logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ambasador Nikon Sebastián Liste i fotografie z Amazonii

  PR 07.11.2019, przeczytano 524 razy
ilustracjastrzałka

Ceniony fotograf i ambasador firmy Nikon, Sebastián Liste, zaprezentował nową, oszałamiającą serię fotografii, przedstawiając wpływ kolonizacji i wylesiania na lokalne zatrudnienie, handel, wysiedlanie społeczności i środowisko w Amazonii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ambasador-nikon-sebasti%C3%A1n-liste-i-fotografie-z-amazonii,384623,artykul.html

Najnowsze zdjęcia są częścią najważniejszego dorobku artystycznego Sebastiána. Dokumentował on Amazonię przez ostatnie osiem lat. Wyposażony w aparaty D850 i Z7 oraz obiektywy NIKKOR, Sebastián skupił się teraz na Transamazonice i położonych obok niej wioskach. Celem jego projektu jest edukowanie nowych pokoleń na temat zmieniającej się geografii Amazonii, a w szczególności w zakresie wpływu Transamazoniki na społeczeństwo, politykę i środowisko.

Transamazonika to trzecia najdłuższa droga w Brazylii*, dzieląca las deszczowy Amazonii na dwie części. Początkowo miała ona wspierać lepszą integrację na terenie całej Brazylii i w krajach sąsiednich. Jej budowa rozpoczęła się w latach 70. XX wieku, ale nigdy nie została dokończona. Mimo tego droga była używana i co jakiś czas wznawiano na niej sporadyczne prace budowlane, wprowadzając dalsze zmiany w otaczającym ją środowisku i dla korzystających z niej ludzi.

Komentarz Sebastiána: - Rozwój drogi pozwolił Brazylii stać się jednym z najważniejszych eksporterów na świecie. Od wołowiny przez kurczaka po kawę, cukier i soję; wsparła ona wzrost gospodarczy i zapewniła zatrudnienie w regionie. Wymagało to jednak również masowego wylesiania i niszczenia lasów deszczowych Amazonii, a kolonizacja, która się z tym wiąże, dramatycznie wpłynęła na życie mieszkańców.

Podczas gdy możliwość produkcji i transportu towarów pobudziła brazylijską gospodarkę, kolonizacja Amazonii wzbudziła kontrowersje i przyniosła zmiany. Zdaniem Sebastiána - budowa drogi miała pozytywny wpływ ekonomiczny, ale jednocześnie mieszkańcy zostali wysiedleni ze swoich społeczności, tereny należące do państwa zostały nielegalnie sprywatyzowane, a tysiące ludzi zaczęło pracować w trudnych warunkach w gospodarstwach rolnych i hodowlanych. Istnieje wiele odizolowanych społeczności żyjących w lasach deszczowych – teraz mają pracę, ale ich życie zmieniło się na zawsze.

ilustracjastrzałka

Aby zaprezentować życie toczące się w tych wioskach oraz ich mieszkańców, Sebastián skorzystał z lustrzanki D850, z jej szybkością, rozdzielczością i ekspozycją, a także nagradzany, pełnoklatkowy bezlusterkowy aparat Z7. Trzy obiektywy, które towarzyszyły mu przez cały czas, to: AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G i AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G, a także obiektyw NIKKOR Z 24-70mm f/4 S dla aparatów bezlusterkowych.

Dodaje: - Potrzebowałem niezawodnego i solidnego sprzętu do pracy w gorących, wilgotnych i trudnych warunkach. Chciałem w obiektywny sposób udokumentować sytuację i odnaleźć piękno w codziennych kadrach. Wymagało to robienia wysokiej jakości zdjęć w ułamku sekundy przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad światłem i kolorami. Tylko wtedy mogłem przedstawić sprawę w sposób, na jaki ona zasługuje i pomóc zwiększyć świadomość zmian w tej odległej, ale istotnej części świata.

ilustracjastrzałka

Program „Specjalny projekt” firmy Nikon Europe

Program „Specjalny projekt” firmy Nikon Europe umożliwia ambasadorom marki Nikon – do których należą utalentowani i wpływowi fotografowie z całej Europy – realizację ich wymarzonych projektów. Program jest częścią misji marki Nikon, której celem jest wspieranie inspirujących fotografów przez umożliwienie im realizacji projektów, na których im zależy, a przy tym stworzenie społeczności artystów wizualnych, stawiających na innowacyjność.

Więcej informacji na temat projektu Sebastiána można znaleźć na jego stronie Specjalny projekt.

Zestaw

W ramach tego projektu Sebastián używał następującego sprzętu:

  • Aparaty: D850, Z 7
  • Obiektywy: AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G, AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G , NIKKOR Z 24-70mm f/4 S

Źródło: Nikon

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Węc PR nagrała swój Hot16challenge2
Akcja hot16challenge2 cieszy się dużą popularnością wśród polskich internautów.  W społeczną inicjatywę zaangażowali się celebryci i politycy, a nawet znane brandy. Nominacje dotarły również do branży kreatywnej. Specjaliści z agencji WĘC PR podjęli rękawicę i zarapowali, by wesprzeć medyków w walce z koronawirusem.
Kampania społeczna marki Ambition
Czas izolacji, ograniczenie kontaktów z bliskimi, niepewna przyszłość to nowa rzeczywistość, z którą w ostatnich miesiącach przyszło nam się zmierzyć. Wszechobecne zakazy bezpośrednio przemodelowały nasz dotychczasowy sposób życia, jednak to, co naprawdę ważne powinno pozostać niezmienne. Marka Ambition, w swojej nowej kampanii zachęca odbiorców do podtrzymania wiary w...
Nowe przenośne projektory LCD Panasonic
Firma Panasonic ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek dwóch ekonomicznych serii projektorów LCD, które wyróżniają się niewiarygodnie długim cyklem eksploatacji przy jej jednoczesnym niskim całkowitym koszcie. Główne zalety produktów to wysoka jakość i duży kontrast wyświetlanych obrazów. Nowe serie, które doskonale nadają się...
Aplikacje Photo Gallery i AiFoto debiutują w nowych wersjach. Producent gruntownie przemodelował interfejs i dodał szereg nowych funkcji. Mają one sprawić, że organizacja, przeglądanie i udostępnianie zdjęć będą prostsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Agencja marketingu zintegrowanego Communication Unlimited jest odpowiedzialna za stworzenie strategii komunikacji firmy, doradztwo komunikacyjne, zarządzanie relacjami z mediami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764