jednak wyszła poza ten schemat i wsparła 11. edycję Festiwalu Chopinowskiego „Belgrade Chopin Fest” poświęconego twórczości Fryderyka Chopina, jaki odbywał się w dniach 10-15 października w Serbii. Jak podkreślają właściciele firmy to z jednej strony doskonała okazja do promocji naszego kraju za granicą, ale także miasta Zgierz, gdzie firma ma swoją siedzibę. Amagraf widzi też duży potencjał na rynku serbskim do promocji materiałów polskich producentów, jakie znajdują się w jej ofercie, dlatego włączył się w tego typu działania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/amagraf-wspiera-polska-kulture-za-granica,397687,artykul.html

Organizatorem festiwalu od lat jest stowarzyszenie muzyczne Kreartiva z Belgradu, wspierane przez różnego rodzaju firmy i instytucje. W tym roku były nimi: Ambasada RP w Belgradzie, Sekretariat Kultury w Belgradzie, a także Ambasada Kanady, Przedstawicielstwo Republiki Serbskiej oraz firmy: niemiecko-serbska Fiori-Factory i Amagraf. W ciągu ostatnich 10 lat festiwal zgromadził około 20 000 gości i wielu wybitnych pianistów z Serbii, a także Austrii, Rosji, Szwajcarii, Włoch, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Portugalii, Grecji, Polski, Francji, Australii, Kanady, Holandii czy Stanów Zjednoczonych. Byli wśród nich finaliści i laureaci największych światowych konkursów chopinowskich, m.in. odbywającego się od lat w Warszawie Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego. Kilka lat temu gościem specjalnym wydarzenia był pianista jazzowy Leszek Możdżer.

Tegoroczna edycja festiwalu była już 11. z kolei, co potwierdza, że stał on się wydarzeniem, które wpisało się już na stałe w kalendarz serbskich wydarzeń muzycznych. Podczas niego odbywało się, podobnie jak to miało miejsce w poprzednich edycjach, szereg koncertów nie tylko w Belgradzie - stolicy kraju (m.in. w Kolarac Endowment - największej sali koncertowej w Serbii, w krypcie Kościoła św. Marka i Kolarac Music Gallery), ale także w innych znaczących serbskich ośrodkach – w synagodze Nowym Sadzie oraz w Pierwszym Gimnazjum w Kragujewacu. Uczestniczyli w nim wybitni pianiści z Kanady i Serbii oraz młode talenty z Serbii i regionu Bałkanów.

Koncert inauguracyjny należał do Charlesa Richarda-Hamelina z Kanady (zdobywcy II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w 2015 roku). Tu miłym akcentem było wspólne wystąpienie Rafała Perla - Ambasadora RP i Mileniji Reljic - dyrektor festiwalu, którzy zwrócili się do festiwalowej publiczności. Natomiast na zakończenie wydarzenia zagrali: Nebojsa Maksimovic, Milan Miladonovic i Mihajlo Zurkovic. Wydarzenie było rejestrowane w całości przez publiczną telewizję RTS.

Obok zaproszonych gości reprezentujących m.in. korpus dyplomatyczny, przedstawicieli serbskich instytucji rządowych, kulturalnych i akademickich, a także szerokiego grona melomanów w festiwalu uczestniczył również Piotr Alwingier, współwłaściciel firmy Amagraf.

- Było nam bardzo miło – podsumowuje - pełnić w tym roku rolę partnera tego kulturalnego wydarzenia, które stało się dla nas również doskonałą okazją nie tylko do promocji naszego kraju i regionu, ale także do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych. Okazuje się bowiem, że rynek serbski ma ogromny potencjał i chcielibyśmy promować tam szerzej produkty polskich producentów, które są w naszej ofercie – materiały poligraficzne firmy Ikonos, a także maszyny firmy Coner. Potencjał na tego typu działania jest ogromny, ale myślimy jeszcze szerzej. Chcielibyśmy doprowadzić do współpracy partnerskiej naszego miasta – Zgierza z Nowym Sadem i Belgradem, z czego będą mogły korzystać również inne firmy z naszego regionu. Mamy nadzieję, że to się uda w niedalekiej przyszłości.

Milenija Reljic, dodaje:

- Jako organizator Belgrade Chopin Fest od 2012 roku, wyrażam ogromną radość, że udało nam się z sukcesem zrealizować kolejną 11. jego edycję. Zorganizowaliśmy pięć fantastycznych koncertów w Belgradzie i Nowym Sadzie. Kolejny planowany jest 3 listopada w Kragujevacu. Oprócz stałego sponsora, jakim od początku jest Ambasada RP w Belgradzie, w tym roku pojawiła się bardzo znacząca inicjatywa sektora prywatnego. Bardzo dziękuję panu Piotrowi Alwingierowi i firmie Amagraf za wsparcie festiwalu, a także panu Aleksandarowi Mijailovic z Serbii i jego firmie Fiori-Factory - sponsorowi generalnemu tego wydarzenia. W ciągu 11 lat udało nam się utrzymać podstawową misję festiwalu, którą jest prezentacja twórczości wielkiego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina, a także promocja sztuki i najwyższej klasy pianistyki oraz wspieranie młodych talentów w Serbii i regionie. Będzie mi bardzo miło kontynuować współpracę z firmami Amagraf i Fiori-Factory oraz z miastem Zgierz.

ilustracjastrzałka

Od prawej: Piotr Alwingier (Amagraf), Milenija Reljic (dyrektor festiwalu BCF), Aleksandar Mijailovic (Fiori-Factory), Ana Simic

Źródło: Amagraf

www.amagraf.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

OKI Europe nawiązuje współpracę z Kernow Coatings i Baker Materials
Firma OKI Europe Limited nawiązała strategiczną współpracę partnerską z firmami Kernow Coatings i Baker Materials w celu dalszego rozwoju i zaspokojenia potrzeb klientów w zakresie specjalistycznych nośników do drukowania wytrzymałych etykiet do różnych zastosowań.
Zaproszenie na Durst Wallpaper VIP Event
LFP Industrial Solutions zaprasza na wydarzenie poświęcone drukowi tapet, które odbędzie w Brixen, siedzibie producenta Durst w dniach 8-9.03.2023. Event, który potrwa dwa dni jest idealną sposobnością dla przedstawicieli drukarń poszukujących innowacyjnych i konkurencyjnych rozwiązań w zakresie druku i konfekcjonowania tapet.
Esto. Tektura w cyfrowym wymiarze
W niełatwych dla całej branży poligraficznej czasach, niezwykle ważne dla każdej drukarni jest nie tylko zachowanie czy też zwiększenie produktywności, lecz także ciągły rozwój, chociażby poprzez rozbudowę swojego parku maszynowego. Niestety obecnie inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne mogą okazać się pod względem finansowym prawdziwym wyzwaniem. W tej sytuacji...
Colordynamics inwestuje w dwa hybrydowe plotery drukujące Agfa Jeti H3300 UHS LED z myślą o bardziej wydajnej produkcji materiałów POP/POS
Północnoamerykańska drukarnia wielkoformatowa zwiększyła prędkość realizowanej produkcji o 250% dzięki niedawnej inwestycji w dwa wysokowydajne, hybrydowe plotery inkjetowe firmy Agfa – Jeti Tauro H3300 UHS LED. Jak zapewnia jej kierownictwo, za sprawą tej inwestycji firma chce pozyskać kolejne zlecenia z rynku POP/POS, oferując swoim obecnym i potencjalnym klientom z...
Stora Enso podpisuje umowę dotyczącą sprzedaży papierni Hylte i rezygnuje ze zbycia zakładów Anjala
Stora Enso poinformowała o podpisaniu umowy sprzedaży papierni Hylte (Szwecja) i wszystkich wchodzących w jej skład zasobów firmie Sweden Timber, działającej w branży drzewnej. Wartość transakcji opiewa na ok. 18 mln euro, a jej sfinalizowanie ma nastąpić w 1. półroczu br. Jeżeli chodzi o papiernię Anjala (Finlandia), kierownictwo koncernu podjęło decyzję o...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764