Zakład Farmaceutyczny AMARA wprowadza zmiany w identyfikacji wizualnej. Firma postawiła na nowe barwy i nowe logo. Wszystko przy współpracy z agencją reklamową CUMULUS.
Nowe logo wpisuje się w nurt współczesnych standardów designu i lepiej odzwierciedla innowacyjny charakter spółki. Postawiono na uproszczoną typografię, wyjątkową na rynku kolorystykę oraz uzupełnienie logo sloganem „Wspieramy Zdrowie, Rozwijamy Możliwości”.
Kolor nowego logo to wypełnienie wizualnej niszy, którą zdefiniowano podczas badań polskiego rynku farmaceutycznego. Aktualny kolor marki (fuksja / amarant – nawiązujący m.in. do nazwy AMARA) to połączenie barw niebieskiej i czerwonej, które są dość powszechne wśród innych producentów, jednak ich fuzja wprowadza rzadko spotykaną kolorystykę. Ten zabieg miał na celu podkreślić indywidualny charakter firmy jak i jej aspiracje w dążeniu do ponadczasowości i oryginalności. Charakterystycznym elementem logo jest także stylizowana litera „A”, która stała się podstawą budowy dekorów, borderów i atrakcyjnych multiplikacji.
– Chcąc udoskonalać nasze produkty, musimy dbać zarówno o aspekty technologiczne, jak i o wizerunkowe. Jako firma mierzymy wysoko, rozwijamy nasze możliwości i zwiększamy świadomość marki, dlatego stawiamy na ponadczasowy design – mówi Adrian Czuba, dyrektor ds. sprzedaży zakładu farmaceutycznego AMARA.
Projekt rebrandingu został powierzony pod koniec 2019 roku Agencji Reklamowej Cumulus w drodze konkursu ofert.
- Współpracę z firmą AMARA rozpoczęliśmy od przygotowania solidnego audytu designu podmiotów farmaceutycznych na polskim rynku. Wykonany research, poparty badaniami konsumenckimi, pozwolił naszemu zespołowi opracować wyjątkowy projekt. Z niecierpliwością czekamy na dalsze etapy współpracy, także w zakresie designu opakowań oraz obecności marki w digitalu - dodaje Jan Matysik, dyrektor zarządzający Agencji Cumulus.
Źródło: Agencja Reklamowa CUMULUS